24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

سرانجام مدیران باشگاه شرط فرهاد را پذیرفتند مجیدی با قرارداد دو سال‌ونیمه سرمربی استقلال شد

مجیدی بعداز چانه‌زنی طولانی وکیلش با مدیران باشگاه و نشاندن خواسته‌اش به کرسی، دقایقی پیش با حضور در محل باشگاه استقلال، رسما قراردادش را امضا کرد تا تیم را آماده بازی با فولاد خوزستان در هفته هفدهم لیگ برتر کند.

پس از چانه‌زنی‌های چندساعته مدیر برنامه مجیدی با باشگاه، سرانجام فرهاد رسما با امضای قراردادی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال معرفی شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ از صبح امروز با وجود مصوبه هیات مدیره و اختیار به مدیرعامل برای عقد قرارداد با مجیدی، حرف و حدیث‌هایی از اختلاف در جزییات قرارداد بین دو طرف منتشر شده بود؛ اما در نهایت فرهاد مجیدی به خواسته مدنظرش رسید و تا پایان لیگ بیست و دوم با استقلال بست.

امضای قراردادی بلندمدت تا پایان فصل آتی، می‌تواند انتقادهایی را علیه مدیران تصمیم گیرنده به همراه داشته باشد.

مجیدی با قرارداد ۲سال‌ونیمه سرمربی استقلال شد

استارت فرهاد با جدال حیثیتی مقابل نکونام 

پس از استعفای محمود فکری از سمت سرمربی‌گری استقلال، مدیران باشگاه سراغ قلعه‌نویی و جواد نکونام رفتند اما دو باشگاه گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان با انتقال سرمربی خود به تیم بحران زده تهرانی شدیدا مخالفت کرده بودند.

با این اوصاف فرهاد مجیدی تنها گزینه باقی مانده بود و سرانجام با نشاندن حرف خود به کرسی، با بستن قراردادی دو و نیم ساله برای سومین بار، سکان سرمربی‌گری و هدایت تیم فوتبال استقلال را در دست گرفت.

مجیدی پس از مذاکره ابتدایی در روزهای اخیر، روز چهارشنبه سیزدهم اسفند (امروز) در دفتر خلیل زاده، رییس هیات مدیره باشگاه حاضر شد و طی جلسه‌ای با مدیران این باشگاه ـ که تا ساعت ۱۵ به طول انجامید ـ توافق کرد که هدایت آبی‌پوشان را بر عهده داشته باشد.

مجیدی دقایقی پیش پس از توافق اولیه با حضور در محل باشگاه استقلال، رسما قراردادش را امضا کرد تا تیم استقلال را آماده بازی با فولاد خوزستان در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر کند. تقابل با فولاد به دلیل دعواهای شدید پیش آمده در مصاف جنجالی نیم فصل اول به میزبانی اهواز، بسیار حساس شده است و آبی‌ها توقع دارند، در تهران انتقام شکست در خوزستان را از فولاد و نکونام بگیرند.

فرهاد مجیدی در دی ماه ۱۳۹۷ به عنوان دستیار شفر و مربی در استقلال آغار به کار کرد. در ادامه فصل و به دنبال نتایج ضعیف شفر، وی از کار برکنار شد و مجیدی روز نهم اردیبهشت ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل برگزیده شد.

با پایان فصل و شروع رقابت‌های لیگ برتر در فصل ۹۹-۱۳۹۸ و روی کار آمدن استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال، مجیدی بار دیگر به عنوان دستیار در سمت خود ابقا شد تا اینکه با جدایی استراماچونی از استقلال به دلیل مشکلات مالی، مجیدی بار دیگر به عنوان سرمربی استقلال فعالیت کرد و در نهایت به دلیل اختلاف با سعادتمند، مدیر عامل وقت استقلال از مربیگری این تیم کنار کشید.

مجیدی با قرارداد ۲سال‌ونیمه سرمربی استقلال شد

پیش از این و تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر، محمود فکری، سرمربی استقلال بود که در پی کسب نتایج پر فراز و نشیب و در نتیجه فشار هواداران و پس از توافق با هیات مدیره روز سه‌شنبه (دیروز) مجبور به استعفا شد.

چرا همه مردم ایران از یک واکسن استفاده نخواهند کرد؟

رئیس انستیتو پاستور با اشاره به سازوکارتولید واکسن ایرانی از تهیه دو نوع واکسن مختلف برای تزریق به مردم خبر داد.

 برنامه تلویزیونی «غیرمحرمانه» با موضوع «تولید واکسن ایرانی کووید ۱۹» جمعه ۱۵ اسفندماه با حضور علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور، مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، حسن جلیلی، مدیر تولید واکسن کرونا در ستاد فرمان اجرایی امام (ره) و حسین ملک افضلی، محقق و پژوهشگر از شبکه دو سیما پخش شد.

نحوه عملکرد واکسن برای پیشگیری از یک ویروس

در ابتدای این برنامه علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور اظهار کرد: واکسن‌های کووید ۱۹ یا واکسن‌هایی که علیه کرونای جدید ساخته می‌شود، یک نوع آن وقتی است که ویروس را کشت می‌دهیم و ویروس کشت داده شده غیرفعال می‌شود و کل بدنه ویروس به عنوان واکسن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش سنتی تولید واکسن است که تقریبا بیش از یکصد سال مورد استفاده قرار گرفته است.

او افزود: در سایر روش‌ها ممکن است قسمتی از ژن ویروس را وارد یک سلول کرده و در خارج از بدن، آن سلول برای ما پروتئینی یا قسمتی از پروتئین یک ویروس را تولید کند و آن پروتئین ساخته شده ای که در بیرون از بدن ساخته شده و یکی از پروتئین‌های ویروس است به عنوان واکسن مورد استفاده قرار می‌گیرد که ایمنی بدن را تحریک کند.

رئیس انستیتو پاستور  گفت: در روش دیگر قسمتی از ژن ویروس را داخل یک ویروس دیگر قرار می‌دهیم و در واقع از آن ویروس دوم به عنوان تاکسی یا ناقل استفاده کنیم که قسمتی از ژن کووید را داخل سلول ببرد و در داخل سلول آنتی ژن کووید را تولید کند که در اینجا تحریک ایمنی صورت می‌گیرد.

بیگلری بیان کرد: نمونه ویروس‌هایی که می‌توانند به عنوان وکتور مورد  استفاده بگیرند، آدنه ویروس یا همان ویروس سرماخوردگی است که می‌تواند ژن کووید را داخل سلول ببرد و باعث تحریک سیستم ایمنی شود؛  روش دیگری که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است، استفاده از ام آر ان‌ای یا دستور ساخت پروتئین کووید ۱۹ است که مستقیما به بدن تزریق می‌شود و ام آر ان‌ای می‌تواند به صورت کاملا مستقیم پروتئین یا آنتی ژن مورد نظر ویروس را بسازد و این آنتی ژن است که مورد تحریک ایمنی می‌شود.

او افزود: خوشبختانه در کشور ما همه روش ها، زیرساخت‌ها و پلتفرم‌ها پیشرفته است و آنچه در شرکت برکت شاهد هستیم، ساخت ویروس توسط کشت و استفاده از واکسن غیرفعال است که مزایای خود را دارد. واکسنی که در موسسه پاستور با انتقال فناوری و با همکاری کشور کوبا ساخته می‌شود واکسنی است که در واقع پروتئین ویروس مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته واکسن پاستور، واکسن مشترکمان است که این واکسن کانفیوژن شده و باعث می‌شود تا ایمنی زایی افزایش پیدا کند؛ که این واکسن‌ها مزایای خود را دارند و معمولا بی خطرهستند و واکسن موسسه رازی نیز همین مسیر را رفته است.

واکسن کووید ۱۹ انستیتو پاستور ایران تست‌های حیوانی را پشت سر گذاشته شده است

بیگلری گفت: راه بعدی، راه آدنه ویروس است که مثال ساده آن واکسن اسپوتنیک روسی است و همینطور ویروس آسترازنکا که از وکتور‌های آدنا ویروسی استفاده می‌کنند و نکته‌های خاص خود را دارند و باید مورد بررسی قرار گیرد؛  در انستیتو پاستور ایران آدنه ویروس نیز ساخته و تست‌های حیوانی آن پشت سر گذاشته شده است، ولی هنوز وارد تست‌های انسانی نشده که امیدوار هستیم به انجام برسد.

او عنوان کرد: در زمینه ام ار ان‌ای هم کار شروع و کار‌های حیوانی آن انجام شده است، ولی با توجه به اینکه ام ار ان‌ای شیوه‌ای است که باید امتحان خود را پس دهد و اولین بار است که به صورت گسترده از این روش به عنوان واکسن استفاده می‌کنیم، قدری باید تامل کرد که آزمایش‌های خود را پشت سر بگذارد و جمعیت وسیعی از این واکسن استفاده کنند تا مطمئن شویم عوارض طولانی مدتی بر این روش مترتب است یا خیر.

رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه با توجه به اینکه زیرساخت واکسن وجود دارد و جوانانی آشنا به این دانش در کشور داریم توانستیم این عقب افتادگی را جبران کنیم، تصریح کرد: انستیتو پاستور ایران ۱۰۰ سالگی خود را پشت سر گذاشت و امسال وارد قرن دوم فعالیت خود شد. در برابر بیماری‌های مختلفی محور تشخیص را بر عهده گرفت و در اوج تحریم ورق را به نفع مردم برگرداند و این امر فقط با تکیه بر دانش بومی محقق شد.

۷۰ درصد از واکسن‌های دنیا در ۱۰ کشور توزیع شده است

او با بیان اینکه همه پایه‌های پزشکی کشور که واکسن می‌سازد رشد و زیرساخت محکمی را فراهم می‌کند، ادامه داد: کشوری که بتواند دو تا سه واکسن بسازد، می‌تواند چندین واکسن هم تولید کند. اگر همین واکسن را بخواهیم بخریم باید چندین برابر هزینه کرد. در شرایط کرونا عدالتی در توزیع واکسن نبود. امروز دنیا به ۱۶ میلیارد دوز واکسن نیاز دارد، ولی ۷۰ درصد از واکسن‌هایی که تولید، توزیع و تزریق شده است، در ۱۰ کشور دنیا است. اگر تولید نکنیم حداقل در وقت مناسب واکسنی به ما نخواهد رسید.

آغاز واکسیناسیون عمومی از خردادماه سال آینده

بیگلری با اشاره به اینکه در بین کشور‌های اسلامی فقط ایران و اندونزی توانستند در عرصه واکسن فعال باشند، گفت: افتخار داریم، ابله و فلج اطفال را با واکسن داخلی مهار کنیم. همه ایرانیان واکسنی از پاستور در بدنشان وجود دارد و کنترل کیفی هم بسیار معتبر است. در مورد کووید ۱۹ هم با وجود اینکه تاخیر اولیه داشتیم، اما همه پلتفرم‌ها را آغاز کردیم و به خوبی پیش رفتیم.

او با بیان اینکه واکسنی که ما در حال ساخت هستیم دو واکسن است، گفت: یک واکسن برای پیشگیری کامل است یعنی افرادی که اصلا تاکنون کرونا نگرفتند. واکسن دیگر هم واکسنی است که برای افرادی که تاکنون کرونا گرفته اند، توصیه می‌شود که این نوع واکسن بسیارهوشمندانه است.

رئیس انستیتو پاستور با اشاره به زمان اجرایی شدن فاز انسانی واکسن انستیتو پاستور تصریح کرد: امیدواریم خردادماه اولین تولید واکسن برای واکسیناسیون عمومی را داشته باشیم؛ همچنین واکسن شرکت رازی هم به زودی به ثمر می‌رسد که امیدواریم با چند ماه تاخیر این واکسن هم قابل عرضه باشد.

انتهای پیام/

آخرین آمار کرونا در ایران؛ شناسایی ۸۵۲۵ بیمار جدید در کشور

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۶۰ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (چهار‌شنبه، ۱۳ اسفند) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص، ۸ هزار و ۵۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۶۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ نفر رسید. متاسفانه در طول شبانه روز گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۱۳ هزار ۷۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۳ هزار و ۷۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون ۱۱ میلیون و ۳۲ هزار و ۳۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آخرین وضعیت استان‌های کشور از نظر شیوع بیماری کرونا

او مطرح کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

لاری گفت: شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام/