24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

بیوگرافی حمیدرضا حافظ شجری بازیگر

بیوگرافی حمیدرضا حافظ شجری بازیگر نوجوان عرصه فیلم و سریال ایرانی را به مناشسبت حضور در سریال نوروز رنگی در نقش جعفر در ادام به همراه تصاویر و اینستاگرام در این بخش از مجله جوان ایرانی بخوانید.

بیوگرافی حمیدرضا حافظ شجری
حمیدرضا حافظ شجری, بازیگر مشهدی تئاتر، سینما و تلویزیون متولد ۱۷ دی ۱۳۸۱ در مشهد دیده به جهان گشوده است  .

بیوگرافی حمیدرضا حافظ شجری بازیگر

وی هنرجوی سال آخر رشته سینما در هنرستان هنرهای زیبای پسران مشهد است که از کودکی در تئاتر فعالیت داشته است این بازیگر نوجوان در خانواده اش چهار نفره به دنیا آمده ،پدرش از نیروهای خدماتی هلال احمر مشهد است،یک خواهر بزرگتر دارد و در خانه‌ای استیجاری زندگی می‌کنند.

آغاز فعالیت هنری
با دیدن برنامه های عمو پورنگ و امیرمحمد به بازیگری علاقه مند شده و از بازی امیرمحمد خوشش می آمد.

از سال ۹۰ بطور حرفه ای توسط فرشید تمری وارد عرصه تئاتر و بازیگری تئاتر شد. او با گروه تئاتر شایا همکاری دارد و فرشید تمری حکم استادش را دارد.

شجری تاکنون در سه نمایش؛ اتللو به روایت بخشی و حدیث سرخ بوکان به کارگردانی فرشید تمری و دو یک به نفع بارسلونا به کارگردانی مهسا غفوریان و فیلم کوتاه شهربازی و …‌ بازی کرده است

بیوگرافی حمیدرضا حافظ شجری بازیگر

ماجرای ابتلا به بیماری
حمیدرضا حافظ شجری در ۵ سالگی دچار تبی شدید شد که این تب او را مبتلا به نوعی نادر از بیماری رماتیسم مفصلی کرد.

حمیدرضا به گفته پزشک معالج خود شروع به مصرف داروهای درمانی کرد ولی بعد از مدتی قلب او به اصطلاح آب آورد ولی این مشکل با مصرف داروها کنترل شد، اما از آن زمان تا کنون، از دردهای شدیدی رنج می‌برد و قادر نیست دست، زانو، مچ و انگشتان خود را به خوبی خم و راست کند و جلوی رشد طبیعی جسم او گرفته شده است وی اکنون 18 سال سن دارد اما بخاطر بیماری رشد او به مشکل خورده است.

بازیگر نقش جعفر در سریال نوروز رنگی
وی نقش جعفر را در این سریال بر عهده داشته است .
سریال نوروز رنگی که به کارگردانی آقای علی مسعودی در نوروز ۱۴۰۰ پخش شده است , لحظات شادی را برای مردم ایجاد کرده در این سریال بازیگران جوان حضور داشتند.
که در این قسمت از مجموعه به شهرت بسیاری رسیدند

 

بازیگر نقش جعفر در سیال نوروز رنگی

اینستاگرام
صفحه رسمی این بازیگر نوظهور به نشانی   hamidrezahafezshajari  فعال میباشد میتوانید با دنبال کردن این هنرمند در اینستاگرام با کارهای او بیشتر آشنا شوید.

چگونه یک کتاب صوتی بسازیم؟


یکی از سوالات متداول در شبکه های اجتماعی نحوه ایجاد یک کتاب صوتی است. از این رو تصمیم گرفتیم پستی کوچک در مورد تولید کتاب های صوتی بنویسیم. اگر تا به حال به کتاب صوتی گوش نداده اید، توصیه می کنیم تقلب گوش دادن به کتاب صوتی را بررسی کنید. اصابت

وقتی می گوییم در عصر پادکست ها و کتاب های صوتی زندگی می کنیم، بی دلیل صحبت نمی کنیم. ما دقیق ترین آمار را از وضعیت ایران نداریم. اما در ایالات متحده، از بین سه نوع کتاب چاپی، کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی، کتاب های صوتی بیشترین افزایش را در سال 2016 داشته اند. تنها در سال 2016، 77 میلیون نفر در ایالات متحده به کتاب های صوتی گوش دادند و اکثر کاربران کتاب های صوتی بیش از 15 کتاب در سال گوش دادند. از سال 2008 تا به امروز، حجم بازار کتاب های صوتی در ایالات متحده هر سال به طور متوسط ​​30 درصد افزایش یافته است که به این معنی است که رشد سالانه کتاب های الکترونیکی چهار برابر شده است.

عدد شگفت انگیزی نیست. شما می توانید هنگام پیاده روی، رانندگی، مترو، اتوبوس و تاکسی، هنگام آشپزی و انجام کارهای خانه یا حتی در محل کار به یک کتاب صوتی گوش دهید.

اکنون با تغییرات بسیار زیاد در سبک خواندن، مسئله ساخت کتاب های صوتی نیز معنا پیدا می کند. در این یادداشت سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه یک کتاب صوتی بسازیم.

کتاب های صوتی از کجا می آیند؟

گاهی اوقات کاربران از ما می پرسند که آیا به بلندگوی کتاب صوتی  زهرا شیراحمدی نیاز دارید؟ و پاسخ ما این است که ما کتاب های صوتی را در یک طاقچه تولید نمی کنیم. پس کتاب های صوتی اپلیکیشن طاقچه از کجا می آیند؟

طاقچه با ناشران کتاب صوتی و همچنین ناشران کتاب الکترونیکی همکاری دارد. ناشران کتاب صوتی با ناشران کتاب و گاهی با نویسندگان کتاب توافق می کنند که در ازای پرداخت حق امتیاز، کتاب را به صورت صوتی منتشر کنند. ناشران کتاب های صوتی اغلب از بلندگوهای حرفه ای استفاده می کنند و موسیقی را به قسمت های مختلف کتاب اضافه می کنند. درست مثل یک برنامه رادیویی. توصیه می کنیم برای همکاری در زمینه انتشار کتاب صوتی با ناشران صوتی تماس بگیرید.

چگونه یک کتاب صوتی درست می کنید؟

طبق قانون کپی رایت، 10 درصد از محتوای یک کتاب را می توان بدون پرداخت حق چاپ منتشر کرد. بنابراین، اگر خودتان ناشر یا نویسنده کتاب نیستید، ابتدا باید قوانین کپی رایت را رعایت کنید و با ناشر هماهنگ کنید.

قدم بعدی انتخاب کتاب مناسب است.

کدام کتاب ها برای تولید کتاب صوتی مناسب نیستند؟

با وجود تمام جذابیت های کتاب های صوتی، برخی از کتاب ها انتخاب خوبی برای گوش دادن نیستند. این کتابها عبارتند از:

ادبیات مرجع

تمرکز کتاب بر جمع آوری نقل قول ها است

کتاب طراحی داخلی و منظره.

هر کتاب مصور

کتاب های غذایی

راهنمای سفر

کدام کتاب ها بهترین گزینه برای تولید کتاب های صوتی هستند؟

در عوض، برخی از کتاب ها گزینه های خوبی برای تولید کتاب های صوتی هستند. مانند:

کتاب های موفقیت و خودیاری

کتابهای زندگینامه و تاریخی

کتاب ژانر ترسناک و معمایی

کتاب هایی در ژانر علمی تخیلی و فانتزی

کتابی در مورد سلامت و تناسب اندام

کتاب های عاشقانه

کتاب های کسب و کار

فرمت های کتاب صوتی

همانطور که کتاب های الکترونیکی در epub، MOBI، PDF و غیره موجود است، کتاب های کنفرانس نیز در فرمت های مختلف موجود است. فرمت هایی مانند WAV، M4B، MP3، AIFF. خوب است در مورد تفاوت های هر یک از این قالب ها تحقیق کنید.

برای شروع به چه امکاناتی نیاز است و هزینه تولید کتاب های صوتی چقدر است؟

برای اینکه کتاب صوتی شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، بهتر است از ابزار مناسب کار استفاده کنید. مهمترین منابع این کار که بخش بزرگی از هزینه تولید کتاب های صوتی را شامل می شود عبارتند از:

یک میکروفون خوب

خرید میکروفونی که حداکثر صدا را می گیرد بسیار مهم است. دو نوع میکروفون در بازار وجود دارد. میکروفون دینامیک و کندانسور. میکروفون های دینامیک برای کارهایی مانند آواز خواندن و میکروفون های خازنی برای کارهایی مانند ضبط صداهای ملایم استفاده می شوند. بنابراین، اگر می خواهید میکروفون به صدا با حساسیت بیشتری پاسخ دهد، از میکروفون خازنی استفاده کنید. یک میکروفون خازنی از حدود 2 میلیون تن شروع می شود.

صفحه نمایش پاپ

پاپ اسکرین یا پاپ فیلتر یک دستگاه کاهش نویز است که در جلوی میکروفون نصب می شود. قیمت فیلتر پاپ از 200 تا 350 هزار تن است.

نرم افزار GarageBand یا Audacity برای تبدیل کتاب به کتاب صوتی

این نرم افزار برای تغییر صدا استفاده می شود و قابل نصب بر روی کامپیوتر شما می باشد. گویندگی کتاب صوتی زهرا شیراحمدی

استودیو

اگر توانایی خرید تجهیزات را دارید و برای روایت کتاب صوتی در خانه برنامه ریزی می کنید، باید مکانی آرام و با ثبات را انتخاب کنید. اما به جای همه اینها، می توانید یک استودیوی ضبط اجاره کنید. مزیت این کار این است که می توانید در محیط حرفه ای تری کار کنید. البته نکته مهم این است که اکثر استودیوها برای ضبط موسیقی طراحی شده اند و تجهیزات لازم برای این کار را دارند. قبل از اجاره، مطمئن شوید که استودیو مناسب برای کار است. آپارتمان های استودیو به طور کلی به صورت ساعتی اجاره داده می شوند، هزینه آن بر اساس شرایط روز است و نمی توان مبلغ مشخصی را ارائه داد.

لمینت دندان چیست و چگونه انجام می شود؟


لمینت های دندان چیست؟

روکش دندان که گاهی به آن روکش نیز می‌گویند، پوشش نازکی است که همرنگ دندان است و برای بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی فرد طراحی شده است. هنگامی که قطعات کوچک لمینت روی دندان قرار می گیرد، رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ها را به حالت دلخواه فرد تغییر می دهد. روکش ها علاوه بر فواید زیبایی، فواید دیگری نیز دارند که از آن جمله می توان به افزایش استحکام و قدرت دندان ها نسبت به مینای دندان اشاره کرد و با پوشاندن نامرتبی و سایر دندان ها، ردیف دندان ها را مرتب و یکنواخت نشان می دهد.

لمینت ها را می توان از پرسلن (پرسلن) یا رزین کامپوزیت ساخت. لمینت های دندانی پرسلن بهتر از کامپوزیت های رزین در برابر لکه ها مقاومت می کنند. برخی از افراد روکش های چینی را ترجیح می دهند زیرا مقاوم در برابر لکه هستند و نور را نزدیک به دندان های طبیعی منعکس می کنند. برای انتخاب بهترین و مناسب ترین پوشش برای دندان های خود باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

انواع لمینت دندان

دندان های لمینت شده به دو نوع ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی تقسیم می شوند. پروتزهای کامپوزیت لمینت به دلیل انتخاب رنگ و نازکی آنها (معمولاً 0.5 میلی متر) و عدم نیاز به تیز کردن دندان ها بسیار محبوب هستند. از دیگر مزایای لمینت کامپوزیت می توان تغییر ساختار لبخند و سازگاری با فیزیک صورت را برشمرد. علاوه بر این، می توانید از خدمات ترمیم دندان نیز استفاده کنید که به راحتی توسط یک متخصص انجام می شود.

لمینت سرامیکی دندان یا ونیر چینی که قیمت آن بالاتر از نوع کامپوزیت است معمولاً نیاز به تراش و گاهی ساختن دندان دارد و معمولاً در لابراتوار انجام می شود اما از نظر انتخاب نوع جنس و کارایی و البته ظاهر خوب آن که یکی از مهمترین معیارهای افراد برای انتخاب است انواع مختلفی دارد. این نوع لمینت به دلیل کیفیت و دوام مناسب برای افراد می باشد.

کاربردهای لمینیت دندان

روکش های دندانی در مواردی که دندان اول دارای نقص هایی در شکل، فرم یا رنگ باشد گزینه ایده آلی است و برای اصلاح موارد زیر استفاده می شود.

تغییر رنگ دندان ها به دلیل کانال های ریشه، تتراسایکلین یا سایر داروها، مصرف بیش از حد فلوراید، اثرات پرکردگی و علل دیگر.

دندان هایی که به دلیل ساییدگی تغییر کرده اند.

دندان های ترک خورده یا شکسته

دندان هایی که نامرتب، نامرتب یا نامرتب هستند

دندان ها با فاصله زیاد (برای پر کردن فضای بین دندان ها)


کدام افراد نمی توانند دندان های خود را لمینت کنند؟

لمینت دندان مناسب نیست و برای افراد زیر توصیه نمی شود:

افرادی که دندان های ناسالم به دلیل پوسیدگی یا لثه های فعال دارند.

و افرادی که دارای دندان های لق به دلیل پوسیدگی، شکستگی، پرکردگی (در دندان های بزرگ) هستند.

کسانی که سطح دندان های خود مینای کافی ندارند.

افرادی که دندان قروچه یا قروچه می کنند. این عمل می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن پوشش شود، بنابراین

مزایای لمینت دندان چیست؟

ویرایش شکل لبخند: همانطور که می دانید داشتن لبخند زیبا یکی از معیارهای زیبایی است. روکش های چینی با پوششی که روی دندان های لکه دار ایجاد می کند، لبخند شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

نفوذ کم لمینت: برای نصب لمینت دندان; اگرچه ممکن است بخشی از تاج دندان نیاز به قطع شدن داشته باشد. این بعد برش در مقایسه با روش های مشابه کوچکتر است و به دندان آسیب زیادی نمی رساند.

مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ. یکی از مزایای لمینت دندان مقاومت بالای آن در برابر زردی و تغییر رنگ است. اگر نکات بهداشتی را رعایت کنید و به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید، می توانید برای مدت طولانی از درخشندگی لمینت ها لذت ببرید.

ظاهر طبیعی لمینت: از آنجایی که لمینت دندان در رنگ های مختلف موجود است، می توانید رنگی را انتخاب کنید که نزدیک ترین رنگ به رنگ دندان های طبیعی شما باشد.

ماندگاری بالا

زمان کوتاه درمان

لمینت های دندان چه عوارض و مشکلاتی دارد؟

عدم امکان ترمیم: اگر دندانی شکسته یا بریده شده باشد، قابل ترمیم نیست و باید سریعاً تعویض شود.

برگشت ناپذیری تعویض لمینت: چون زمانی که لمینت را روی دندان قرار می دهید، قسمتی از سطح دندان تراشیده می شود، پس از استفاده طولانی مدت نمی توانید آن را جدا کرده و با چیز دیگری جایگزین کنید. به همین دلیل مردم نمی خواهند برای همیشه این کشور را داشته باشند، بهتر است از روش های دیگری مانند کامپوزیت دندان برای تزئین دندان های خود استفاده کنند.

گران

علت حساسیت دندان

اگر لمینت توسط افراد غیرحرفه ای انجام شود ممکن است به دندان آسیب برساند

لمینت دندان خرگوش چیست؟

برای این درمان ها گاهی با پروژه ای به نام لمینت دندان خرگوش مواجه می شویم. در واقع این نوع لمینت برای درمان دندان خرگوش می باشد. حالا می خواهید بدانید دندان خرگوش چیست، این را بگوییم: زمانی که فک پایین جلوتر از موقعیت فک بالا باشد و اگر دندان های جلویی فک بالا بزرگتر از حد طبیعی باشد به آن دندان خرگوش می گویند. در واقع به همین دلیل دندان ها زیبایی خود را از دست می دهند و اعتماد به نفس فرد کاهش می یابد. بنابراین استفاده از گچ دندان خرگوش برای درمان این مشکل ضروری است.

البته لازم به ذکر است زمانی که از لمینت دندان خرگوش استفاده می کنید، دندانپزشک در ابتدای کار دندان ها را معاینه می کند تا شدت دندان های خرگوش را مشخص کند. زیرا گاهی اوقات به دلیل جدی بودن مشکل، لمینت درمان مناسبی نیست و پزشک را مجبور به استفاده از روش های درمانی دیگر می کند. دندان خرگوش به دو روش لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت قابل درمان است.

فرآیند میناکاری دندان خرگوش

در مرحله اول، دندانپزشک از دندان ها و ساختار فک شما اسکن تهیه می کند تا از طریق معاینه بتوانید روش درمانی مناسب را دریافت کنید. همانطور که می دانید لمینت ها پوسته هایی هستند که از نظر رنگ و شکل بسیار شبیه به دندان های طبیعی هستند. برای قرار دادن لمینت روی دندان ها، دندانپزشک آنها را به شکل دندان های شما می سازد و روکش های سفارشی با توجه به این اندازه ها برای شما تهیه می شود. در مرحله بعد، دندانپزشک به دندان های شما شکل می دهد تا فضای مورد نیاز برای قرار دادن تاج روی دندان ها را ایجاد کند.

تا زمانی که روکش دائمی روی تکه ای از دندان خرگوش آماده شود، دندانپزشک نوعی روکش موقت را روی دندان قرار می دهد. این به دندانپزشک اجازه می دهد تا بررسی کند که روکش ها متناسب با دندان شما هستند و در صورت وجود هر گونه مشکل، روکش های دائمی را اصلاح کند. برای اینکه روکش ها به طور کامل به دندان بچسبند، دندان باید کاملا پولیش داده شود تا سطح تماس بین دندان و روکش افزایش یابد. در مرحله بعدی لمینت دندان خرگوش، روکش ها با استفاده از اشعه لیزر به دندان ها چسبانده شده و به این ترتیب لمینت دندان خرگوش کامل می شود.


ادامه نوشته:  https://drsheidaclinic.com/dental-laminate/

در اینجا هفت توصیه قلبی برای افرادی که از حمله قلبی حاد وحشت دارند، به خصوص اگر افراد کمی مسن تر هستند، آورده شده است.


و به خصوص زمانی که یکی از دوستان و آشنایان شما به طور ناگهانی دچار حمله قلبی حاد می شود، این ترس حتی بدتر می شود و اعتقاد بر این است که همه باید قبل از وقوع حادثه از انقباض عروق قلب اطلاع داشته باشند.

به همین دلیل، معمولاً افراد بدون علائم به پزشک مراجعه می کنند و آزمایشاتی مانند نوار قلب، اکو، تست ورزش، اسکن قلب یا سی تی آنژیوگرافی کرونری را درخواست می کنند.

اما باید به خاطر داشت که از نظر توصیه های علمی، به جز در موارد خاص خاص، انجام آزمایش های تشخیصی بر روی افراد بدون علامت و به منظور غربالگری و تشخیص تنگی عروق قلب (رگ های کرونری) توصیه نمی شود.

اما این نگرانی نیز کاملا منطقی و منصفانه است.

7 پیشنهاد

اما توصیه صحیح و علمی برای پاسخ به این نگرانی، تلاش برای کنترل و پیشگیری از عوامل خطر است. این یعنی:

اگر دیابت دارید، قند خود را با کمک پزشک به خوبی کنترل کنید.

اگر فشار خون بالا دارید، با کمک پزشک فشار خون خود را در حد نرمال نگه دارید.

اگر کلسترول خون شما بالاتر از حد مجاز است، آن را با کمک پزشک بررسی کنید.

اگر سیگار می کشید، همین امروز آن را ترک کنید.

اگر اضافه وزن دارید، سعی کنید با خوردن منظم و ورزش به وزن ایده آل خود نزدیک شوید.

اگر ناسالم غذا می خورید، آن را تغییر دهید.

اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید، به طور منظم ورزش کنید.

منبع مقاله:  https://pezeshke-shahr.com/قلب-و-عروق/پزشک-متخصص-قلب-در-شیراز/