24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

بعد از پاکسازی پوست چه نگرانی هایی وجود دارد؟

پس از پاکسازی پوست مراقب باشید

اولین قدم برای داشتن پوستی سالم و صاف این است که عادت خوب پاکسازی و پاکسازی پوست خود را به وجود آورید. از آنجایی که پوست ما بیرونی ترین لایه بدن ما است، دائماً با محیط خارجی در تعامل است. گرد و غبار و چربی را که در طول روز روی پوست ما جمع شده و باعث بسته شدن منافذ و ایجاد آکنه می شود را پاک نکنید.

مراقبت از پوست بعد از پاکسازی داشتن پوستی شفاف ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوش کنید. در این قسمت به مراقبت از پوست بعد از پاکسازی می پردازیم.

https://fatemehhabashi.com/

لایه برداری چگونه انجام می شود؟

پوست ممکن است به دلیل آرایش های مکرر چرب باشد و به دلیل مسدود شدن منافذ پوست، جوش های سیاه یا جوش داشته باشد. در چنین شرایطی، پوست ما به طور طبیعی بد به نظر می رسد. هر پوستی که به این نوع شرایط مبتلا شود نیاز به مداخله حرفه ای دارد.

در چنین شرایطی باید به کلینیک و مرکز زیبایی پوست مراجعه کنید و از پکیج های پاکسازی پوست استفاده کنید. ماسک هایی که برای پاکسازی پوست استفاده می شوند بسیار عالی هستند زیرا باعث آبرسانی به پوست، افزایش رطوبت، افزایش گردش خون، اکسیژن رسانی به لایه های زیرین پوست و شادابی آن می شوند.

ابتدا صورت خود را بشویید تا آرایش اضافی پاک شود. سپس یک کرم یا لوسیون ملایم به صورت بمالید تا پوست برای مراحل بعدی آماده شود. سپس کارکنان آموزش دیده پوست را ماساژ می دهند تا پوست آرام شود.

معمولاً مرحله بعدی این است که با یک سیستم ضد عفونی کننده حرارت را روی پوست قرار دهید و جوش های ناشی از چربی را از بین ببرید. مرحله بعدی مرحله اصلی پاکسازی با ماسک صورت است. این ماسک مدتی روی صورت باقی می ماند سپس صورت را می شوییم و در مرحله آخر با کرم مرطوب کننده پاکسازی را تمام می کنیم.


مراقبت های بعد از پاکسازی پوست مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

بعد از پاکسازی پوست چه باید کرد؟ واضح است که مراقبت بعد از تمیز کردن صورت به اندازه خود تمیز کردن مهم است زیرا اگر این موارد را رعایت نکنیم کل فرآیند تمیز کردن بیهوده خواهد بود.

علاوه بر این، بسیاری از افراد این سوال را در ذهن خود دارند، اما به این موضوع مهم به اندازه کافی پرداخته نشده است، بنابراین به سوالات رایج پاسخ خواهیم داد. بعد از پاکسازی پوست چه باید کرد؟


از دست زدن به جوش و آکنه روی صورت خودداری کنید

باید سعی کنید از این کار اجتناب کنید زیرا پوست بعد از پاکسازی حساس است. اگرچه وسوسه‌انگیز است که جوش‌ها را بچینید، اما سعی کنید از آنها دوری کنید. اگر پوستی زیبا می خواهید، دستان خود را از صورت خود دور نگه دارید


از آرایش های سنگین استفاده نکنید

اگر بعد از پاکسازی صورت شما قرمز به نظر می رسد، ممکن است وسوسه شوید که قرمزی را با آرایش بپوشانید. از ترکیب جداگانه آرایش و مراقبت از پوست خودداری کنید، زیرا منافذ پوست شما باز است و می تواند باکتری های بیشتری را جذب کند.


به سونا نروید.

وسوسه انگیز است، اما بهتر است از مکان های بسیار گرم دوری کنید. حداقل یک روز پس از پاکسازی پوست از سونا اجتناب کنید. استفاده از سونا می تواند باعث ایجاد حساسیت و پارگی مویرگ ها شود.


صورت خود را ماساژ ندهید

ماساژ صورت کاملاً خطرناک است و بهتر است از صورت خود مراقبت کنید، بنابراین از ماساژ صورت قطعاً باید اجتناب شود. اگر واقعاً به ماساژ نیاز دارید، بهتر است قبل از تمیز کردن پوست، ماساژ دهید. اموزش پاکسازی تخصصی پوست


ورزش نکنید

اگر یک هفته است که به باشگاه نرفته اید، بهتر است حداقل یک روز قبل از پاکسازی صبر کنید. افزایش دمای پوست و تعریق می تواند پوست ظریف شما را تحریک کند. بنابراین از فعالیت هایی که باعث تعریق شما می شود خودداری کنید.

از لایه بردار یا اسکراب صورت استفاده نکنید

لایه برداری بیش از حد می تواند به لایه محافظ پوست شما آسیب برساند و منجر به التهاب شود. از آنجایی که بیشتر صورت ها بعد از پاکسازی ظاهری زیبا دارند، از چیزهایی که آنها را تحریک می کند اجتناب کنید.


خوددرمانی در خانه راه حل نیست

ممکن است فکر کنید حتی اگر مقدار زیادی آب، مرطوب کننده یا سایر محصولات آرایشی که بعد از پاکسازی استفاده می کنید، داشته باشید، صورت شما در وضعیت خوبی قرار می گیرد، اما اینطور نیست و بهتر است بعد از تمیز کردن از هیچ چیز دیگری استفاده نکنید. ماسکی که در کلینیک روی صورت شما استفاده می شود.

از آفتاب دوری کنید

از آنجایی که پوست شما به تازگی لایه برداری شده است، در برابر اشعه های مضر خورشید حساس تر و حساس تر است. بعد از چند روز می توانید کمتر نگران پوست خود باشید.


به مدت یک هفته اپیلاسیون نکنید

یک هفته صبر کردن برای از بین بردن موهای زائد بهترین راه است. خود موم باعث لایه برداری می شود و لایه برداری بیش از حد پوست را بیش از حد آسیب دیده، کدر و ضخیم می کند.


تمیز کردن پوست در خانه بهتر است یا در کلینیک؟

اگر پوست شما به مرحله ای رسید که نیاز به مداخله و مراقبت دارد، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. ماسک‌ها و تجهیزات مورد استفاده در کلینیک‌های زیبایی با محصولات موجود در بازار بسیار متفاوت بوده و حتی موثرتر هستند.

گذاشتن بخور و استفاده از مواد شوینده حرفه ای در منزل ممنوع و مجاز نیست. بنابراین بهتر است از روش پاکسازی پوست در کلینیک استفاده کنید تا نتایج بهتر و موثرتری بگیرید.


نکات مهم در مورد مراقبت از پوست بعد از پاکسازی

یک هفته پس از پاکسازی، زمانی که صورت شما بهتر به نظر می رسد، نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید. به عنوان مثال، پس از تمرین، صورت خود را تمیز کنید.

ورزش منظم گردش خون را تنظیم می کند و بر سلامت پوست و بدن تأثیر می گذارد. دوش گرفتن و شستن صورت را فراموش نکنید تا پوستتان لایه برداری شود و باکتری های روی صورتتان از بین برود.

حوله و بالش را مرتب عوض کنید. گوشی خود را تمیز نگه دارید هرچقدر هم که صورتت را تمیز نگه داری، اگر چیزهایی که با صورتت می آید تمیز نباشد، تمام آن تلاش ها بیهوده خواهد بود.


از مرطوب کننده های با کیفیت استفاده کنید. مخصوصا افرادی که پوست چرب دارند باید بیشتر از آن استفاده کنند زیرا پوست را صاف و مرطوب می کند. شما باید محصولی بخرید که منافذ را مسدود نکند.

از ضد آفتاب غافل نشوید. اشعه های مضر خورشید پوست را خشک کرده و آن را چرب تر می کند. مهمتر از همه، این اشعه ها حاوی رادیکال های آزاد هستند، بنابراین قبل از خروج از خانه حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

فراموش نکنید که آرایش خود را پاک کنید. به خصوص کسانی که پوست حساسی دارند باید محصولاتی را انتخاب کنند که کمترین میزان مواد شیمیایی را داشته باشند. علاوه بر این، استفاده از تونر برای پوست های چرب، مستعد آکنه و پوست های مسدود شده مفید است. تونر مناسب سبوم اضافی و پوست مرده را از بین می برد.

علامه حلی امام زمان را کجا ملاقات کردند؟ (ماجرای دیدار آن‌ها)

حسن بن یوسف مطهر حلی، یکی از روحانیون قرن 8 هجری ملقب به علامه حلی، نخستین روحانی بود که لقب آیت الله را کسب کرد. علامه حلی در دوران زندگی خود بیش از 120 کتاب در زمینه های مختلف مثل فقه، کلام، اصول … نوشته است که برخی از آنها در حوزه های علمیه تدریس می شوند. از داستان های مشهور درباره علامه حلی می توانیم به دیدار او با امام زمان اشاره کنیم. او معتقد است در طول زندگی خود توانسته دو بار امام زمان را ملاقات و با او صحبت کند.


علامه حلی نقش بسیار موثر و پررنگی در گسترش فقه شیعه داشت و در سن 28 سالگی مرجعیت شیعه را برعهده گرفت. وی شاگردان بسیار با تقوا و معروفی مثل قطب الدین رازی، فخرالمحققین، ابن معیه و… داشت. حضور علامه حلی در دربار سلطان محمد خدا بنده، باعث رواج بیشتر سنت شیعه در بین مردم شد. تاریخ دقیق ورود علامه حلی به ایران مشخص نیست و در بین مردم داستان ملاقات او با امام زمان بسیار مشهور است.


علامه حلی که بود؟


علامه حلی در 29 رمضان سال 648 هجری در شهر حله چشم به جهان گشود. پدر علامه حلی یکی از عالمان بزرگ علم اصول در شهر حله بود. علامه حلی در سن بسیار کم( چند سال بیشتر نداشت) به کمک راهنمایی های پدرش به مکتب رفت و در آنجا قرآن و تحصیلات را یاد گرفت. وی تحصیلات دیگر مثل ادبیات عرب، اصول فقه، علوم فقه، حدیث و کلام را توسط پدر و دایی خود محقق حلی آموخت.
علامه حلی یکی از شاگردان بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی بود که از او علم منطق، فلسفه و هیئت را آموخت. او تمام تحصیلات را پیش از رسیدن به سن بلوغ فرا گرفت و در سنین نوجوانی به درجه اجتهاد رسید. به دلیل اینکه علامه حلی در سنین بسیار کم تمام این آموزه ها را فرا گرفته بود، در خانواده به او جمال الدین می گفتند.

پس از مرگ دایی علامه حلی( محقق حلی) در سال 676 قمری، یعنی زمانی که علامه حلی تنها 28 سال داشت، شاگردان و محققان، به دنبال فردی شایسته بودند که مرجعیت شیعه را به او بسپارند و آنها علامه حلی را انتخاب کردند و به این ترتیب بود که علامه حلی در سن 28 سالگی توانست مرجعیت شیعه را برعهده بگیرد.

تاریخ دقیق آمدن علامه حلی به ایران مشخص نیست اما با توجه به گفته ها، سلطان محمد خدابنده در سال 705 علامه حلی را به ایران دعوت می کند. علامه حلی پس از ورود خود به ایران با دانشمندان مذاهب فقهی چهارگانه اهل سنت دیدار می کند و در جلسه توانست ولایت امام علی را به همه اثبات کند به طوری که سلطان محمد به شیعه روی آورد و اسم خود را از الجایتو به سلطان محمد خدا بنده تغییر داد. ترویج تشیع در ایران به کمک علامه حلی رخ داد و منابع زیادی از تاثیر او بر تشیع سلطان محمد سخن گفته اند.

علامه حلی در کجا امام زمان را ملاقات کرد؟
علامه حلی معتقد است در زندگی خود دوبار امام زمان را ملاقات کرده است و دیدار او از مشهور ترین داستان ها در مورد علامه حلی هستند. داستان ملاقات علامه حلی با امام زمان در دو کتاب مجالس المومنین نوشته قاضی نورالله شوشتری و کتاب قصص العلما نوشته تنکابنی آمده است.

داستان ملاقات اول علامه حلی با امام زمان، مربوط به زمانی است که علامه حلی کتاب نیمه تمام یکی از علمای اهل سنت را امانت گرفته است تا از روی کتاب نسخه برداری کند اما در نیمه های شب علامه حلی نمی تواند نسخه برداری را تکمیل کند و به خواب فرو می رود. او می گوید در این حین امام زمان را دیدم که به من گفت کار نسخه برداری را به من بسپار و زمانی که از خواب بیدار شدم دیدم نسخه برداری از کتاب تمام شده است. این روایت در کتاب مجالس المومنین نوشته قاضی نورالله شوشتری آمده است و می توانید با خواندن این کتاب داستان دقیق ملاقات علامه حلی با امام زمان را بخوانید.

روایت دومین دیدار علامه حلی با امام زمان در کتاب قصص العلما نوشته تنکابنی آمده است. بر اساس روایات نقل شده در این کتاب، علامه حلی دومین بار امام زمان را در راه کربلا ملاقات می کند. به نقل از کتاب قصص العلما، علامه حلی در راه کربلا با سیدی برخورد می کند و با او همراه می شود، پس از گفتگو با آن شخص متوجه می شود که او بسیار عالم است و تمامی سوالات و مشکلات علمی خود را با او در میان می گذارد و مشکلات خود را برطرف می کند. در آخرین سوال از آن شخص می پرسد که در زمان غیبت کبری امکان ملاقات با امام زمان وجود دارد؟ و در همین حین تازیانه از دست وی می افتد، آن شخص خم شده  و تازیانه را به علامه حلی می دهد و می گوید: چگونه امان ندارد زمانی که دست او در دست توست!! در این هنگام علامه حلی متوجه می شود که آن شخص امام زمان است و خود را بر روی پاهای او می اندازد.

منبع خاصی برای این داستنان ها وجود ندارد و داستان های ملاقات علامه حلی با امام زمان به صورت داستان و حدیث بین مردم نقل شده اند. پس از مرگ سلطان محمد خدابنده در سال 716 قمری، علامه حلی به شهر خود یعنی شهر حله بازگشت و تا آخر عمر خود در آنجا ماند. علامه حلی در سال 726 قمری در شهر حله و در سن 78 سالگی درگذشت و پیکر او در حرم امیرالمومنین به خاک سپرده شد.