24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

بوستر پمپ قابل افزایش


در شهرهای بزرگی مانند تهران، پر از ساختمان، برج و ساختمان های بلند، تامین آب برای شهروندان موضوع بسیار مهمی خواهد بود. بله، علاوه بر این موضوع، تامین آب در ادارات و موسسات، کارخانه ها و موارد دیگر بسیار سنگین است که نمی توان از آنها غفلت کرد. اگر یکی از این مکان ها فشار آب کافی نداشته باشد، زندگی فرهنگی در شهر برای مردم شهر بسیار سخت می شود و بسیاری از مشاغل با مشکل مواجه می شوند. به همین دلیل ابزارها و وسایل مختلفی برای رفع این مشکلات و ایجاد شرایط بهتر در زندگی شهری تولید شده است. در حال حاضر بوستر پمپ یکی از مهم ترین دستگاه های مورد استفاده در این زمینه بوده و وضعیت عمومی پیدا کرده است.


تقویت کننده پومپا

بوستر پمپ در صنایع و ساختمان ها نوعی تجهیزات صنعتی یا ساختمانی محسوب می شود که نه تنها در صنایع مختلف بلکه در ساختمان ها و مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ابعاد بزرگی دارد و در مکان ها و شرایط مختلف کاربرد فراوانی دارد. به طور کلی می توان گفت که بوستر پمپ مجموعه ای از یک یا چند پمپ است که به صورت موازی به هم متصل شده اند. این دستگاه مجهز به پنل کنترلی است که از طریق آن کنترل می شود و در نهایت سطح جریان آب را در سطح مورد نیاز و مناسب حفظ می کند. در نتیجه با استفاده از این دستگاه در محیط های مختلف می توانید فشار آب را به میزان مناسب تامین کنید. بوستر پمپ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در مکان خاصی مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از مهم ترین انواع آن را می توان بوستر پمپ آتش نشانی دانست.

تقویت کننده پمپ آتش نشانی چیست؟

بوستر پمپ آتش نشانی نوع خاصی از بوستر پمپ است که مخصوص ایستگاه آتش نشانی طراحی و ساخته شده است و در هیچ مکان دیگری غیر از ایستگاه آتش نشانی استفاده نمی شود. همانطور که می دانید آتش نشان ها از آب برای اطفای حریق استفاده می کنند و برای این کار به مقدار کافی آب با فشار بسیار بالا نیاز دارند. برای این منظور از بوستر پمپ ها توسط آتش نشانی ها برای تامین این شرایط استفاده می شود. بوستر پمپ های آتش نشانی مانند انواع دیگر بوستر پمپ ها از یک یا چند پمپ موازی تشکیل شده اند که ممکن است دارای الکتروپمپ های از پیش طراحی شده باشند یا نباشند.


پمپ آتش نشانی تقویت کننده قطعات

بوسترهای پمپ آتش نشانی طیف گسترده ای از قطعات، تجهیزات و قطعات را پوشش می دهند که عبارتند از:

پمپ بزرگ

پمپ پشتیبان

پمپ جوکی

تابلو برق

شیر دروازه

شیر پروانه ای

شیر یک طرفه

شیر تخلیه

سوئیچ فشار

جریان سنج

گردآورنده

و...


هدف از استفاده از بوستر در آتش نشانی

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد، کاربرد اصلی بوستر پمپ تامین آب با فشار کافی و لازم است، بنابراین هدف اصلی استفاده از بوستر پمپ در سازمان آتش نشانی تامین فشار آب لازم برای سیستم های آبرسانی نیز می باشد. آبیاری یا آتش نشانی است که با کمک این دستگاه با افزایش فشار و اختلاط سیال به خوبی عمل می کند.


بهترین نوع تقویت کننده پمپ آتش نشانی چیست؟

بوستر پمپ آتش نشانی از انواع ایرانی و خارجی قابل ساخت است که نوع ایرانی آن در داخل کشور تهیه و تولید می شود و نمونه های خارجی آن توسط کشورهای دیگر تولید و از طریق واردات وارد ما می شود. برخی از بهترین انواع پمپ های صوتی که ما به آنها می شناسیم:

تقویت کننده پمپ پامپیران

تقویت کننده پمپ گراندفوس

UI پمپ ایمپلیفائر

پمپ صدا فعال

مامان...


تفاوت بین پمپ تقویت کننده آتش و آب چیست؟

پمپ آتش نشانی کمکی با منبع آب متفاوت است و چندین تفاوت بین این دو وجود دارد که برخی از مهم ترین تفاوت های این دو دستگاه به شرح زیر است:

بوستر پمپ های آتش نشانی باید به صورت دوره ای بررسی شوند تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل شود و در صورت بروز مشکل باید نسبت به رفع آن اقدام کرد. این در حالی است که تقویت کننده های تامین آب به طور کلی نیازی به این کار ندارند، اما بررسی مداوم آنها فقط منجر به هزینه های گزاف می شود.

بوستر پمپ های آتش نشانی از قطعه ای به نام پمپ پایلوت استفاده می کنند که به پمپ جوکی نیز معروف است. این قطعه در یک سیستم آتش نشانی برای یکسان کردن افت فشار و راه اندازی بقیه پمپ ها استفاده می شود در حالی که این قسمت در یک بوستر پمپ آبرسانی استفاده نمی شود.

هدف از استفاده از بوستر پمپ آتش نشانی تامین فشار آب کافی برای خاموش کردن آتش است. در حالی که از بوستر پمپ ها برای تامین آب و فشار کافی ساختمان ها و تاسیسات استفاده می شود.

از دیگر تفاوت های دو نوع پمپ کمکی باید اشاره کرد که پمپ های آتش نشانی دارای سرعت ثابت هستند در حالی که پمپ های کمکی آبرسانی از سرعت متغیر استفاده می کنند. اما پمپ های آتش نشانی مجهز به سوئیچ فشار هستند و نیازی به اینورتر یا ترانسمیتر فشار ندارند، اما بوستر پمپ ها به جای پرشر سوئیچ از اینورتر و فرستنده استفاده می کنند.


هزینه تقویت کننده پمپ آتش نشانی چقدر است؟

قیمت بوستر پمپ آتش نشانی بسیار بالاست و این دستگاه را می توان یکی از تجهیزات گران قیمت و ضروری ایستگاه های آتش نشانی دانست که همه ایستگاه های آتش نشانی باید دارای آن باشند.

اما از آنجایی که بوستر پمپ ها توسط برندهای مختلفی تولید می شوند و دارای ویژگی های متفاوتی هستند، برای اطلاع از قیمت تمام شده، باید ساخت و مدل بوستر پمپ را تعیین کرد تا بهای تمام شده محاسبه شود. به عنوان مثال انواع خارجی بوستر پمپ های مورد استفاده برای اطفای حریق قیمت بیشتری نسبت به انواع ایرانی دارند.


خرید بوستر پمپ آتش نشانی

نمایندگی پمپ در قیمت گذاری نیز بسیار کارآمد است، زیرا هر فروشگاه نرخ های خاص خود را دارد، بنابراین اغلب تفاوت قیمت بین فروشگاه های مختلف مشاهده می شود. اگر می خواهید مجموعه ای از پمپ های آتش نشانی بخرید و می خواهید این واحد را در شرایط ایده آل تهیه کنید، به فروشنده آن توجه کنید.


اخرین حرف

بوستر پمپ را می توانید در انواع آتش نشانی، خانگی و ... تهیه کنید. از طریق گروه پایای خورشید تابان به آدرس payagostaresh.ir. پایا حسن با سالها تجربه در زمینه فروش سیستم آبرسانی اعتبار زیادی دارد و با کیفیت ترین بوستر پمپ ها را به هموطنان عزیز عرضه می کند.

مشاهده متن کامل: https://www.asriran.com/fa/news/892307/%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد