24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

چگونه یک کتاب صوتی بسازیم؟


یکی از سوالات متداول در شبکه های اجتماعی نحوه ایجاد یک کتاب صوتی است. از این رو تصمیم گرفتیم پستی کوچک در مورد تولید کتاب های صوتی بنویسیم. اگر تا به حال به کتاب صوتی گوش نداده اید، توصیه می کنیم تقلب گوش دادن به کتاب صوتی را بررسی کنید. اصابت

وقتی می گوییم در عصر پادکست ها و کتاب های صوتی زندگی می کنیم، بی دلیل صحبت نمی کنیم. ما دقیق ترین آمار را از وضعیت ایران نداریم. اما در ایالات متحده، از بین سه نوع کتاب چاپی، کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی، کتاب های صوتی بیشترین افزایش را در سال 2016 داشته اند. تنها در سال 2016، 77 میلیون نفر در ایالات متحده به کتاب های صوتی گوش دادند و اکثر کاربران کتاب های صوتی بیش از 15 کتاب در سال گوش دادند. از سال 2008 تا به امروز، حجم بازار کتاب های صوتی در ایالات متحده هر سال به طور متوسط ​​30 درصد افزایش یافته است که به این معنی است که رشد سالانه کتاب های الکترونیکی چهار برابر شده است.

عدد شگفت انگیزی نیست. شما می توانید هنگام پیاده روی، رانندگی، مترو، اتوبوس و تاکسی، هنگام آشپزی و انجام کارهای خانه یا حتی در محل کار به یک کتاب صوتی گوش دهید.

اکنون با تغییرات بسیار زیاد در سبک خواندن، مسئله ساخت کتاب های صوتی نیز معنا پیدا می کند. در این یادداشت سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه یک کتاب صوتی بسازیم.

کتاب های صوتی از کجا می آیند؟

گاهی اوقات کاربران از ما می پرسند که آیا به بلندگوی کتاب صوتی  زهرا شیراحمدی نیاز دارید؟ و پاسخ ما این است که ما کتاب های صوتی را در یک طاقچه تولید نمی کنیم. پس کتاب های صوتی اپلیکیشن طاقچه از کجا می آیند؟

طاقچه با ناشران کتاب صوتی و همچنین ناشران کتاب الکترونیکی همکاری دارد. ناشران کتاب صوتی با ناشران کتاب و گاهی با نویسندگان کتاب توافق می کنند که در ازای پرداخت حق امتیاز، کتاب را به صورت صوتی منتشر کنند. ناشران کتاب های صوتی اغلب از بلندگوهای حرفه ای استفاده می کنند و موسیقی را به قسمت های مختلف کتاب اضافه می کنند. درست مثل یک برنامه رادیویی. توصیه می کنیم برای همکاری در زمینه انتشار کتاب صوتی با ناشران صوتی تماس بگیرید.

چگونه یک کتاب صوتی درست می کنید؟

طبق قانون کپی رایت، 10 درصد از محتوای یک کتاب را می توان بدون پرداخت حق چاپ منتشر کرد. بنابراین، اگر خودتان ناشر یا نویسنده کتاب نیستید، ابتدا باید قوانین کپی رایت را رعایت کنید و با ناشر هماهنگ کنید.

قدم بعدی انتخاب کتاب مناسب است.

کدام کتاب ها برای تولید کتاب صوتی مناسب نیستند؟

با وجود تمام جذابیت های کتاب های صوتی، برخی از کتاب ها انتخاب خوبی برای گوش دادن نیستند. این کتابها عبارتند از:

ادبیات مرجع

تمرکز کتاب بر جمع آوری نقل قول ها است

کتاب طراحی داخلی و منظره.

هر کتاب مصور

کتاب های غذایی

راهنمای سفر

کدام کتاب ها بهترین گزینه برای تولید کتاب های صوتی هستند؟

در عوض، برخی از کتاب ها گزینه های خوبی برای تولید کتاب های صوتی هستند. مانند:

کتاب های موفقیت و خودیاری

کتابهای زندگینامه و تاریخی

کتاب ژانر ترسناک و معمایی

کتاب هایی در ژانر علمی تخیلی و فانتزی

کتابی در مورد سلامت و تناسب اندام

کتاب های عاشقانه

کتاب های کسب و کار

فرمت های کتاب صوتی

همانطور که کتاب های الکترونیکی در epub، MOBI، PDF و غیره موجود است، کتاب های کنفرانس نیز در فرمت های مختلف موجود است. فرمت هایی مانند WAV، M4B، MP3، AIFF. خوب است در مورد تفاوت های هر یک از این قالب ها تحقیق کنید.

برای شروع به چه امکاناتی نیاز است و هزینه تولید کتاب های صوتی چقدر است؟

برای اینکه کتاب صوتی شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، بهتر است از ابزار مناسب کار استفاده کنید. مهمترین منابع این کار که بخش بزرگی از هزینه تولید کتاب های صوتی را شامل می شود عبارتند از:

یک میکروفون خوب

خرید میکروفونی که حداکثر صدا را می گیرد بسیار مهم است. دو نوع میکروفون در بازار وجود دارد. میکروفون دینامیک و کندانسور. میکروفون های دینامیک برای کارهایی مانند آواز خواندن و میکروفون های خازنی برای کارهایی مانند ضبط صداهای ملایم استفاده می شوند. بنابراین، اگر می خواهید میکروفون به صدا با حساسیت بیشتری پاسخ دهد، از میکروفون خازنی استفاده کنید. یک میکروفون خازنی از حدود 2 میلیون تن شروع می شود.

صفحه نمایش پاپ

پاپ اسکرین یا پاپ فیلتر یک دستگاه کاهش نویز است که در جلوی میکروفون نصب می شود. قیمت فیلتر پاپ از 200 تا 350 هزار تن است.

نرم افزار GarageBand یا Audacity برای تبدیل کتاب به کتاب صوتی

این نرم افزار برای تغییر صدا استفاده می شود و قابل نصب بر روی کامپیوتر شما می باشد. گویندگی کتاب صوتی زهرا شیراحمدی

استودیو

اگر توانایی خرید تجهیزات را دارید و برای روایت کتاب صوتی در خانه برنامه ریزی می کنید، باید مکانی آرام و با ثبات را انتخاب کنید. اما به جای همه اینها، می توانید یک استودیوی ضبط اجاره کنید. مزیت این کار این است که می توانید در محیط حرفه ای تری کار کنید. البته نکته مهم این است که اکثر استودیوها برای ضبط موسیقی طراحی شده اند و تجهیزات لازم برای این کار را دارند. قبل از اجاره، مطمئن شوید که استودیو مناسب برای کار است. آپارتمان های استودیو به طور کلی به صورت ساعتی اجاره داده می شوند، هزینه آن بر اساس شرایط روز است و نمی توان مبلغ مشخصی را ارائه داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد