24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

مقاله بی طرفانه نه چیزهای جدیدی را درباره دبی مال نشان می‌دهد که هیچ‌کس درباره آن صحبت نمی‌کند.


از دیگر قوانین وضع شده برای این شهرک تفریحاتی، چندان به مذاق توریست هایی که عادت به استفاده از سیگار دارند، خوش نخواهد آمد. کشیدن سیگار در فضاهای عمومی ممنوع است، اتاقهای مخصوصی برای افراد سیگاری تعبیه شده تا مزاحمتی برای سایر مسافران ایجاد نکنند. ایجاد سر و صدا و هرگونه رفتاری که منجر به سلب آسایش بازدیدکنندگان شود ممنوع می باشد. صعود به بالای برج و رسیدن به طبقه ی 124 تنها یک دقیقه به طول می انجامد و از آن بالا چشم انداز شهر و غروب آفتاب بسیار تماشایی است. همچنین هتل های این خیابان هم قیمت بسیار بهتری نسبت به سایر نقاط دبی دارند. رستوران ها و دکه های کنار خیابان غذاهایی ارزانی در منوی خود دارند و می توانید برای خوردن یک وعده غذای سنتی به این رستوران ها مراجعه کنید. برای شرکت در برنامه «شارک واکر» میتوانید هر روز در آکواریوم دبی مال، شانس خود را برای قدم زدن در کنار یکی از درندهترین شکارچیان جهان امتحان کنید. این در حالی است که در فضای نیم طبقه می توانید وارد شوید و نیازی به بلیط ندارید اما بدون بلیط فقط می توانید قدم بزنید و تماشا کنید. فراموش نکنید که از قبل بلیط خود را برای بهترین نقطه در ۱۱ متری زیر زمین خریداری کنید.کروکودیلها: زوج غولپیکر کروکودیل شاه و ملکه کروکودیل، ۲۰ سال است که با یکدیگر زندگی میکنند.

چشمهای آفتاب پرستهای محجه، بهصورت مجزا کار میکنند؛ به این معنا که این آفتاب پرستها میتوانند همزمان روی دو نقطه مختلف فوکوس کنند. کارشناسان این شرکتها پس از بررسیهای مختلف به این نتیجه رسیدند که بهترین نقطه برای ساخت زیباترین و یکی از بزرگترین آکواریومهای دنیا در همسایگی برج خلیفه و دبی مال است. تونل شیشهای یکی از جذابترین بخشهای این آکواریوم است که دنیای درون اقیانوس را شبیهسازی میکند. خوشبختانه مدیران آکواریوم بزرگ دبی شرایطی برای زندگی بیشتر از ۱۴۰ گونه از دیدنیترین آبزیان اقیانوس را در این مجموعه فراهم کردهاند. برای نگهداری آبزیان دریایی در آکواریوم نمیتوان از آب شیرین استفاده کرد و آب باید میزان pH مشخصی داشته باشد. گردشگران میتوانند وارد زیستگاه پنگوئنها شوند و در عین روبهرویی با آنها، رفتارهای طبیعی شگفتانگیز این موجودات را یاد بگیرند.شرایط لازم برای رزرو بسته:- این بسته برای کودکان زیر دو سال قابل خریداری نیست.- کالسکه یا ویلچر امکان دسترسی به این بخش را ندارند.- بازدیدکنندگان باید از ۱۵ دقیقه قبل از زمان برنامهریزی شده در محل حضور پیدا کنند.- بچههای زیر ۱۵ سال باید بههمراه یک بزرگتر به بازدید از این بخش بروند. شهر بازی متل یک مجموعه سرپوشیده برای بازی کودکان است هرچند که شاید خیلی از بزرگسالان و نوجوانان هم از دیدن شخصیتهای محبوبی مانند توماس خوشحال شوند؛ اما برای بچههای کوچکتر بازی در اینجا لذت دیگری دارد. این مجموعه همزمان با طرفداران حفظ منابع طبیعی، جامعه محلی، سازمانهای حیات وحش و نهادهای دولتی برای حفاظت از سمورها همکاری میکند.شرایط لازم برای رزرو بسته:- کالسکه یا ویلچر امکان دسترسی به این بخش را دارند.- هزینه بازدید برای کودکان زیر دو سال رایگان است.- بازدیدکنندگان باید از ۱۵ دقیقه قبل از زمان برنامهریزی شده در محل حضور پیدا کنند.- بچههای زیر ۱۵ سال باید بههمراه یک بزرگتر به بازدید از این بخش بروند.

لگولند دنیایی خارقالعاده از تخیل، خلاقیت و سرگرمی را برای کودکان و علاقهمندان به لگو در تمام سنین فراهم میکند. در ادامه زمان غذا دادن به موجودات این آکواریوم را در اختیار شما خواهیم گذاشت تا بتوانید برای تماشای آنها برنامهریزی کنید.سفره ماهیها: غذا دادن به این موجودات خارقالعاده در حال پرواز در آب هر روز ساعت ۱۰:۳۰ صبح انجام میشود.کوسهها: ظهرها زمان کسلکنندهای نیستند. نرخ ورود به تاکسی در پاییز ۲۰۲۱ از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب، سه درهم (۰٫۸۲ دلار آمریکا) و از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح، ۳٫۵ درهم (۰٫۹۵ دلار آمریکا) است. منبع عکس: alboomdiving.comدر برنامه هیجانانگیز غواصی با کوسهها بدون قفس غواصی به تماشای کوسهها در اعماق مخزن ۱۰ میلیون لیتری آکواریوم دبی خواهید رفت. با حضور در خیابان بلوار دبی انواع کافه و رستوانهای مختلف با قیمت بالا را مشاهده خواهید کرد. یک صحنه سینما به اسم GRB walk در این خیابان است که ابعاد بسیار بزرگی دارد و برای ساخت آن از سبک اروپایی استفاده کرده اند. وعدههای غذایی منظم و یک محیط محافظت شده شرایط کاملی را برای کروکودیل شاه فراهم کرد تا به یکی از ترسناکترین و قدرتمندترین خزندگان طبیعت تبدیل شود.کروکودیل شاه در حال حاضر یکی از بزرگترین موجودات جهان است و انتظار میرود که در ۵۰ سال آینده بسیار بزرگتر نیز بشود. محل نگهداری پنگوئنها مجهز به تجهیزات پیشرفته کنترل دما است تا شرایط محیطی لازم برای زندگی آنها فراهم باشد.

شرایط لازم برای رزرو بسته:- این بسته برای کودکان زیر دو سال قابل خریداری نیست.- کالسکه یا ویلچر امکان دسترسی به این بخش را ندارند.- حداقل قد لازم برای بازدید از این بخش، ۱۴۰ سانتیمتر است.- بازدیدکنندگان باید توانایی بالا و پایین رفتن از پلهها را برای بازدید از سفره ماهیها داشته باشند.- بازدیدکنندگان باید از ۱۵ دقیقه قبل از زمان برنامهریزی شده در محل حضور پیدا کنند. کودکان میتوانند در بخش ماجراهای کودکانه با انواع دستگاهها از جمله چرخ فلک و ماشین بادی به بازی و تفریح بپردازند. اگر از فیلم خوشتان آمد، میتوانید فایل را خریداری کنید تا بعدا با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.منبع عکس: thrillophilia.comشرایط لازم برای رزرو بسته:- هزینه غواصی با کوسهها در آکواریوم دبی در پاییز ۲۰۲۱، ۶۲۰ درهم امارات (۱۶۸٫۷۹ دلار آمریکا) است.- مدت زمان این برنامه ۲۵ دقیقه است و هر بار دو غواص میتوانند در آن شرکت کنند.- حداقل سن افراد شرکتکننده ۱۲ سال است.- تمام شرکتکنندگان باید از سلامت کامل برخوردار باشند. در این برنامه چشم در چشم کوسهها، این شکارچی های قدرتمند قرار میگیرید و نفس در گلوی شما حبس خواهد شد.منبع عکس: touristvisaonline.comشرایط لازم برای رزرو بسته:- هزینه غواصی با کوسهها در آکواریوم دبی در پاییز ۲۰۲۱، ۷۹۰ درهم امارات (۲۱۵٫۰۷ دلار آمریکا) است.- هر روز سه نوبت برنامه غواصی با کوسهها برگزار میشود و گنجایش هر برنامه چهار غواص است. دهکده جهانی دبی در فاصله حدودا یک ساعت از شهر دبی و در جنوب این شهر در اتوبان شیخ زاید قرار دارد. در این دهکده میتوانید ببینید خانههای روستایی آلمانیها چه شکلی بوده یا مردم روستایی تایلند کجا زندگی میکردهاند. مسیر 104 از ایستگاه الغبیبه شروع و از طریق ایستگاه متروی الجافلیه به دهکده می رسد . با خط متروی 66 می توانید در نزدیک ترین ایستگاه موجود پیاده شوید که البته باید قدری پیاده روی کرده و سپس به مرکز خرید اوت لت برسید.

در واقع باید بگوییم که شعر روی موزه آینده، گفتههایی از شیخ محمدبن رشید آل مکتوم، نخستوزیر امارات متحده عربی و فرمانروای دبی است. در واقع به دلیل وجود این گالری ها این خیابان را بخش هنری دبی می نامند. علاوه بر این اگر می خواهید به محله بستکیا بروید، می توانید با استفاده از این خیابان به راحتی راه خود را پیدا کنید. شما باید بهازای هر کیلومتر نیز ۱٫۶ درهم (۰٫۴۴ دلار آمریکا) پرداخت کنید.سرویسهای رایگان دبی مال: گردشگرانی که در هتل سوفیتل (Sofitel)، هتل ریکسوس (Rixos)، هتل د وستین (The Westin)، هتل له مریدیان مینا سیاحی (Le Meridian Mina Seyahi)، هتل هابتور گرند (Habtoor Grand)، هتل له رویال مریدیان (Le Royal Meridian)، هتل د ریتز کارلتون (The Ritz Carlton)، هتل موونپیک (Movenpick)، هتل ریکسوس پریمیر (Rixos Premier) یا هتل هیلتون (Hilton) اقامت دارند، میتوانند با استفاده از سرویسهای رایگان مجموعه به دبی مال برسند.به طبقه همکف مرکز خرید دبی مال که بروید، ورودی آکواریوم را پیدا خواهید کرد. پس برای پیداکردن آدرس آکواریوم دبی، کافی است بالای سر خود را نگاه کنید و برج خلیفه را ببینید؛ این برج، نقش قطبنمای شما برای رسیدن به آکواریوم دبی را بازی میکند.آکواریوم دبی با مرکز شهر حدود ۱٫۳ کیلومتر (چهار دقیقه) فاصله دارد. پیشنهاد میدهیم در سفر به دبی حتما از این باغ بازدید داشته باشید که بسیار فرحبخش و با نشاط است. در حقیقت اگر به دنبال فرصت طلایی برای خرید کالاهای بسیار با کیفیت باشید اوت لت ویلج ایده آل شماست. طراحی به رنگ سفید، مشکی، کرمی و نوپردازیهای طلایی درخشش خاصی در معماری این قسمت ایجاد کردهاند. طراحی آن به صورت سه بعدی انجام شده و ظاهری شبیه چشم دارد که نمایانگر چشم انداز دبی میباشد و جزو 14موزه زیبا در جهان شناخته شده است. پارک مشرف در منطقه بالای شهر میردیف دیره، در جاده ایرپورت در ۱۵ کیلومتری مرکز شهر دبی و حدود ۱۳ کیلومتری فرودگاه بینالمللی دبی واقع شده است.

مرکز خرید مال آف امارات دبی در مجموع 630 فروشگاه اوت لت، 250 فروشگاه پرچمدار که در واقع شعبه اصلی برندهای مختلف هستند، 80 فروشگاه لاکچری، 100 رستوران و کافه مختلف و 7900 فضای پارک ماشین دارد. برای تزیین فضای داخلی هتل نزدیک به ۱,۷۹۰ متر مربع ورق طلای ۲۴ عیار استفاده شده است. جاذبههای طبیعی که در دل این طلای ناب قرار داده شده است، میتواند چشم هر بینندهای را به خود خیره کند. شاید اگر حدود یک هفته در دبی بمانید، فرصت کافی برای امتحان کردن بیشتر تفریحات دبی را داشته باشید؛ مثلاً شرکت در تورهایی مثل تور دبی ۷ شب و ۸ روز، زمان کافی برای امتحان کردن انواع تفریحات دبی را در اختیارتان قرار میدهد. در روزهای آخر هفته نیز این پارک از ساعت 1 بعد از ظهر تا 7 غروب فعال است. ساعات کاری شهربازی IMG: از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 صبح تا نه شب باز است و از پنجشنبه تا شب از ساعت 11 صبح تا 10 ماشین های اجاره ای دبی شب باز است. در کنار همه این امکانات، زمین تنیس مخصوصی برای عاشقان ورزش در نظر گرفته شده است. در ادامه شما را با مسیرهای دسترسی به این پاساژ آشنا خواهیم کرد.مترو: نزدیکترین ایستگاه مترو به آکواریوم دبی در کنار برج خلیفه قرار دارد. بازار طلا، بازار ادویه جات و بازار عطریات نزدیک به ایستگاه متروی الراس قرار دارند، بنابراین سفر با مترو یک گزینه عالی است. نقشه آکواریوم دبی. منبع عکس: kids4square.comآکواریوم دبی یکی از بزرگترین آکواریوم های معلق دنیا است. منبع عکس: .klook.comآکواریوم دبی یکی از بهترین آکواریومهای دنیا است و تاکنون افتخارات قابلتوجهی را از آن خود کرده است:- برنده جایزه مجله تجاری و معتبر Images RetailME در سال ۲۰۱۲- دریافت گواهینامه سرآمدی از سوی وبسایت معتبر تریپ ادوایزر- از بهترین دیدنیهای دبی در سال ۲۰۱۸ به انتخاب تریپ ادوایزر - از اعضای سازمان وازا (WAZA)، سازمانی برای اتحاد بهترین باغ وحش ها، اکواریوم ها و ارگان های وابسته- دارای استاندارد ایزو ۲۸۰۰۰ در سال ۲۰۰۷- در سال ۲۰۱۰، پنل آکریلیک آکواریوم دبی با وزن بیش از ۲۴۵ هزار کیلوگرم و ابعاد ۳۲٫۸ در ۸٫۳ در ۷۵۰ بهعنوان بزرگترین پنل آکریلیک جهان در نوع خود، رکورد گینس را از آن خود کرد.

دریاچه القدرا یک واحه بیابانی منحصر به فرد در منطقه حفاظتشده صحرای آل مرموم دبی است که توسط انسان ساخته شده و به منظور ترویج اکوتوریسم در دبی ایجاد شده است. البستاکیا که بهعنوان محله تاریخی الفهیدی نیز شناخته میشود، نمایی اجمالی از معماری قدیمی شهر شبیه خانههای سنتی بیابانی در امارات ارائه میدهد. این مرکز خرید نیز مانند پاساژ برجمان یکی از قدیمی ترین فروشگاه های دبی است. منبع عکس: .sellingtrip.comاگر تجربه بازدید از بهترین آکواریومهای دنیا را داشته باشید، به این موضوع واقف هستید که ملاقات با حیوانها و شنا در کنار کوسهها ویژگی متمایزی نیست؛ اما سواری بر قایقهای کف شیشهای تجربهای است که در هر جایی نمیتوان آن را پیدا کرد. اقتصاد دبی صرفا به نفت متکی نیست و گردشگری سهم بزرگی از درآمدزایی این شهر را به عهده دارد و از دیگر درآمدهای این شهر ساخت و فروش ساختمان های لوکس تجاری و مسکونی و فروش آن ها به ثروتمندان دنیا است. اگر به غذاهای تند هندی علاقه دارید، کافی است خودتان را به رستوران لوکس Naya برسانید. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، دبی، شهر جاذبه های دیدنی و خارق العاده است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. همان طور که می دانید بادگیر یکی از ابزارهایی است که ایرانیان از آن استفاده می کرده اند و علت استفاده آن در دبی وجود ایرانیانی است که در گذشته به این منطقه مهاجرت کرده اند. این مرکز خرید فقط یکی از جاذبههای گردشگری محله زیبای دبی مارینا است که در سال 2008 افتتاح شد.

دبی مارینا به باور بسیاری از افراد، لاکچریترین منطقه تفریحی خاورمیانه است. اما این چیزی بیش از یک زمین بازی است. در آکواریوم دبی با سواری بر قایقهای کف شیشهای میتوانید چشماندازی نفسگیر از اعماق آکواریوم را تماشا کنید و روی سطح بزرگترین مخزن معلق جهان با ۱۰ میلیون لیتر آب بایستید.از چشمانداز یک پرنده، از تماشای بیش از ۳۳ هزار حیوان آبزی (بیش از ۷۰ گونه) از جمله کوسه و سفره ماهی لذت ببرید. جغدها یکی از تیزگوشترین حیوانات روی زمین به شمار میآیند و دید دو چشمی دارند. سلام وقت بخیر. پسر من دو سال و نیمشه. اگر غواصی بلد نیستید؛ اما تجربه مشابهی میخواهید، به شما اسنورکلینگ (غواصی سطحی) در قفس را پیشنهاد میکنیم؛ تجربهای که افراد هشت سال به بالا میتوانند در آکواریوم دبی آن را امتحان کنند. بازدیدکنندگان در باغ وحش آکواریوم دبی میتوانند برای بازدید اختصاصی از خانه سمورها به پشت صحنه بروند و با این حیوانات جذاب و بامزه تماس برقرار کنند. بازدیدکنندگان همچنین میتوانند در پشت صحنه به کمک پرسنل آکواریوم در آموزش کوسههای بامبو و کوسههای پلنگی بروند و تجربهای بینظیر کسب کنند.بازدیدکنندگان در تجربه ملاقات با کوسهها لباس و کفش ضد آب میپوشند و تا کمر به داخل آب میروند تا با کوسهها ارتباط برقرار کنند.منبع عکس: thedubaiaquarium.comشرایط لازم برای رزرو بسته:- این بسته برای کودکان زیر دو سال و بانوان باردار قابل خریداری نیست.- کالسکه یا ویلچر امکان دسترسی به این بخش را ندارند.- حداقل قد لازم برای بازدید از این بخش، ۱۴۰ سانتیمتر است.- بازدیدکنندگان باید توانایی بالا و پایین رفتن از پلهها را برای بازدید از کوسهها داشته باشند.- بازدیدکنندگان باید از ۱۵ دقیقه قبل از زمان برنامهریزی شده در محل حضور پیدا کنند.- نیازی به شنا نیست و فعالیت غذا دادن به کوسهها در حالت ایستاده صورت میگیرد. همچنین قطاری کوچک وجود دارد که کودکان می توانند با سوار شدن آن از کنار دره DUPLO رد شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد