24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

انواع بیمه در ترکیه


بیمه سلامت ترکیه برای تمامی شهروندان مقیم ترکیه و همچنین متقاضیان خارجی مقیم و مقیم این کشور اجباری است. در ترکیه بیمه درمانی در طول اقامت شما در این کشور اجباری است. بر این اساس ما مشاوران موسسه رویال مهاجرت در این مقاله کامل به بررسی انواع بیمه های ترکیه در سال 2023 پرداخته و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما متقاضیان محترم قرار داده ایم. با شرکت مهاجرتی همراه باشید.

اهمیت سیستم مراقبت های بهداشتی ترکیه

سالانه هزاران بیمار از سراسر جهان برای درمان به ترکیه مراجعه می کنند. موفقیت های نظام سلامت در این کشور در سال های اخیر افزایش یافته است. وجود متخصصین پزشکی واجد شرایط و انگلیسی زبان در ترکیه یکی از مزیت های مهم ترکیه در درمان متقاضیان خارجی می باشد. مطالعه اخیر منتشر شده در The Lancet سیستم سلامت ترکیه را در رتبه 60 از 195 کشور پزشکی قرار می دهد.ترکیه رشد و توسعه سیستم پزشکی را نشان می دهد.

درباره بیمه درمانی در ترکیه

دغدغه اصلی تمامی متقاضیان خارجی شاغل و زندگی در ترکیه، اخذ بیمه درمانی مناسب و انتخاب بهترین طرح بیمه درمانی ممکن است. صرف نظر از اینکه متقاضی خارجی در کدام شهر ترکیه اقامت دارد، بیمه اقامت ترکیه و بیمه سلامت ترکیه موضوع مهمی است. در بیشتر موارد، بیمارستان های دولتی ترکیه مراقبت های جامع را به صورت رایگان به بیماران ارائه نمی دهند. برای متقاضیان خارجی در ترکیه، یافتن بیمه کامل برای درمان در بیمارستان خصوصی یا دولتی بسیار مهم است. تمامی بیمه های درمانی در ترکیه از نظر کیفیت و پزشک دارای مزایا و معایبی هستند. علاوه بر این، متقاضیان خارجی باید محل و وضعیت سلامت خود را در نظر بگیرند، زیرا بیماری های مختلف نیاز به درمان متفاوت در مراکز مختلف دارند. به عنوان مثال، برخی از بیمارستان های دولتی ترکیه در ارائه اشعه ایکس بسیار تخصصی هستند.

آیا برای سفر به ترکیه به بیمه مسافرتی نیاز دارم؟

اکثر متقاضیان خارجی مقیم ترکیه در صورت نیاز به درمان به دلیل کیفیت بالا به جای مراکز دولتی به مراکز درمانی خصوصی در ترکیه مراجعه می کنند. هزینه مراقبت های خصوصی در ترکیه به اندازه کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیای کبیر یا ایالات متحده گران نیست، اما در مقایسه با این کشورها همچنان بالا است. هزینه بالای خدمات پزشکی در ترکیه دلیل مهمی برای خرید بیمه مسافرتی است. استانداردهای بهداشت و درمان در ترکیه با کشورهای اتحادیه اروپا قابل رقابت است. در واقع صنعت گردشگری سلامت ترکیه در سال های اخیر بیش از سایر کشورهای منطقه و خاورمیانه رشد کرده است. بنابراین، در صورت وجود شرایط اضطراری، از متقاضیان سایر کشورها به خوبی مراقبت می شود، اما این خدمات پزشکی ارزان نیستند مگر اینکه متقاضی دارای بیمه مسافرتی باشد. برای خرید بیمه سلامت ترکیه با ما تماس بگیرید.


آیا سفر به ترکیه امن است؟

سفر به ترکیه به طور کلی تا زمانی که متقاضی خارجی به مناطق ساحلی و مقاصد گردشگری مانند استانبول، آنکارا یا آنتالیا سفر کند نسبتاً ایمن تلقی می شود. دولت ترکیه از زمان کودتای نافرجام در سال 2016 تدابیر امنیتی را در این کشور تشدید کرده است و گردشگران می گویند که با سفر به ترکیه احساس امنیت می کنند. با این حال، مواردی وجود دارد که متقاضیان خارجی باید به آنها توجه داشته باشند و از آنها اجتناب کنند. وزارت خارجه آمریکا و وزارت امور خارجه و مشترک المنافع به گردشگران خارجی توصیه می کنند به دلیل خطر تروریسم از تمام مناطق نزدیک مرز سوریه و عراق اجتناب کنند. گردشگران همچنین باید از مناطق شیرناک، کیلیس، هاتای و همچنین مناطق دیاربکر، تونجالی و هاکاری دوری کنند.

ترکیه چگونه مراقبت های بهداشتی را پوشش می دهد؟

سیستم مراقبت های بهداشتی ترکیه پوشش کامل تمام هزینه های پزشکی در تمام بیمارستان های دولتی از جمله کلینیک های بستری و سرپایی را فراهم می کند. هزینه بیمه سلامت ترکیه بسیار ارزان است و متقاضی می تواند تمامی داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه بیمه سلامت ترکیه با قیمت پایین تهیه کند.

شرایط اخذ بیمه درمانی ترکیه چیست؟

متقاضیان خارجی و دانشجویان بین المللی برای دریافت بیمه سلامت عمومی ترکیه باید در ترکیه اقامت داشته باشند و حق بیمه ماهانه پرداخت کنند. در واقع مهمترین شرایط برای اخذ بیمه سلامت ترکیه اقامت قانونی ترکیه و پرداخت منظم حق بیمه می باشد.

انواع بیمه در ترکیه

برای درج انواع بیمه در ترکیه، گفته می شود که خدمات درمانی در ترکیه شامل خدمات درمانی دولتی و خصوصی می شود. خدمات بهداشتی در ترکیه توسط وزارت بهداشت، وزارت بهداشت، دانشگاه ها و بخش خصوصی ارائه می شود. متقاضیان خارجی و مهاجران مقیم ترکیه می توانند از دو طریق بیمه سلامت عمومی و بیمه درمانی خصوصی درخواست بیمه درمانی کنند. داشتن کارت بیمه سلامت اروپا در ترکیه معتبر نیست و بیمه درمانی در ترکیه اجباری است، بنابراین متقاضیان خارجی و دانشجویان بین المللی برای دریافت اقامت تحصیلی یا مجوز کار باید بیمه اقامت ترکیه و بیمه درمانی دریافت کنند.

بیمه درمانی در ترکیه

بیمه سلامت عمومی ترکیه اکثر مشکلات سلامتی مانند موارد اضطراری، بارداری و بیماری ها را پوشش می دهد. موسسه تامین اجتماعی (SGK) سلامت عمومی را در ترکیه مدیریت می کند. متقاضیان برای دریافت بیمه سلامت عمومی ترکیه باید با نزدیکترین مرکز بیمه اجتماعی تماس بگیرند. متقاضیان در صورت ثبت نام در این طرح می توانند از تخفیف در بیمارستان های خصوصی نیز برخوردار شوند، اما متقاضیان خارجی باید توجه داشته باشند که بیمارستان های دولتی گاهی اوقات بسیار پر هستند.

چگونه می توانم برای بیمه سلامت عمومی اقدام کنم؟

متقاضیان خارجی و دانشجویان بین المللی که به مدت یک سال در ترکیه زندگی می کنند می توانند برای بیمه درمانی دولتی ترکیه اقدام کنند. متقاضیان می توانند با پرداخت هزینه ماهانه به تمامی درمان ها دسترسی داشته باشند. هزینه ماهانه بیمه اقامت ترکیه حدود 850 لیر ترکیه است که هر سال تغییر می کند. متقاضیان می توانند اطلاعات به روز شده را از مراکز درخواست مراقبت های بهداشتی ترکیه در موسسات خارجی دریافت کنند. در ترکیه حدود 600 مرکز تامین اجتماعی وجود دارد. اگر یک متقاضی خارجی برای SGK درخواست دهد، همسر و فرزندان زیر 18 سال آنها می توانند از مراقبت های بهداشتی برای مهاجران بهره مند شوند.

نکات کلی برای انتخاب بیمه درمانی در ترکیه

متقاضیان خارجی مقیم ترکیه برای کار، کار یا تحصیل باید دارای بیمه اقامت ترکیه باشند. متقاضیان خارجی برای انتخاب بیمه درمانی مناسب در ترکیه باید عوامل زیادی را در نظر بگیرند که در انتخاب بیمه درمانی در ترکیه تاثیرگذار است. دلایل اصلی انتخاب بیمه درمانی مناسب در ترکیه عبارتند از:

قیمت بیمه مقرون به صرفه

مطابق با نیازهای متقاضیان خارجی

فرانشیزها و پرداخت های مشترک

پوشش هزینه های داوطلبان خارجی

بیمه سلامت دولتی یا بیمه SGK Türkiye

یک خارجی که در ترکیه زندگی می کند ممکن است واجد شرایط بیمه کمک های دولتی در ترکیه باشد، مشروط بر اینکه مجوز کار یا مدرک تحصیلی داشته باشد و به آژانس تامین اجتماعی محلی مراجعه کند. بیشتر خدمات درمانی توسط دولت ترکیه ارائه می شود. یک خارجی مقیم ترکیه حتی اگر بیکار باشد مجاز است از مزایای بیمه sgk ترکیه (موسسه تامین اجتماعی) بهره مند شود. بنابراین بیمه sgk در ترکیه نسبت به بیمه خصوصی در ترکیه گزینه بهتری است.

تفاوت بیمه خصوصی و دولتی در ترکیه

متقاضیان خارجی می توانند با پرداخت هزینه ماهانه به شرکت بیمه، بیمه درمانی خصوصی در ترکیه دریافت کنند. هنگام معرفی انواع بیمه در ترکیه، ذکر این نکته ضروری است که بیمه درمانی خصوصی مزایای بیشتری نسبت به بیمه دولتی دارد. مزایای بیمه درمانی خصوصی شامل زمان انتظار کوتاهتر است. این شامل بهبود کیفیت مراقبت و صرفه جویی غیرمنتظره در هزینه است. همچنین، شما می توانید به راحتی بسیاری از پزشکان انگلیسی زبان را در بیمارستان های خصوصی پیدا کنید. بنابراین، متقاضیان خارجی ممکن است گزینه های مراقبت های بهداشتی خصوصی را بر بیمه عمومی ترجیح دهند.

بیمه دولتی ترکیه

با توجه به مزایای بیمه خصوصی در ترکیه، متقاضیان خارجی ممکن است گزینه های مراقبت های بهداشتی خصوصی را به بیمه دولتی و دولتی ترجیح دهند. این نوع بیمه دولتی ترکیه کلیه موارد در بیمارستان های دولتی این کشور را پوشش می دهد. بیمه سلامت عمومی یا بیمه sgk درمان های پزشکی زیر را پوشش می دهد:

خدمات اورژانس بستری و سرپایی

حوادث شغلی و بیماری های شغلی

بارداری، زایمان و هزینه های مربوط به آن

تخفیف در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی و غیره

بیماری های عفونی

خدمات بهداشتی پیشگیرانه

حوادث کار و بیماری های شغلی

بیماری های ناشی از ویروس ها

خدمات بهداشتی پیشگیرانه (سوء مصرف مواد)

مشکلات حین زایمان

جراحی زیبایی طبی و ضروری برای خانم های زیر 39 سال

درمان باروری برای زنان زیر 39 سال

نسبت داروهای تجویز شده

اقدامات دندانپزشکی

هزینه های درمان اتباع خارجی و افراد تحت تکفل آنها به استثنای بیماری های مزمن

بیمه خصوصی ترکیه

متقاضیان خارجی و دانشجویان بین المللی می توانند با اخذ بیمه خصوصی ترکیه از مزایایی مانند پوشش هزینه های مختلف درمانی برخوردار شوند. این مزایا ممکن است بسته به آژانس بیمه متفاوت باشد. متقاضیان باید قبل از انتخاب بیمه درمانی و طرح سلامت در ترکیه اطلاعات دقیقی کسب کنند. به طور کلی بیمه خصوصی در ترکیه موارد زیر را پوشش می دهد:

هزینه معاینه پزشکی

هزینه تست های تشخیصی

هزینه های دارو

خدمات بیمارستانی (جراحی، بیهوشی، پزشکی، آزمایشگاهی، رادیولوژی و ...)

هزینه های اتاق، غذا، غذا و بیمارستان

پیوند قرنیه، کلیه، پانکراس، کبد، قلب، ریه

شیمی درمانی، پرتودرمانی، دیالیز

آزمایشات آزمایشگاهی برای ژنتیک، میکروبیولوژی، پاتولوژی، رادیولوژی و تصویربرداری در طول بستری

هزینه اندام مصنوعی زمانی که فرد عضوی را به دلیل آسیب یا بیماری از دست می دهد

هزینه فیزیوتراپی بعد از جراحی

درمان دارویی کمتر از 24 ساعت (مسمومیت غذایی، درمان سوختگی ساده)

درمان و مراقبت ویژه

راهکارهایی برای آسیب دیدگی دندان و بینی در اثر تصادف رانندگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد