24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

لمینت دندان چیست و چگونه انجام می شود؟


لمینت های دندان چیست؟

روکش دندان که گاهی به آن روکش نیز می‌گویند، پوشش نازکی است که همرنگ دندان است و برای بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی فرد طراحی شده است. هنگامی که قطعات کوچک لمینت روی دندان قرار می گیرد، رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ها را به حالت دلخواه فرد تغییر می دهد. روکش ها علاوه بر فواید زیبایی، فواید دیگری نیز دارند که از آن جمله می توان به افزایش استحکام و قدرت دندان ها نسبت به مینای دندان اشاره کرد و با پوشاندن نامرتبی و سایر دندان ها، ردیف دندان ها را مرتب و یکنواخت نشان می دهد.

لمینت ها را می توان از پرسلن (پرسلن) یا رزین کامپوزیت ساخت. لمینت های دندانی پرسلن بهتر از کامپوزیت های رزین در برابر لکه ها مقاومت می کنند. برخی از افراد روکش های چینی را ترجیح می دهند زیرا مقاوم در برابر لکه هستند و نور را نزدیک به دندان های طبیعی منعکس می کنند. برای انتخاب بهترین و مناسب ترین پوشش برای دندان های خود باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

انواع لمینت دندان

دندان های لمینت شده به دو نوع ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی تقسیم می شوند. پروتزهای کامپوزیت لمینت به دلیل انتخاب رنگ و نازکی آنها (معمولاً 0.5 میلی متر) و عدم نیاز به تیز کردن دندان ها بسیار محبوب هستند. از دیگر مزایای لمینت کامپوزیت می توان تغییر ساختار لبخند و سازگاری با فیزیک صورت را برشمرد. علاوه بر این، می توانید از خدمات ترمیم دندان نیز استفاده کنید که به راحتی توسط یک متخصص انجام می شود.

لمینت سرامیکی دندان یا ونیر چینی که قیمت آن بالاتر از نوع کامپوزیت است معمولاً نیاز به تراش و گاهی ساختن دندان دارد و معمولاً در لابراتوار انجام می شود اما از نظر انتخاب نوع جنس و کارایی و البته ظاهر خوب آن که یکی از مهمترین معیارهای افراد برای انتخاب است انواع مختلفی دارد. این نوع لمینت به دلیل کیفیت و دوام مناسب برای افراد می باشد.

کاربردهای لمینیت دندان

روکش های دندانی در مواردی که دندان اول دارای نقص هایی در شکل، فرم یا رنگ باشد گزینه ایده آلی است و برای اصلاح موارد زیر استفاده می شود.

تغییر رنگ دندان ها به دلیل کانال های ریشه، تتراسایکلین یا سایر داروها، مصرف بیش از حد فلوراید، اثرات پرکردگی و علل دیگر.

دندان هایی که به دلیل ساییدگی تغییر کرده اند.

دندان های ترک خورده یا شکسته

دندان هایی که نامرتب، نامرتب یا نامرتب هستند

دندان ها با فاصله زیاد (برای پر کردن فضای بین دندان ها)


کدام افراد نمی توانند دندان های خود را لمینت کنند؟

لمینت دندان مناسب نیست و برای افراد زیر توصیه نمی شود:

افرادی که دندان های ناسالم به دلیل پوسیدگی یا لثه های فعال دارند.

و افرادی که دارای دندان های لق به دلیل پوسیدگی، شکستگی، پرکردگی (در دندان های بزرگ) هستند.

کسانی که سطح دندان های خود مینای کافی ندارند.

افرادی که دندان قروچه یا قروچه می کنند. این عمل می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن پوشش شود، بنابراین

مزایای لمینت دندان چیست؟

ویرایش شکل لبخند: همانطور که می دانید داشتن لبخند زیبا یکی از معیارهای زیبایی است. روکش های چینی با پوششی که روی دندان های لکه دار ایجاد می کند، لبخند شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

نفوذ کم لمینت: برای نصب لمینت دندان; اگرچه ممکن است بخشی از تاج دندان نیاز به قطع شدن داشته باشد. این بعد برش در مقایسه با روش های مشابه کوچکتر است و به دندان آسیب زیادی نمی رساند.

مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ. یکی از مزایای لمینت دندان مقاومت بالای آن در برابر زردی و تغییر رنگ است. اگر نکات بهداشتی را رعایت کنید و به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید، می توانید برای مدت طولانی از درخشندگی لمینت ها لذت ببرید.

ظاهر طبیعی لمینت: از آنجایی که لمینت دندان در رنگ های مختلف موجود است، می توانید رنگی را انتخاب کنید که نزدیک ترین رنگ به رنگ دندان های طبیعی شما باشد.

ماندگاری بالا

زمان کوتاه درمان

لمینت های دندان چه عوارض و مشکلاتی دارد؟

عدم امکان ترمیم: اگر دندانی شکسته یا بریده شده باشد، قابل ترمیم نیست و باید سریعاً تعویض شود.

برگشت ناپذیری تعویض لمینت: چون زمانی که لمینت را روی دندان قرار می دهید، قسمتی از سطح دندان تراشیده می شود، پس از استفاده طولانی مدت نمی توانید آن را جدا کرده و با چیز دیگری جایگزین کنید. به همین دلیل مردم نمی خواهند برای همیشه این کشور را داشته باشند، بهتر است از روش های دیگری مانند کامپوزیت دندان برای تزئین دندان های خود استفاده کنند.

گران

علت حساسیت دندان

اگر لمینت توسط افراد غیرحرفه ای انجام شود ممکن است به دندان آسیب برساند

لمینت دندان خرگوش چیست؟

برای این درمان ها گاهی با پروژه ای به نام لمینت دندان خرگوش مواجه می شویم. در واقع این نوع لمینت برای درمان دندان خرگوش می باشد. حالا می خواهید بدانید دندان خرگوش چیست، این را بگوییم: زمانی که فک پایین جلوتر از موقعیت فک بالا باشد و اگر دندان های جلویی فک بالا بزرگتر از حد طبیعی باشد به آن دندان خرگوش می گویند. در واقع به همین دلیل دندان ها زیبایی خود را از دست می دهند و اعتماد به نفس فرد کاهش می یابد. بنابراین استفاده از گچ دندان خرگوش برای درمان این مشکل ضروری است.

البته لازم به ذکر است زمانی که از لمینت دندان خرگوش استفاده می کنید، دندانپزشک در ابتدای کار دندان ها را معاینه می کند تا شدت دندان های خرگوش را مشخص کند. زیرا گاهی اوقات به دلیل جدی بودن مشکل، لمینت درمان مناسبی نیست و پزشک را مجبور به استفاده از روش های درمانی دیگر می کند. دندان خرگوش به دو روش لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت قابل درمان است.

فرآیند میناکاری دندان خرگوش

در مرحله اول، دندانپزشک از دندان ها و ساختار فک شما اسکن تهیه می کند تا از طریق معاینه بتوانید روش درمانی مناسب را دریافت کنید. همانطور که می دانید لمینت ها پوسته هایی هستند که از نظر رنگ و شکل بسیار شبیه به دندان های طبیعی هستند. برای قرار دادن لمینت روی دندان ها، دندانپزشک آنها را به شکل دندان های شما می سازد و روکش های سفارشی با توجه به این اندازه ها برای شما تهیه می شود. در مرحله بعد، دندانپزشک به دندان های شما شکل می دهد تا فضای مورد نیاز برای قرار دادن تاج روی دندان ها را ایجاد کند.

تا زمانی که روکش دائمی روی تکه ای از دندان خرگوش آماده شود، دندانپزشک نوعی روکش موقت را روی دندان قرار می دهد. این به دندانپزشک اجازه می دهد تا بررسی کند که روکش ها متناسب با دندان شما هستند و در صورت وجود هر گونه مشکل، روکش های دائمی را اصلاح کند. برای اینکه روکش ها به طور کامل به دندان بچسبند، دندان باید کاملا پولیش داده شود تا سطح تماس بین دندان و روکش افزایش یابد. در مرحله بعدی لمینت دندان خرگوش، روکش ها با استفاده از اشعه لیزر به دندان ها چسبانده شده و به این ترتیب لمینت دندان خرگوش کامل می شود.


ادامه نوشته:  https://drsheidaclinic.com/dental-laminate/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد