24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

عوارض استفاده از کرم پودر


بثورات پوستی به دلیل استفاده از کرم پودر

یکی از عواقب استفاده از کرم پودر که افراد دارای پوست چرب را درگیر می کند، آکنه است که حتی پس از استفاده از بهترین مارک کرم پودر ایجاد می شود. همانطور که می دانید از کرم پودر برای پوشاندن عیوب صورت و یکدست شدن رنگ آن استفاده می شود. به همین دلیل معمولا چندین ساعت و حتی گاهی تمام روز روی پوست باقی می ماند. افرادی که صورت چرب دارند و از فونداسیون های نامناسب یا حتی غلط استفاده می کنند، منافذ پوست را با رنگدانه و مواد شیمیایی دیگر پر می کنند.

بسته شدن منافذ پوست منجر به بروز آکنه می شود. از طرفی این افراد باید به استفاده از کرم پودر برای درمان آکنه توجه کنند. این محصولات فاقد روغن و الکل هستند و پوست را سنگین، چرب و حساس نمی کنند. به این ترتیب تحمل آن روی پوست برای چند ساعت راحت تر است.

پیری و چین و چروک روی پوست

پیری پوست و چین و چروک

پیری و چین و چروک پوست یکی دیگر از عوارض استفاده طولانی مدت از کرم پودرها است. البته بهتر است از کرم پودر به صورت موقت و برای مدت کوتاه استفاده کنید. یک حقیقت تلخ در مورد کرم های فونداسیون این است که هر چه این محصول ماندگاری بیشتری داشته باشد، سنگین تر می شود. اگر این مواد سنگین برای مدت طولانی روی پوست باقی بمانند، مانع تنفس طبیعی آن می شوند. پوستی که در طول روز نمی تواند به درستی نفس بکشد در نهایت دچار کمبود اکسیژن می شود.

کبودی پوست با اکسیژن منجر به تخریب کلاژن و تجزیه ساختار آن می شود. همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا پوست فرآیندهای بازسازی طبیعی خود را به خوبی انجام ندهد. نقص در عملکرد بازسازی و ترمیم پوست منجر به ایجاد چین و چروک روی پوست می شود. اگر پوستی شاداب و جوان می خواهید، استفاده از کرم پودر را به حداقل برسانید و از ماندگاری کرم پودر خودداری کنید. مگر اینکه حالت اضطراری داشته باشید.

لک شدن پوست

اسکارهای پوستی ناشی از استفاده از کرم

جالب اینجاست که هدف بسیاری از افراد از استفاده از بهترین مارک کرم پودر، پوشاندن عیوب صورت است. استفاده مداوم و مکرر از این محصول در دراز مدت منجر به ابتلای پوست به لک های مختلف می شود. در واقع یکی از عوارض استفاده از کرم پودر تغییر رنگ پوست به مرور زمان است. این مشکل زمینه ساز ظهور عیوب مختلف روی پوست است.

از طرفی برخی افراد از میزان SPF یک کرم پودر راضی هستند و قبل از آرایش از ضد آفتاب استفاده نمی کنند. در نظر داشته باشید که کرم پودر دارای حداکثر SPF 15 است. در ضمن، افراد معمولی با پوست معمولی باید از ضدآفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنند و هر ساعت دو بار از آن استفاده کنند. با این توضیح بهتر است بدون آرایش و فقط ضد آفتاب بیرون بروید تا پوستی شفاف و یکدست داشته باشید. اگر رنگ پوست برایتان مهم است، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

پوست خشک

پوست خشک

تصور کنید در حال آماده شدن برای یک مهمانی هستید و هنگام خروج، صورت شما خشک و کدر می شود. احساسات بد ناشی از حادثه قابل درک و تصور است. جالب اینجاست که این پدیده ناخوشایند می تواند یکی از عوارض استفاده از کرم پودر باشد. به عبارت دیگر، افرادی که به طور طبیعی پوست خشک و حساس دارند، می توانند با استفاده از کرم پودر نادرست، مشکل خود را تشدید کنند. البته راه هایی برای حل این مشکل وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت.

یکی از بهترین راه ها خرید بهترین مارک کرم پودر مرطوب کننده است. خوشبختانه این محصولات از برندهای معروف بازار هستند. البته فراموش نکنید که مرطوب کردن پوست نیز نقش مهمی در کاهش عوارض استفاده از کرم پودر دارد. خوب است قبل از آرایش کردن، پوست را با مقدار مناسبی از کرم یا سایر محصولات مرطوب کنید. حتی برای پوست های خیلی خشک توصیه می کنیم یک ساعت قبل از آرایش صورت را مرطوب و آماده کنند. به این ترتیب پوست آنها بهتر می تواند مواد موجود در کرم پودر را بپذیرد و نتیجه بهتری را از آرایش می بینند.

پوست درخشان

به لطف استفاده از کرم پودر پوست را روشن می کند.

یکی دیگر از عوارض استفاده از کرم پودر براق شدن پوست پس از استفاده از آن است. این به دو دلیل اتفاق می افتد. اول اینکه پوست فرد خیلی چرب است و در فصل گرم سال از کرم پودر سبک استفاده کنید. دوم اینکه کرم پودر بر پایه روغن است. در واقع در فصل گرم سال نمی توان از کرم پودر روغنی یا کرم پودر شفاف استفاده کرد. هر دوی این محصولات در نهایت صورت را براق و مصنوعی می کنند. برای افرادی که پوست چرب دارند پیشنهاد می کنیم بهترین مارک کرم فونداسیون مات یا بهترین کرم زیرسازی آب را خریداری کنند تا دچار این مشکل نشوند.

آخرین کلمه

این مقاله در مورد عوارض استفاده از کرم صحبت می کند. آره، این مشکلات به ویژه در افرادی که محصولات مناسبی را برای نوع پوست خود انتخاب نمی کنند شایع است. با مطالعه سایر مقالات در مورد کرم ها در این وبلاگ، شما می توانید بهترین مارک کرم را برای خود پیدا کنید. همچنین کارشناسان پوست و زیبایی فروشگاه اینترنتی اردمی در کنار شما هستند تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. آیا سوال دیگری در مورد این محصول دارید؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

مراجعه به سایت:  https://moorashin.com/product/کرم-پودر-استی-لادر-دابل-ور-estee-lauder/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد