24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

معرفی و بررسی 13 ارز دیجیتال برتر در صرافی


اگرچه مفهوم "بیت کوین" و پول دیجیتال در ابتدا به عنوان یک ارز مجازی معرفی شد، اما هدف تنها دیجیتالی کردن فرآیند انتقال پول و حذف واسطه هایی مانند بانک ها و موسسات مالی بود. با این حال، به تدریج همه چیز تغییر کرد و امروزه هر ارز دیجیتالی کاربرد خود را دارد.

یکی از انواع مختلف ارزهای دیجیتال، توکن های صرافی ما هستند که در این مقاله به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

برای این منظور ابتدا در مورد صرافی های ارز دیجیتال صحبت می کنیم و با انواع آنها آشنا می شویم. سپس لیستی از بهترین ارزهای رمزنگاری شده مرتبط با مبادلات دیجیتال را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید آنها را بهتر ردیابی کنید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال یک پلت فرم، سایت و اپلیکیشن موبایلی است که کاربران می توانند برای خرید و فروش بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال به آن دسترسی داشته باشند.

برای خرید یا فروش بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال، هر کاربر به پلتفرمی نیاز دارد که بتوان از آن برای ثبت سفارشات و مبادله ارزهای دیجیتال خود استفاده کرد.

انجام این کار بر عهده یک صرافی ارز دیجیتال است که معمولاً در قالب یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل فعالیت می کند.

برخی از این صرافی ها علاوه بر ارزهای دیجیتال مختلفی که می پذیرند و اجازه خرید و فروش را می دهند، از یک رمزارز اصلی خاص نیز استفاده می کنند که اهداف خاص خود را دارد.

به عنوان مثال، به گفته بسیاری از سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال، در حال حاضر صرافی "Binance" (Binance) بزرگترین صرافی برای معاملات ارزهای دیجیتال است و ارز دیجیتال "Binance Coin" (Binance Coin) با نماد معاملاتی BNB یک دیجیتال خاص محسوب می شود. ارز انجام شده است. واحد پول.

این ارز دیجیتال مزایای زیادی را برای کاربران صرافی ارائه می دهد که از مهمترین آنها می توان به تخفیف در کارمزد تراکنش ها، استفاده به عنوان وثیقه برای وام های ارز دیجیتال و سپرده برای دریافت سود سالانه اشاره کرد.

نکته مهم دیگر در مورد اخبار ارز دیجیتال،  صرافی های ارز دیجیتال این است که صرافی ها را می توان به دو دسته صرافی و توزیع تقسیم کرد.

"صرافی متمرکز" (صرافی متمرکز); بورس اوراق بهادار توسط یک شرکت یا سازمان طراحی و نگهداری می شود. و کاربر باید ارز رمزنگاری شده خود را در این صرافی ها به حساب خود واریز کند تا آنها را معامله کند.

در این نوع صرافی ها، کاربر مالک ملک نیست و تمامی ارزهای رمزنگاری شده وی در کیف پول صرافی ذخیره می شود.

«صرافی های غیرمتمرکز» یا به اختصار «DEX»، درست مانند نامشان، بستری ویژه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

در صرافی، کاربر برای خرید یا فروش نیازی به حذف سکه های کریپتو از کیف پول خود ندارد و می تواند با اتصال کیف پول خود به صرافی و دریافت پول خود در کیف پول خود، مستقیماً اقدام به فروش کند.

هر دو نوع صرافی  ارز های دیجیتال بومی خود را دارند و می توان از آنها به روش های مختلف استفاده کرد. در زیر ابتدا بهترین ارزهای دیجیتال مرتبط با صرافی های متمرکز را معرفی می کنیم و سپس به سراغ ارزهای دیجیتال در صرافی های غیرمتمرکز می رویم.

بهترین ارزهای دیجیتال صرافی های متمرکز

از بهترین ارزهای دیجیتال بومی صرافی های متمرکز می توان به ارزهای دیجیتال بایننس (BNB)، UNUS SED LEO و FTT اشاره کرد.

با وجود تمام ایرادات، صرافی های متمرکز بخشی جدایی ناپذیر از بازارهای مالی هستند و به دلیل ویژگی هایی مانند ویژگی های بیشتر و سادگی، توسط بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح داده می شوند. در زیر برترین ارزهای دیجیتال در صرافی های متمرکز، به ترتیب ارزش بازار فهرست شده اند.

سکه بایننس (BNB)

صرافی بایننس محبوب ترین و بزرگترین صرافی ارز دیجیتال است که از سال 2017 فعالیت می کند. این صرافی به سرعت دامنه فعالیت های خود را گسترش داد و با ایجاد بلاک چین و ارز دیجیتال بومی خود، اثری بر رقبای خود گذاشت.

در حال حاضر بایننس کوین یا BNB پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین، اتریوم، تتر (USDT) و USDC است.

این مشکل زمانی ارزشمندتر می شود که بدانیم تتر و USDC ارزهای دیجیتالی با قیمت ثابت یا "استیبل کوین" هستند و اگر آنها را در نظر بگیریم، بعد از بازار بیت کوین و اتریوم BNB هستیم. می توان سومین ارز دیجیتال عالی ایجاد کرد.

ارز دیجیتال BNB همچنین به عنوان سوخت اصلی اکوسیستم "BNB Chain" شناخته می شود که متعلق به بلاک چین بایننس است.

برای انجام تراکنش های این بلاک چین و اپلیکیشن های غیرمتمرکز پیاده سازی شده در آن، باید مبلغ مشخصی به عنوان پورسانت پرداخت شود که همیشه با ارز دیجیتال BNB اتفاق می افتد.

از دیگر کاربردهای BNB می توان به خرید در فروشگاه های منتخب، رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و شرکت در طرح های مختلف مبادله بایننس اشاره کرد.

ارز دیجیتال Onus Sed Leo (LEO).

این ارز دیجیتال که نامی منحصر به فرد دارد، به عنوان ارز دیجیتال اصلی صرافی «بیت فینکس» شناخته می شود.

این صرافی یکی از قدیمی ترین صرافی های ارز دیجیتال است که فعالیت خود را در سال 2010 آغاز کرد و مدت ها پس از اواسط سال 2019، ارز دیجیتال اصلی خود را با نام "UNUS SED LEO" با نام تجاری LEO روانه بازار کرد.

جالب اینجاست که Onus Sed Leo یک عبارت لاتینی است که می توان آن را معادل «یک اما یک شیر» در فارسی دانست. این نام برگرفته از داستان یک روباه است که به شیری در مورد داشتن چند توله طعنه می زند و به او می بالد.

اما شیر پاسخ داد و گفت: من فقط یک فرزند دارم، اما او یک شیر است. این داستان برای تاکید بر اهمیت کیفیت بر کمیت به عنوان شرکت مادر صرافی Bitfinex و شعار "iFinex" استفاده می شود.

یکی دیگر از نکات جالب در مورد این  بیت  ارز رمزنگاری ماهیت خود آن است که به گفته مدیریت شرکت تولید کننده، نباید یک ارز دیجیتال دائمی باشد.

در واقع، شرکت iFinx قرار است هر ماه معادل 27 درصد از سود خالص ماه گذشته خود را برای خرید و حذف این ارز دیجیتال از بازار هزینه کند. بنابراین، در نهایت، هیچ ارز دیجیتال لئو در بازار باقی نخواهد ماند.

در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال لئو به عنوان بیستمین ارز دیجیتال برتر جهان از نظر ارزش بازار و پس از BNB، دومین ارز دیجیتال برتر در زمینه مبادلات متمرکز محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد