24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

معایب استفاده از قالب های آماده وب سایت


شما می توانید وب سایت ژاکت خود را با کمک قالب های آماده توسعه دهید. این قالب‌ها ویژگی‌های مفیدی را ارائه می‌دهند تا به شما در شروع کار کمک کنند و در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کنند. اما زمانی که فرآیند سفارشی سازی شروع می شود و نیازهای جدیدی برای افزودن به سایت ایجاد می شود، این سوال پیش می آید: آیا این قالب آماده پاسخگوی نیازهای سایت من است؟ آیا ارزش پس انداز دارد؟ آیا برای انجام دوباره آن در آینده باید پول خرج کنید؟ آیا این الگو برای کاربران تکراری آماده نیست؟ کد قالب آماده تا چه حد قابل ویرایش و توسعه بیشتر است؟

طرفداران

اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که چرا قالب های وب سایت آماده زیادی وجود دارد که برخی از دلایل جذابیت آنها عبارتند از:

آنچه که می بینی همانست که بدست می آوری

با استفاده از یک قالب وب سایت آماده، لازم نیست تصور کنید که محصول نهایی چگونه خواهد بود. یا توسعه دهنده وب مورد نظر سلیقه یا نظر شما را درک کرده است یا وب سایت شما پس از چندین تغییر و بازنگری از محصول نهایی راضی است. با تغییر رنگ، عکس و متن برای محصولی متفاوت از حالت اولیه می توان قالب وب سایت را با توجه به نیاز شما تغییر داد.

سرعت

وقت طلاست. با چند تنظیمات سفارشی، وب سایت شما در عرض چند ساعت یکسان خواهد بود. شما مدارک رو دارید میدونم عکس ها و بقیه قسمت ها آماده است. از سوی دیگر، توسعه یک مدل داوطلبانه بسته به پیچیدگی وب سایت می تواند چندین ماه طول بکشد. اما اگر الان چند روز یا چند ساعت روی یک قالب وب سایت آماده بمانید. وب سایت شما سریعتر خواهد بود.

قیمت

می توانید یک قالب وب سایت جذاب و حرفه ای را با قیمت 30 یا 60 دلار خریداری کنید. . یک وب سایت طراحی شده سفارشی می تواند تا ده برابر بیشتر هزینه داشته باشد. شما همچنین می توانید به بسیاری از قالب های رایگان دسترسی داشته باشید، اگرچه از نظر طراحی و عملکرد محدود هستند و پشتیبانی فنی دریافت نمی کنید.

تفاوت های انتخاب

به لطف رقابت در اینترنت، می توانید از بین تعداد زیادی طرح و بسته با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. فکر کنید - در یک وب سایت سفارشی گزینه های زیادی برای انتخاب به شما داده می شود. اما در مدل های آماده تعداد گزینه های شما نامحدود است.

به نظر می رسد

ظاهر یک سایت باعث جذب بازدیدکنندگان می شود. قالب های آماده وب سایت گاهی توسط افراد حرفه ای طراحی می شود که قالب های سفارشی را نیز طراحی می کنند. بدون نیاز به طراحی سفارشی به کیفیت طراحی خوب دسترسی خواهید داشت. می توانید به اطراف نگاه کنید و از بین هزاران طرح وب جذاب در وب انتخاب کنید. با این حال، متوجه خواهید شد که برخی از شرکت های وب وب سایت های با کیفیت بالاتری نسبت به سایرین ارائه می دهند. در انتخاب شرکت طراحی سایت دقت کنید و اجازه ندهید قیمت ها شما را گول بزنند. ابتدا باید اطلاعاتی در مورد قالب ها داشته باشید و همچنین در مورد کیفیت کار طراح تحقیق کنید.

توجه: شما می توانید هر قالب وب سایتی را که دوست دارید با هر نما انتخاب و سفارشی کنید. فقط به مدل های موجود در خط کسب و کار نگاه نکنید. تمام دسته بندی های مدل های مختلف را بررسی کنید، ممکن است برای شما جالب باشد.

آسا

قالب های وب با طراحی حرفه ای دارای صفحات استاندارد مانند خانه، خدمات و تماس هستند. سایر قالب های وب سایت ویژگی های اضافی برای نمایش نمونه کارها یا گالری عکس یا شبکه های ارتباطی یا اجتماعی مانند وبلاگ ها، خبرنامه ها یا خبرنامه ها را به شما ارائه می دهند. وب سایت های پیچیده تر و سایت های تجارت الکترونیک ویژگی های پویا مانند سفارش آنلاین، پردازش کارت اعتباری و چت زنده را ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که همه این ویژگی ها برای عملکرد صحیح نیاز به پشتیبانی از میزبان وب شما دارند.

برای ناوبری

ظاهر وب سایت شما تنها نیمی از داستان است. من می خواهم بدانم چگونه کار می کند. برای مشتریان چقدر آسان است که محتوای مورد نظر خود را در سایت شما پیدا کنند؟ پیوندهای ناوبری چگونه در سرتاسر سایت شما به هم متصل هستند؟ بازدیدکنندگان باید بدانند کجا هستند، کجا بروند و چگونه به آنجا بروند. آیا دقیقاً می دانید کجا می توانید الگوی سایت ابتدا نحوه پیمایش در سایت را به شما نشان می دهد.

معایب استفاده از قالب های آماده وب

با وجود تمام مزایای یک قالب وب سایت، باید متوقف شوید و برخی از معایب را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، سفارشی کردن مدل چقدر آسان است؟ آیا مهارت یا نرم افزار لازم برای این کار را دارید؟ این قالب های آماده چقدر می توانند نیازهای شما را برآورده کنند؟ آیا می توان آن را تغییر داد یا سفارشی کرد؟ یا فقط بخشی از آن قابل تغییر است؟

مدل تمام شده متفاوت و منحصر به فرد است

قالب های آماده وب سایت توسط کاربران زیادی دانلود و استفاده شده است. بنابراین مختص شرکت شما نیست. وب سایت شما ممکن است در نهایت شبیه یک کپی از وب سایت دیگر شود. اگر می خواهید مطمئن شوید که هیچ کس دوباره قالب وب سایت را نمی خرد، باید چندین برابر قیمت بپردازید. علاوه بر این، مشتریانی که قبلاً آن را دانلود کرده‌اند، می‌توانند از همین مدل استفاده کنند. اگر می خواهید طراحی منحصر به فردی برای کسب و کار یا استفاده شخصی خود داشته باشید، بهتر است به طراحی سفارشی وب سایت خود فکر کنید.

تنظیمات و محدودیت های تنظیم

قالب های وب سایت را نمی توان از یک نقطه به نقطه دیگر بهینه کرد. بنابراین، ممکن است با نیازهای شما مطابقت نداشته باشد یا ممکن است برای توسعه وب سایت شما مضر باشد. اگر وب سایت شما دارای محتوای زیادی است اما یک قالب وب با فضای متن محدود انتخاب کرده اید، متن اضافی می تواند به دلیل کشیدن صفحه، گیج کننده به نظر برسد. در این مرحله، ممکن است به این نتیجه برسید که قالب واقعا کار نمی کند و فقط می توانید از قالب دانلود شده استفاده کنید. از طرف دیگر، قالب های آماده به شما اجازه توسعه و ویرایش قالب ها را با میکس، فشرده سازی و گاهی اوقات رمزگذاری تمام یا بخشی از کلید نمی دهند که این یکی از بزرگترین نقاط ضعف قالب های آماده است.

مشکل دیگر کیفیت توسعه این قالب است. و این سوال پیش می آید که توسعه دهنده اصلی این قالب چقدر حرفه ای است. این قالب برای دیگر توسعه دهندگان چقدر خوانا، قابل درک و قابل استفاده است. زیرا باید کد دیگران را درک کرده و سپس ویرایش کنید. و گاهی اوقات ویرایش کد یک برنامه نویس غیر حرفه ای یا بی تجربه دشوارتر و وقت گیرتر خواهد بود.

برای پیکربندی آن به نرم افزار خاصی نیاز است

با این حال، برخی از قالب های وب را می توان به راحتی و با استفاده از نرم افزارهای در دسترس مانند Microsoft FrontPage تغییر داد. برخی دیگر به نرم افزار و دانش تخصصی پیچیده تری نیاز دارند که گاهی اوقات رایگان نیست. در این صورت ممکن است نرم افزار یا مهارت لازم برای سفارشی سازی، ویرایش و به روز رسانی وب سایت خود را نداشته باشید. و باید از خدمات یک توسعه دهنده وب برای سفارشی سازی یا به روز رسانی قالب وب خود استفاده کنید

بهینه سازی تصویر

شما باید یاد بگیرید که چگونه تصاویر وب سایت را بهینه کنید تا صفحات شما سریعتر بارگذاری شوند. اگر مهارت‌ها و نرم‌افزار ویرایش تصویر لازم برای بهبود تصویر را ندارید، این کار باعث کند شدن روند توسعه وب‌سایت می‌شود و ممکن است هزینه‌های شما را برای استفاده از این ویژگی افزایش دهد. طرح آماده نیز باید با این تنظیم اندازه فایل سازگار باشد، در غیر این صورت وب سایت شما پتانسیل مفیدی نخواهد داشت.

سئو

قالب های صفحه فقط نمایش های صفحه هستند. برای موتورهای جستجو بهینه نشده است. شما باید این کار را با محتوای وب سایت خود انجام دهید. به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو بیشتر به کلمات علاقه دارند تا کلمات. قالب های وب با تعداد زیادی گرافیک و جلوه های انیمیشن فلش ممکن است کاربران را جذب کنند، اما ممکن است زمان بیشتری برای بارگذاری داشته باشند و ممکن است موتورهای جستجو را به سایت شما جذب نکنند. بنابراین حتی اگر یک وب سایت با استفاده از فلش خوب به نظر برسد، در موتورهای جستجو رتبه خوبی نخواهد داشت.

هنگام نوشتن محتوا، باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که محصولات یا خدمات شما را تبلیغ می کند و مشتریان هدف شما را به سایت شما جذب می کند. برای جذب موتورهای جستجو به صفحات وب خود، باید از متا تگ ها (برچسب عنوان، کلمات کلیدی، توضیحات) نیز استفاده کنید. از آنجایی که محتوا قلب وب سایت شماست، ارزش آن را دارد که برای آن پول و زمان صرف کنید یا حتی آن را به یک نویسنده محتوای حرفه ای برون سپاری کنید.

اخرین حرف

قالب فروشگاهی  آماده طرفداران خود را دارند. اول، به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را در سریع ترین زمان ممکن راه اندازی کنید. اما همانطور که می گویند شیطان در جزئیات است. اغلب برای انتخاب آنها نیاز به دانش فنی کافی برای دانستن معایب قالب های طراحی شده نسبت به یکدیگر دارید. از طرف دیگر، با ادامه توسعه وب سایت خود، با اشکالاتی در قالب های آماده مواجه خواهید شد که ممکن است مانع از ادامه کار شما شود. در نهایت، شما باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از یک قالب آماده بر اساس این مزایا و معایب استفاده کنید یا خیر.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد