24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

جملات خنده دار دهکده جهانی دبی


یکی از جذاب ترین سرگرمی های این پارک این است که خانواده ها با استفاده از لگو می توانند با کمک هم قایق ساخته و در رودخانه به قایق سواری بپردازند که این هم سرگرمی و هم بازی فکری به شمار می رود. همچنین در این محوطه تا ساعت ۱۰ شب امکان استفاده از باربیکیو نامحدود وجود دارد. سوئیتهای یک تا چهار خوابه، سالنهای ورزشی و تناسب اندام، استخرهای سرپوشیده و روباز، اتاقهای سرگرمی و استودیوها بخشی از پیشرفتهترین امکانات این برج است. همچنین یک منطقه مخصوص کودکان با حوضچه های آب بازی برای کودکان تا چهار سال و محوطه دیگری برای کودکان ۴ تا ۱۲ سال وجود دارد. بچه های کوچک تا زمانی که در شهر سرگرمی هستند می توانند بپرند، بدوند، بالا بروند و سر بخورند. زمانی که از این سرسره پایین میآیید، آدرنالین خونتان تا حد زیادی افزایش مییابد و حس خوبی به شما منتقل میشود. این پارک آبی تا انتهای ماه مه ۲۰۱۸ دروازه های خود را به روی عموم باز خواهد کرد. در روزهای پنجشنبه از ساعت شش تا دوازده شب بانوان می توانند به صورت اختصاصی از این پارک آبی استفاده کنند. آیا در کنار این اماکن، محیطی برای اقامت چند روزه و استفاده از دیگر جاذبه ها موجود میباشد؟ رودخانه خروشان، طولانی ترین رودخانه پارک آبی خاورمیانه و تنها رودخانه ی دارای سرسره های چند سطحی است. بخش کودکان این پارک هم شامل دو برج و در حدود شانزده سرسره می شود. اشاره داشت. از جالب ترین بخش های پارک آبی لگولند ” قایق بساز است” در این بخش کودکان می توانند قایق های مختلف را ساخته و آن ها را در آب امتحان کنند. بیش از ۱۰ سرسره مختلف در این پارک، کنار هم قرار گرفتهاند که آبتنی لذتبخشی را برایتان به ارمغان میآورد.

برای آبتنی در این مجموعه باید حداقل ۱۴۹ درهم بپردازید، البته کودکان زیر ۲ سال نیازی به خرید بلیط ندارند. تا قبل از اسپلش پد، بین پارک های آبی دبی، محلی مخصوص آبتنی اختصاصی کودکان ساخته نشده بود، اما با راهاندازی این مجموعه، گردشگران شگفتزده شدند. در اختیار گردشگران قرار میگیرد.همچنین تا زمانی که در دبی هستید فرصت دیدن و تفریح در پیست اسکی مصنوعی دبی را از دست ندهید . از آنجایی که اکثر افرادی به این شهر سفر میکنند، عبور و مرور آنها از طریق تاکسی است؛ بنابراین شمار بسیار زیادی از تاکسی در ترمینال بینالمللی این شهر فعالیت دارند که افراد در هر زمانی که تاکسی لازم داشته باشند، میتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. با اینکه زمان زیادی از ساخت این مجموعه می گذرد اما سرسره ها و بازی های آن مرتبا به روز می شود و پارک همیشه کامل، عالی و بدون نقص به نظر می رسد. ترس، وحشت و لذتی که در این سرسره تجربه می کنید قابل توصیف نیست، اما تنها از مسیر لذت ببرید و اصلا نگران نباشید، این سرسره کاملا ایمن است. این پارک آبی با داشتن فضای کاملا باز، یکی از پرطرفدارترین پارک آبیهای دنیا است و حتی در بین بومیهای دبی هم طرفداران زیادی دارد. این جاذبهی خانوادگی با فضای خاص خود که الهام گرفته از حکایتهای شخصیت مشهور ادبیات عامه جُحا یا همان ملانصرالدین خودمان است، مجموعهی متنوعی از سواریها، سرسرهها و سایر فعالیتهای هیجانانگیز برای تمامی سنین دارد. دبی یکی از شهرهای مدرن و توریستی کشور امارات متحده است که در سال های اخیر با توجه به پیشرفت های چشمگیری که داشته است توانسته مسافران زیادی را به سمت خود جذب کند. علاوه بر دبی، سایر شهرهای این کشور نیز از نظر دین و فرهنگ نزدیک به ایران هستند و از این رو زندگی در امارات نمیتواند سختهای زیادی را برای ایرانیان داشته باشد.

از دهه ی ۴۰ میلادی که بازرگانان و کارآفرینان از هند و ایران غرفه های خود را در این منطقه برپا کردند، بازار طلای دبی در منطقه ی دیره، شهرت جهانی دارد. غرفه های موجود در دهکده جهانی دبی به عنوان نماینده تعداد زیادی از کشورهای جهان شناخته میشوند. شما گزینههای زیادی دارید، بنا بر این شاید یکبار آمدن کافی نباشد. هم چنین شما را به مناطق فوق العاده ی دبی از جمله دبی مارینا و جمیرا می بریم. فعالیت های منحصر به فرد باربیکیو، پیک نیک، دوچرخه سواری، قایق سواری با پدال، مناطق بازی کودکان، و شنا. این مناطق شامل تجهیزات بازی، لابی هاوا، تلهکابین و غیره میشوند. بازدیدکنندگان مجاز به حمل تلفن همراه، لپتاپ، دفترچه یادداشت، چوب سلفی و غیره در سفرهای Aquaventure نیستند. همچنین، بزرگترین پارک آبی جهان - بهشتی با ۳۰۰ سرسره آبی، رودخانههای بههم پیوسته ۲٫۳ کیلومتری و غیره - از امکانات تفریحی این هتل هستند. پارک آبی لاگونا دبی به ۴ منطقه تقسیم می شود : موج سواری، استراحتگاه، سرسره و گودال. پارک های آبی دبی یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین اماکن توریستی دنیا محسوب میشوند. تورها به صورت SIC (Seat-in-Coach) با استفاده از ون و گروههای گردشگری برگزار میشوند. شیعیان امامیه، شامل ملیتهای ایرانی، لبنانی، عراقی، پاکستانی، هندی، بحرینی و افغانی میشوند که نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، از آزادی عمل مناسبتری برای برگزاری مراسمهای مذهبی برخوردارند. متقیزاده، 1384، ص155) بیشتر شیعیان شامل مهاجران ایرانیتبار میگردد که در سالهای اخیر شمار و تعداد آنان بسیار افزایش یافته است.

تظاهر به سنیمذهب بودن مینمایند و از حضور در محافل شیعیان در حد امکان دوری میورزند. پارک آبی لاگونا دبی در صف نقد و بررسی تخصصی کارشناسان کارناوال است. پارک آبی یاس ابوظبی یکی از پارک آبی های دبی در خارج از شهر است. اگر قصد سفر به داخل یا خارج از دبی را دارید، بهتر است به فکر استفاده از گیتهای هوشمند فرودگاه دبی باشید تا بهراحتی از قرار گرفتن در صفهای طولانی جلوگیری کنید. داخل فرودگاه، مسافران میتوانند به راحتی با استفاده از قطارهای تندرو و گذرگاههای وسیع، بین ترمینالها جابهجا شوند. اداره ی این فرودگاه، به عهده ی شرکت فرودگاه های دبی، است. تفریحات متنوعی در این پارک برای علاقمندان وجود دارند و نزدیکی آن به مکان های مهم دبی آن را به مقصدی ایده آل برای گردشگری تبدیل کرده است. موقعیت استراتژیک هتل در دیره به مهمانان این امکان را می دهد تا جاذبه ها و مکان های دیدنی اطراف را کشف کنند. سرسره بلکاوت پارک آبی آتلانتیس دبی حدوداً بین ۳۰ تا ۴۰ متر (۹۸ تا ۱۳۱ فوت) ارتفاع دارد و سرعت آن نیز به طور تقریبی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۵۰ تا ۶۲ مایل بر ساعت) است. پارک های آبی دبی دارای بخش های مختلفی مانند انواع سرسره های آبی، استخرهایی برای سنین مختلف، رودخانه تنبل و … بخش موج سواری این مجموعه نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای نوجوانان و کودکان نیز مناسب است. همچنین برای نوجوانان فضای مجزایی در نظر گرفته شده که امکان معاشرت نوجوانان با هم و بازیهای ویدیویی فراهم است. ازجمله تفریحات آبی این مجموعه میتوان به سرسرههای کامیکازه، سرسرههای توئیستر با ۴۰ متر طول، سرسرههای بلک هول، سرسرههای توئیسنینگ دراگونز، سرسرههای رفتینگ راید، مجموعه آکوا پلی (با ۱۹ بازی برای کودکان و نوجوانان) و… تعیین سیاست کلی کشور، انتخاب رئیس و نخست وزیر کشور، انتخاب رئیس و قضات دیوان عالی، موافقت با قوانین اتحادی قبل از صدور آن، موافقت با معاهدهها و قراردادهای بینالمللی از اهم صلاحیتهای شورا است.

یکی از مناطقی است که در اجرای چشم انداز آینده امارت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، معاون رئیس جمهور ، نخست وزیر و فرمانروای دبی ایجاد شد. هنگامی که از دور به این هتل نزدیک می شوید، اولین چشم انداز ای که توجه شما را جلب خواهد نمود، پارک آبی آتلانتیس خواهد بود. در این پارک آبی تا چشم کار میکند، سرسره دیده میشود که وجود آنها، تفریح را برایتان تمام میکند. طراحی خلاقانه و تنوع بازی های هیجان انگیزش سبب شده تا همواره از سراسر جهان برای دیدن این پارک آبی به دبی سفر کنند. مکان هایی فوق العاده که بسیار خلاقانه طراحی شده و با وسایل عجیب وغریب تجهیز شده اند. اگر از محیط شلوغ پارک خسته شدید، لاگونا محل هایی آرام را برای استراحت را در اختیارتان می گذارد. این پارک آبی برای همهی اعضای خانواده مناسب است تا کنار هم لحظات خوشی را سپری کنند؛ پس اگر به دنبال یک تجربهی آبی هیجان انگیز در دبی هستید، پارک آبی لاگونا دبی بهترین گزینه برای شما است. نمایشگاه و بازارهای محلی یکی از بهترین مکان هایی است که می توان با بازدید آنها تا حدودی با آداب و رسوم و سبک زندگی اعراب آشنا شد.

پس بازدیدکنندگان موزه می توانند از قسمت هایی مانند محیط زیست، منابع فضایی و سلامت بازدید کنند. قایق و دریاچه ای به نام جحا در این پارک وجود دارد که در آن می توانید انواع بازی ها مانند دوش آبپاش، سرسره و تفنگ آبپاش را تجربه کنید. این سرسره ۱۲۰ متر طول، ۳۳ متر ارتفاع و ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. تصور کنید با هلی کوپتر به ارتفاع ۱۲۰ مایل از سطح زمین رفته و سپس از همان ارتفاع سقوط آزاد را تجربه کنید. مسجد جمیرا دبی با وجود یک گنبد به ارتفاع 16 متر و دو مناره مرتفع به طول تقریبی 40 متر و همچنین منبری بسیار مجلل واقع در محله جمیرا و نمونه ای از معماری نوین اسلامی است. قایقهای بادی این پارک آبی یک پایه ستون از لگو دارند که با استفاده از آن میتوانید هر شکل اتاقکی را که دلتان میخواهد در قایقتان بسازید و در رودخانه لگولاند پارو بزنید. پارک مورد نظر شامل سرسرهای آبی زیادی می شود که برای گروه سنی مختلف قابل استفاده هستند. در این پارک 75 نوع وسیله بازی و سرسره های مختلف وجود دارد که می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند. از این گذشته یک سرسره سقوط آزاد نیز در پارک آبی لاگونا دبی وجود دارد که هیجان فوق العاده زیادی دارد. سرسره آبی توئیست ان اسپین، پیچ و تاب های زیادی دارد که باعث می شود کودکان لحظات جالبی را در این پارک بگذرانند. از مجذوب کننده ترین بخش های پارک آبی لگولند می توان به بخش های سافاری آبی دو پلو، جوکر سوکر، مسابقه سرسره لگو و موج سواری اشاره نمود. پارک آبی یاس به ۸ بخش تقسیم میشود. اگر فکر میکنید دبی که یک سرزمین کویری است را چه به پارک آبی؟

در این بازار نیز چانهزنی رایج است و ممکن است برخی از اجناس اصل نباشند بنابراین اگر دنبال اجناس برند هستید بهتر است از اصل بودن آنها اطمینان حاصل کنید. همان طور که شهر دبی تفریحات آبی بی نظیری را در دل خود جای داده، تفریحات هیجان انگیزی برای به پرواز در آمدن در آسمان را نیز برای گردشگران فراهم کرده است. سیاره سبز یا گرین پلنت دبی، جنگلی بارانی در دل کویر است که به محل زندگی بیش از 3 هزار گونه گیاه، پرنده و سایر جانداران تبدیل شده و جزئیات حیات هر یک از آنها را برای بازدیدکنندگان بهنمایش میگذارد. بعضی از این سرسره ها به گونه ای طراحی شده است که حتی شجاع ترین افراد را هم در طی سواری می ترساند. در این سرسره بر تیوپ های یک یا دو نفره سوار خواهید شد و پس از عبور از تونلی تاریک، تصور می کنید که وارد اقیانوسی روشن شده اید و اطرافتان پر از جانوران دریایی از جمله ماهی ها و کوسه ها می باشد. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید, ارزش یک بار دیدن را دارد. جذابترین بخش پارک آبی لاگونا محوطه WaveOz 180 FlowRider آن است که میتوانید ورزش مهیج موج سواری را در آن تجربه کنید و حتی اگر مبتدی هم باشید، مربیهای حرفهای در این قسمت از پارک هستند تا به شما آموزش موجسواری بدهند. در این بخش سعی کردیم شما را با برخی از بازارهای عمده فروشی پوشاک دبی آشنا کنیم تا بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید. یک بخش دیگری به نام «یک قایق بساز» در پارک آبی لگولند وجود دارد که کودکان در آن با ابزارهایی که در اختیارشان قرار میگیرد، قایق میسازند و در دریاچه آن را آزمایش میکنند. اما باید بدانید که با وجود تمام اینها، تفریحات ارزان دبی لذت بردن با هزینه کمتر را برای شما فراهم میکنند.

با توجه به این توضیحات باید گفت که کشور امارات برای زندگی، کار و تحصیل بسیار مناسب و به نوعی با زندگی در امارات میتوان به خواستهها و آرزوهای خود رسید. این پارک تفریحی در مجموع از ۵ منطقه با تم فیلم و همچنین ۱۶ مسیر گوناگون تشکیل شده است . این پارک آبی بزرگترین پارک آبی منطقه میباشد و تم بادی دارد و به طور کامل روی آب شناور است. این تم پارک دبی یکی از پرطرفدارترین تم پارک هاست که بناهای زیبای دبی را به صورت لگو در آن ساخته اند و بچه ها می توانند از تفریحات بی شمار آن لذت ببرند. این پارک آبی بیشتر مخصوص بچه ها زیر 12 سال است، اما با این وجود بزرگترها و به ویژه افرادی که به لگو علاقه دارند هم می توانند از این پارک آبی لذت ببرند. این پارک آبی با توجه به امکانات و عدم داشتن محدودیت سنی برای ورودی مورد توجه و استقبال گردشگران بسیاری واقع شده است. پارک آبی آکواونچر که با نام آتلانتیس نیز شناخته می گردد یکی از برترین مراکز تفریحی دبی است که به هتل آتلانتیس متعلق می باشد. است که سواری کنندگان با سرعت ۶۱٫۲ کیلومتر بر ثانیه به داخل آبی که زیر آن قرار دارد سقوط می کنند.

تفریحات آبی می توانند برترین تفریحات دبی برای کسانی باشد که در فصل تابستان قصد سفر به این شهر را دارند. فرودگاه آل مکتوم که در لیست فرودگاههای دبی قرار دارد، بین المللی است و در دبی ورلد سنترال (DWC) در جبل علی، 70 کیلومتری فرودگاه بین المللی دبی واقع شده است. این بازار را می توان یکی از بازارهای سنتی و در عین حال، بین المللی دانست. در حال حاضر فرودگاه آل مکتوم دبی از طریق کانال پر سرعت قطار شهری به فرودگاه بین المللی دبی متصل میشود. آکواکوندا با طول ۲۵ متر و عرض ۹.۲ متر به عنوان “The World’s Largest Waterslide” (بزرگترین سرسره آبی جهان) معروف است و تجربهی بینظیری از لغزش و سرعت در آب را به بازدیدکنندگان ارائه میدهد. این پارک آبی در واقع برای بچه ها بوده و شایده سرسره ها و بازی های آن برای بزرگترها خیلی لذت بخش به نظر نیاید. در بسیاری از پارک آبی های دبی هم بخش مخصوص بانوان وجود داشته تا بانوان مسلمان هم بتوانند از تفریحات آبی این شهر لذت ببرند. در این پارک آبی برای والدین هم مکانی در نظر گرفته شده است تا هنگامی که بچه ها آن ها مشغول استراحت هستند به استراحت بپردازند. با انتخاب پارک آبی اسپلاش آن پارتی تور دبی را برای بچه هاتان خاطره انگیز کنید. از شتر سواری گرفته تا پرتاب شدن با شاتل تا ۶۴ متر در این مجموعه انجام میشود و گردشگران میتوانند آن را تجربه کنند.

یکی از ارزانترین پارکهای آبی دبی برای کودکان یک تا دوازده سال پارک آبی اسپلش پد است. پارک آبی لاگونا دبی در هفته یک شب از ساعت 19 تا 2 بامداد پارک را در اختیار بانوان قرار میدهد و در این زمان هیچ آقایی اجازه حضور در پارک آبی را نخواهد داشت. این پارک برای روزهای گرم دبی و آفتاب شدید آن، راه حلی در نظر گرفته و آن را سرپوشیده میکند تا ازشدت گرما، کم شود. در استراحتگاه های ساحلی پارک آبی لاگونا که در آفتاب سوزان سایه ی خنکی را در برابر خورشید برای شما فراهم می کنند، استراحت و تفریح کنید. پارک آبی واندرلند وسعتی برابر با 250 هزار متر مربع دارد. در این بخش از مقاله شما را با محلههای زیبای بر دبی آشنا میکنیم. طبقه ی دوم شامل بخش های: سالن انتظار، فودکورت، کافی شاپ و رستوران، گیت های پرواز، سالن تشریفات بیزینس کلاس ( Business Class ) می باشد. این بخشها شامل سالن رویدادها و کنسرتها، کارناوالها، غذا و خرید است. سالن Sleep n’ Fly هم در ترمینال 3 وجود دارد که دارای چندین کپسول خواب مناسب برای 1 تا 2 نفر می باشد. سرویسهای بهداشتی و دوش حمام نیز وجود دارد تا پس از انجام این فعالیتها سرحال شوید. هتل آتلانتیس یکی از بهترین هتلهای دبی است و این مجموعه آبی نیز در آن واقع شده است. پارک آبی وایلد وادی که در فهرست ده پارک آبی برتر دنیا قرار دارد در یکی از بهترین بخشهای دبی، یعنی خیابان جمیرا واقع شده است. پارک آبی وایلد وادی نه تنها یکی از برترین پارک آبی های دبی، بلکه یکی از برترین پارک آبی های جهانست که در منقطه جمیرا دبی ساخته شده است. خوش گذرانی در بهترین پارک های آبی دنیا هر کسی را به وجد میآورد.

با دیدن پارک آبی که با رنگهای روشن و رنگارنگ طراحی شده، به وجد خواهید آمد. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین پارک های آبی دبی آشنا کنیم تا اگر نوروز امسال به دبی سفر کردید، بدانید که کدام پارک آبی دبی برای تفریح و سرگرمی شما از بقیه مناسب تر است. مرکز خرید دراگون مارت ۲ (Dragon Mart 2) نیز همچون دراگون مارت اصلی، مرکز خریدی چینی است که در آن انواع کالا از انواع پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و الکترونیکی، اثاثیه منزل و… از برندهای چینی عرضه میشود. در رستوران یوان غذاهای سنتی چینی سرو میشود. مرکز خرید امارت مکانی محبوب در میان ساکنین دبی است، در ای مرکز خرید هر مغازه ای که به دنبالش باشید پیدا خواهید کرد، موسیقی، وسایل الکتریکی، لباس های لاکچری و… وایلد وادی اصلی ترین و معروف ترین پارک آبی دبی است که در سال 1999 تاسیس شد و نزدیک به 20 سال است که میزبان توریست ها و ساکنین شهر دبی بوده است. حالا که تا اینجای مطلب آمدهاید، حتما از کسانی هستید که در پارکهای آبی دنبال هیجانند. گردشگران میتوانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر و در روزهای تعطیل تا ساعت ۱۰ شب از امکانات پارک آبی وایلدوادی استفاده کنند. برای خدماتی که استفاده نشدهاند، عودت مبلغ امکانپذیر نمیباشد. این پارک آبی دارای بخش های مختلفی است که بعضی از آن ها برای بزرگترها و بعضی دیگر مناسب بچه ها هستند. بخش واحه هم از استخرهای آرام با امواج آرامش بخشی تشکیل شده است و اعضای خانواده می توانند در کنار هم در این استخر استراحت نمایند. یکی از آنها استخر پرورش مروارید است که بنا بر درخواست بازدید کنندگان بر روی اکسسوریهای زنانه و وسایل دیگر کار میشود. محبوبترین وسیله بازی پارک آبی وایلد وادی سقوط آزاد جمیرا سکیرا است که اغلب صفی طولانی دارد.

تجربه نشستن در قایق های بادی و حرکت در مسیرهای پرپیچ و خم یا بازی در استخر بی نهایت و سقوط آزاد همگی از جمله تفریحات شگفت انگیز این پارک هستند. از دیگر قسمت های این پارک می توان به استخر موج لگو، جوکر سوکر، توئین چیزرز، رد راش، اسپلش سافاری دوپلو، تیدال تیوپ، ویو رایدر و … در لگولند که یکی از بهترین پارک های آبی دبی محسوب میشود، یک استخر موج و سافاری وجود دارد. این پارک دو برج اصلی را در بر می گیرد که توسط یک رودخانه کم عمق با جریان آرام به هم متصل شده اند. این تور با ترانسفر می باشد که از درب هتل شما در ساعت ۱۵ توسط اتوبوس یا وَن انجام می گیرد و در ساعت ۲۱ ترانسفر برگشت به سمت هتل انجام می شود. قطارهای مونوریل بهصورت یکطرفه و هر ۱۵ دقیقه یکبار حرکت میکنند. این مجموعه به مساحت ۱۵ هکتار مترمربع که بزرگ ترین سرسره های آبی همگانی به تعداد نفرات ۶ نفر را با هم یکجا پوشش میدهد. در این پارک آبی، سرسره های آبی بسیار خاص و منحصر به فردی تعبیه شده است که مثالشان در هیچ پارک آبی دیگری در دبی پیدا نمی شود. علاوه بر همه اینها پارکآبی آتلانتیس امکانات دیگری مانند کلبههای کوچکی برای استراحت، رستوران و کافه، کمد نگهداری وسایل، سایهبان دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد