24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

زمستان در مشهد کجا برویم؟ مکان های تفریحی مشهد در زمستان


شهر مشهد علاوه بر زیارت معبد مقدس، مکان های تفریحی و دیدنی زیادی دارد. شهر مشهد در ابتدا تنها شهری مذهبی به حساب می آید، اما شناخت کامل جاذبه های آن برای داشتن سفری خاطره انگیز کافی است. برای شناخت جاذبه های مشهد در زمستان با سایت گردشی تاپ  همراه باشید.


بهترین جاهای دیدنی مشهد در زمستان کدامند؟

شاید بیشتر مردم فکر می کنند که سفر به مشهد در زمستان تنها امکان زیارت مسجدالحرام را برای شما فراهم می کند، اما باید بدانید که شهر مشهد دارای جاذبه های گردشگری بسیاری در فصل زمستان است که ارزش بازدید دارد و می توانید آن را به یکی از آنها تبدیل کنید. بهترین سفر در این فصل برخی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در زمستان عبارتند از:

حرم مطهر امام رضا (علیه السلام)

حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از مهم ترین مکان های دیدنی مشهد است. معبد مقدس اولین مکانی است که گردشگران در سفر به مشهد در هر زمانی از سال از آن دیدن می کنند. امام رضا (ع) به دست مامون عباسی به شهادت رسید و پیکر آن حضرت در روستای کوچک سناباد نزدیک شهر دندان به خاک سپرده شد. سرانجام در میان انبوه گردشگرانی که برای زیارت معبد مقدس به این منطقه آمده بودند، شهر مشهد ساخته شد.

حرم امام رضا (ع) در سال 1310 به عنوان پروژه ملی به ثبت رسیده است. این حرم حدود یک میلیون متر مربع مساحت دارد. می توانید در فصل زمستان به مشهد سفر کنید و پس از زیارت حرم مطهر از مسجد گوهرشاد که اثر هنرمندان دوره تیموری است دیدن کنید.

پارک گورسکی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد یکی از جاذبه های گردشگری مشهد در فصل زمستان است. نمی شود به مشهد سفر کرد و نام این پارک را نشنید. این مکان به دلیل دسترسی آسان به گردشگران، یکی از مکان های دیدنی مشهد به خصوص در فصل زمستان و برف است. در هنگام بارش برف، این پارک منظره بسیار زیبایی دارد و بسیاری از ساکنان مشهد برای دیدن زیباترین مکان مشهد در زمستان، بازدید از این پارک را توصیه می کنند. مساحت این پارک حدود 70 هکتار است و ظرفیت بازدید افراد زیادی را دارد.

در این پارک می توانید از سد گلستان دیدن کنید و از قنات وکیل آباد که تامین کننده آب پارک است دیدن کنید. جاذبه های زیادی در این پارک وجود دارد که می تواند لذت بازدید شما را دوچندان کند. این پارک در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد و یکی از بهترین پارک های مشهد است، بنابراین توصیه می کنیم در سفر به مشهد از این پارک دیدن کنید.

شهر زشک مشهد

روستای جاشق در جنوب شرقی رشته کوه بینالود قرار دارد و از روستاهای ییلاقی مشهد محسوب می شود. این مکان در زمستان ها آب و هوای بسیار مطلوبی دارد به همین دلیل یکی از مکان های دیدنی مشهد در زمستان هاست و میزبان گردشگران زیادی است. در این منطقه چشمه های متعددی وجود دارد که در فصل زمستان پر آب می شوند و از جاذبه های این روستا به شمار می روند. این روستا دارای آب فراوان است، از این رو میوه های زیادی مانند گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، آلو قرمز و غیره در این روستا یافت می شود. نان محلی و میوه های تازه و خوشمزه این روستا بسیار معروف است.

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

پارک هفت خز در نزدیکی مشهد و در میان رشته کوه های خلج قرار دارد. مساحت این پارک حدود 570 هکتار است و در جنوب شرقی مشهد قرار دارد. این پارک طبیعتی بسیار بکر دارد زیرا چندان مورد توجه عموم قرار نگرفته است. به دلیل جریان آب در طول سالیان و ریزش آن، برکه هایی در این پارک ایجاد شده است. این هفت استخر در 1690 متر گسترده شده اند و برای بازدید از آن ها باید کمی پیاده روی کنید، پس کفش مناسب به همراه داشته باشید. این هفت حوض به طور جداگانه در پارک قرار دارند و آب از یک حوض به حوض دیگر می گذرد.

جگره مشهد

منطقه جاغرق مشهد طبیعت بسیار زیبایی دارد و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از گردشگران است. این منطقه بهترین مکان برای پیاده روی و کمپینگ است. یکی از تفریحات مورد علاقه مردم مشهد در فصل زمستان، بازدید از این منطقه و خوردن ذرت در جاده است. اگر در فصل زمستان به مشهد سفر می کنید، حتما سری به اشکت های منطقه بزنید و در هوای سرد زمستان از آش داغ لذت ببرید.

پارک ملی مشهد

پارک ملت یکی از پارک های قدیمی مشهد به شمار می رود و مساحت آن حدود 720 هزار متر مربع است. در این پارک می توانید 35 هزار درخت کهنسال را ببینید. پارک ملت دارای قسمت های مختلفی از جمله استخر، شهربازی، مسجد، زمین ورزشی، مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) و کتابخانه می باشد. یکی از کمیاب ترین، بزرگ ترین و امن ترین شهربازی های ایران در این پارک قرار دارد. می توانید در زمستان از این پارک زیبا دیدن کنید و با دیدن زمین های پوشیده از برف آن از زیبایی های زمستان لذت ببرید.

دریاچه بزگان، مشهد

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های مشهد در زمستان، دریاچه بزگان است و می‌توانید پرندگان مهاجری را ببینید که در زمستان بزگان را برای زندگی در این دریاچه انتخاب می‌کنند. این دریاچه با وسعتی در حدود 320 متر بزرگترین دریاچه طبیعی استان خراسان است. این منطقه محل امنی برای پرندگان مهاجر و زیباترین منطقه مشهد در فصل زمستان است. اگر می خواهید حیات وحش و پرندگان مهاجر را ببینید، حتما در زمستان از این دریاچه دیدن کنید.

زویی پیک مشهد

این قله به بام مشهد نیز معروف است. در زمستان می توانید به بام مشهد صعود کنید و در یک روز زمستانی شهر مشهد را تحسین کنید. در روزهای برفی زمستان می توانید روی این سقف سوار تله کابین شوید و خاطرات خوبی بسازید. این مکان یکی از در دسترس ترین مکان ها برای تیوبینگ، پیاده روی زمستانی و ورزش های زمستانی است. این مکان یکی از جاذبه های مشهد در شب است. برای آشنایی بیشتر با بهترین جاذبه های گردشگری مشهد کلیک نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد