24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

همه چیز درباره آموزش موسیقی به کودکان


الان موسیقی شاخه های وسیعی پیدا کرده است، یکی از شاخه های مهم موسیقی کودک است. موسیقی کودکان برای آموزش موسیقی مناسب بر اساس روحیه کودکان متفاوت است.

برای آموزش موسیقی به بچه ها باید این کار به صورت اساسی انجام شود تا بچه ها در این راه آسیب نبینند. یکی از عوامل مهم در آموزش موسیقی به کودکان، درک استعداد و علاقه آنها در این زمینه است و آموزش موسیقی باید از سن خاصی شروع شود.

برای اطلاع از نحوه آموزش موسیقی به کودکان، با عارف راوشی، رهبر ارکستر بزرگ کودکان و نوجوانان کرمانشاه و یکی از معلمان موسیقی کودکان به گفت و گو نشستیم.

یکی از اهالی روستا 4.5 سالگی را برای شروع موسیقی برای کودکان می داند و می گوید: زمانی باید موسیقی را آموزش داد که کودک بتواند رنگ ها را از یکدیگر تشخیص دهد و تشخیص دهد.

وی می گوید: آلات موسیقی کودکان از جمله زنگ رنگ های مختلفی دارد که کودک باید آنها را بشناسد.

یکی از اهالی روستا علاقه را رکن اصلی آموزش موسیقی به کودکان می داند و می گوید: برخی از بچه ها علاقه ای به موسیقی ندارند و نباید اصرار به آموزش آنها کرد، بنابراین بسیار مهم است که خود کودک به این کار علاقه نشان دهد. برای آموزش موسیقی به کودکان به بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج مراجعه نمایید.


او ادامه می دهد: وی ادامه داد: علاوه بر علایق، استعداد کودک در این زمینه نیز باید مورد توجه قرار گیرد، برای درک این استعداد سه نکته مهم وجود دارد: ماهیت فیزیکی دست و شکل انگشتان؛ یکی موفقیت در آزمایش کودکان. تمرکز و در نهایت موسیقی ریتمیک کلیدی است.

این روستایی ادامه داد: معتقدم علاوه بر این سه نکته مهم، یکی از راه های درک استعداد موسیقایی کودک، قرار دادن کودک در محیط موسیقی و تمرین نواختن آلات موسیقی برای مدتی است، سپس استعدادهای واقعی در زمینه موسیقی شناسایی خواهد شد

این روستایی با بیان اینکه سازهای کودک از ساز بزرگسالان جداست ادامه می دهد: وقتی کودک وارد عرصه آموزش موسیقی می شود سازهایی مانند پیانو، ویولن، گیتار و... آموزش داده نمی شود. آلات موسیقی برای کودکان متفاوت است و از نمونه‌های آن می‌توان به «زنگ»، «تابلا»، «فلوت» و «ملودیکا» اشاره کرد.

روستایی در خصوص آمادگی بچه ها برای یادگیری سازها، کاسه را آخرین ساز در دوره آموزش موسیقی کودکان می داند و می گوید: بچه ها با توجه به علاقه خود می توانند ساز دیگری غیر از فلوت که آخرین ساز محسوب می شود شروع کنند. . در حین تمرین.

وی همچنین به تأثیر موسیقی بر کودکان توجه می کند و می گوید: موسیقی هم علم است و هم هنر، علم است زیرا از اصول ریاضی و فیزیک استفاده می کند و هنر به دلیل زیبایی و رمز و راز. موسیقی با فعال کردن نیمکره های مغز کودکان، نقش موثری در بهبود خلق و خو ایفا می کند. علاوه بر این، آموزش مداوم موسیقی باعث رشد خلاقیت کودکان می شود. به طور کلی، اگر اصول اولیه را بیاموزید و محتوای خوبی داشته باشید، موسیقی یک حرفه پربار و پربار است.

این مدرس موسیقی برخی از چالش های موجود در حوزه آموزش موسیقی کودکان را نیز برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه اکنون بسیاری از افرادی که مدتی ساز کودک می نوازند خود را به عنوان معلم موسیقی کودکان معرفی می کنند و وارد این عرصه می شوند در حالی که این رشته موسیقی کودک کاملا تخصصی است به همین دلیل روش های انتقال مفاهیم موسیقی به کودکان راه و روش خاص خود را دارد. از طرفی محتوای موسیقایی که به کودکان آموزش داده می شود باید با کودکان و سن آنها تطبیق داده شود تا کودکان علاوه بر آموزش موسیقی، محتوای سازنده و آموزشی را نیز بیاموزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد