24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

معرفی سبک های مختلف موسیقی


همه ما می دانیم که موسیقی در سبک های بی شماری به دنیا معرفی شده است که هر کدام تاریخ زیبا و جذاب خود را دارند.

در قرن بیستم شاهد پیشرفت قابل توجهی در انواع سبک های موسیقی بودیم که بسیاری از آنها بر سبک های دیگر تأثیر گذاشتند و تأثیر آنها در محبوب ترین و معنوی ترین سبک های موسیقی ادامه دارد.

سبک های موسیقی بر اساس عوامل زیادی طبقه بندی می شوند و تعداد آنها نیز بسیار زیاد است. اما محبوب ترین سبک موسیقی چیست؟

در این مقاله به معرفی انواع مختلف موسیقی می پردازیم و به شما می گوییم که در دهه های اخیر کدام سبک یا سبک محبوب ترین بوده است.

آشنایی با ژانرهای مختلف موسیقی

در دهه‌های اخیر، محبوب‌ترین ژانرهای موسیقی که در پلتفرم‌های موسیقی آنلاین گوش داده می‌شوند، رپ و هیپ هاپ، راک اند رول، پاپ، الکترونیک، ریتم اند بلوز و کلاسیک بوده‌اند. در ادامه به توضیح هر یک از آنها می پردازیم.

سبک موسیقی رپ و هیپ هاپ است

موسیقی رپ سبکی است که در آن خواننده گفتار ریتمیک دارد و با ضرب آهنگ می خواند. آهنگ های رپ را می توان از بسته های نمونه از پیش ساخته شده ایجاد کرد یا از آهنگ های دیگر گرفته شد یا حتی با استفاده از دستگاه های دیجیتال مانند کیبورد و غیره ضبط کرد.

چیزهایی که رپ را بیشتر و بهترین نشان می دهد، نقاشی های خیابانی، بریک دنس و اجرای زنده خیابانی است. می توان گفت که ژانر رپ در حدود دهه 1970 در شهر نیویورک شروع شد و سپس به سرعت در بین مردم گسترش یافت.

زیر شاخه های سبک موسیقی هیپ هاپ

دریل Old School، لندن و انگلستان (به نام دریل UK)، تراپ، رپ گانگستری، لو-فای، راک رپ، مومبل رپ و دیگر شاخه های شناخته شده این سبک موسیقی محبوب.

سبک موسیقی راک

موسیقی راک اولین بار در دهه 1950 در ایالات متحده آغاز شد. اما به دلیل کنتراست بسیار زیاد، طولی نکشید که در سراسر جهان شناخته شد.

با چنین تنوع گسترده ای از سبک های موسیقی، هنوز نمی توان تعریف درستی ارائه داد. با این حال، به طور کلی می توان گفت که موسیقی راک دارای ضرب آهنگ قوی همراه با گیتار الکتریک و درام است و عموماً توسط افرادی با صدای بسیار بلند خوانده می شود. دانلود بهترین آهنگ ها

این یک تعریف بسیار ساده از موسیقی راک است. به دلیل انواع سبک های موسیقی، این سبک بسیار جذاب و پویا است.

زیرشاخه های سبک های موسیقی راک

از بین سبک های متعدد موسیقی راک می توان به آلترناتیو راک، راک اند رول، پراگرسیو راک، پانک راک، بلوز راک، فانک راک و ... اشاره کرد.

سبک موسیقی متال

هوی متال سبکی از موسیقی راک است که در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 به خصوص در بریتانیا و ایالات متحده رایج شد.

ژانر موسیقی پاپ

موسیقی عامه پسند مسلماً محبوب ترین سبک موسیقی است. برای ساخت موسیقی در این سبک می توان از هر نوع ساز استفاده کرد. البته این آهنگ باعث خوشحالی مخاطب خواهد شد. همچنان جذاب و جالب است.

اولین موسیقی پاپ در اواخر قرن نوزدهم به گوش مردم رسید و تا به امروز محبوب است.

ژانرهای موسیقی پاپ

از زیر شاخه های موسیقی پاپ می توان به آرت پاپ، پاپ ارکسترال، پاپ بابل آدامس، پاپ سان لایت، سینت پاپ، پاپ سنتی و ... اشاره کرد.

سبک موسیقی جاز

جاز در اوایل قرن بیستم با آمیختن سنت های آمریکایی آفریقایی تبار با فرهنگ های دیگر شروع به توسعه کرد. برای دانلود آهنگ کلیک کنید.


یکی از ویژگی های سبک جاز بداهه نوازی است و این ویژگی نیاز به خواننده ای با انگیزه دارد که بتواند به راحتی به صورت تک نوازی و موسیقی زیبا در حین اجرا اجرا کند. موسیقی جاز بیشتر ملودیک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد