24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

دربند تهران - وقتی رد شد چه باید کرد


حد فاصل خیابان ولنجک تا اولین ایستگاه تله کابین توچال را بام تهران می نامند. با وارد شدن به مجموعه واقعیت مجازی vr توچال می توانید گونه های مختلف سرگرمی های حیرت انگیز در دنیا را آزمایش کنید. خیلی از افراد همچون بنده با دیدن خانه مقدم و زیبایی های کم نظیر یا بی نظیر آن حیرت زده خواهند شد و پرسشهای متعددی در ذهنشان پدید می آید، برای رسیدن به پاسخ آنها بهتر است سری به تاریخ بزنیم واز لابه لای کتاب های تاریخی و توضیحاتی که در گوشه کنار خانه مذکور و بر روی تابلو هایی که به معرفی بخشهای مختلف موزه-خانه مقدم می پردازد توجه کنیم. محسن مقدم و سلما که زاده بلغارستان و رئیس کتابخانه موزه ملی ایران بود، در کنار فعالیتهای علمی، آثار و اشیاء فراوانی را با هدف حفظ میراث فرهنگی و تاریخی ایران گردآوری کردند. در نزدیکی پارک، ایستگاه مترو حقانی در خط یک مترو در کنار بزرگراه شهید حقانی قرار دارد که با ۱۵ دقیقه پیادهروی به پارک میرسد. اگر قصد دارید با خودروی شخصی راهی پارک آب و آتش تهران شوید، ابتدا باید خودتان را به بزرگراه حقانی برسانید. در صورت استفاده از خودروی شخصی به درِ زعفرانیه مراجعه کنید چرا که یافتن جای پارک در آنجا آسان تر است. اگر حوصله رانندگی ندارید، دردسرهای پیداکردن پارکینگ را دوست ندارید یا اصلاً به خودروی شخصی دسترسی ندارید، جای نگرانی نیست.

طبیعت زمستانی آبشار گنجنامه - همدان- عکس استانها تسنیم - Tasnim البته می توانید به جای مراجعه حضوری به دفاتر فروش بلیط و اتلاف وقت و هزینه به صورت آنلاین نیز جهت خرید بلیط اقدام کنید. از این رو هر زمان که دلتان هوای طبیعت و طبیعت گردی کرد، می توانید به این پارک سر بزنید. موزه دفاع مقدس، هر المان مشهور و مهمی که در جنگ هشت ساله بین ایران و عراق وجود داشت را در خود جا داده است. آبشار دوقلو دربند از بزرگترین و زیباترین آبشارهای شمرینات است. بلوک D یا سروستان: این بلوک شامل کتابفروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسالان است و عنوان بزرگترین کتابفروشی جهان را در فضایی ۲۵,۰۰۰ متری یدک میکشد. احتمالا این جمله، خیلی کلیشهای و تکراری شده است. این موزه در زمینی به مساحت ۱۸هزار مترمربع قرار دارد و بنای فعلی موزه در سال ۱۳۱۶ توسط آندره گدار، احداث شد. بخش شمالی که در زمان پهلوی دوم احداث و به مقر پاسدارخانه گارد سلطنتی اختصاص یافته بود که هم اینک در برگیرنده آثار نقاشان متاخر دوران قاجار شامل آثاری گرانقدر از هنرمندانی بنام همچون محمود خان صبا، محمد غفاری کاشانی (کمال الملک )، میرزا مهدی خان( مصورالملک )، آقا میرزا موسی و هنرمندان دیگر می باشد. موزه باستانشناسی و هنر اسلامی هم در در سال ۱۳۷۶ و در بنایی که از طراحی کاخ ساسانی بیشابور الهام گرفتهاست، احداث شد.

معماری موزه در واقع مکعب مستطیلی است که از سه قسمت تشکیل شده، ورودی آن از یک آرگ بزرگ ساسانی که فضای ورودی را مشخص میکند. محسن مقدم مأموریتهای باستانشناسی و هنری متعددی را به انجام رسانید که یکی از آنها سرپرستی هیأتی به منظور تهیه نقشه باستانشناسی گیلان در سال ۱۳۴۰ ه.ش بوده است که بعدها این مأموریت توسط دکتر عزت ا.. محسن مقدم چطور بانی خلق خانه موزه مقدم شد؟ محسن مقدم در سالهای پایانی حضور خود در اروپا به عنوان نماینده فرهنگی ایران در نشستها و نمایشگاههای متعددی حضور یافت. از دوره پارینه سنگی میانه که همزمان با حضور انسان نئاندرتال در ایران است ابزارهای ساخته شده از سنگ آتش زنه و بقایای سنگواره جانوران مربوط به غارهای منطقه زاگرس و فلات مرکزی ایران از جمله غارهای بیستون و خرم آباد به نمایش در آمده است. به همین خاطر مجسمه این دانشمند بزرگ در محوطه موزه سینما قرار گرفته است. از همه بهتر اما مجسمه هاش هستن بخصوص شازده کوچولو. در ابتدای این میدان دروازه ای به چشم می خورد که با سبک معماری اصیل ایرانی ساخته شده و دور تا دور آن نیز با مجسمه هایی از مشاهیر ایرانی تزئین شده است. یکی از ویژگیهای خاص مرکز خرید پالایدوم معماری دیدنی آن است. نامعلوم. «بررسی و شناخت ویژگیهای کلی منطقه ۶». برای شناخت او با ما همراه شوید.

اگر به موزهگردی علاقهمند هستید تا انتهای این مقاله در علیبابا با ما همراه باشید. آیا با بهترین موزه های ایران آشنا هستید؟ اگر شما هم عشق کیک هستید به نظرمان حتما کیک روز را امتحان کنید. گشت جادویی ما در ساعات اولیه روز از میدان مشق تهران آغاز میشود. این گنجینه که عنوان جواهرات ملی نام دارند، در ساعات محدودی از روز در معرض نمایش گذاشته میشوند و اگر عجله کنید، میتوانید شانس تماشای این مجموعه باشکوه را داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که قسمتهایی از پارک همانند باشگاه ورزشی و تیراندازی، استخر سرپوشیده، کتابخانه و فرهنگسرای کودک، هرکدام ساعت کار محدودی دارند و باید پیش از مراجعه، از باز بودن آنها اطمینان حاصل کنید. قبل از رفتن در نظر داشته باشید که اطراف پارک آب و آتش در روزهای تعطیل و آخر هفته شلوغ و پرترافیک است. بام تهران به دلیل ارتفاع بلندی که دارد، آب و هوای پاک و کوهستانی دارد و می توانید در روزهای گرم تابستان از حضور در آن لذت ببرید. این بخش از پالادیوم به قدری مجهز و کامل است که شما به راحتی می توانید با خرید از آنجا تمام نیازهای خانه و آشپزخانه خود را برطرف کنید. آرگهای آجری برجسته که به صورت تسمههایی از جرزها بالا رفته و شیارهایی در سطح سیلندری سقف به وجود میآورد، احساس بیشتری نسبت به ایستایی و نحوه توزیع و حرکت نیروها به دست میدهد که در واقع دیوارهها و سقف، کالبد واحدی را ایجاد میکنند که همبستگی بین فرم و فنآوری است.حجم بزرگ مستطیلی شکل موزه که دارای ابعاد ۳۴×۱۰۰ متر است از سه قسمت فضای ورودی، فضای نمایش اشیا و فضای اداری تشکیل میشود که با شکستگیهایی در نماهای جانبی، دراز بودن آن تعدیل شده است. اشاره نمود. این پارک یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تهران نیز به حساب می آید که در سفر به این شهر نباید آن را از دست بدهید.

در بلاگ ره بال آسمان جاهای دیدنی تهران و سایر نقاط ایران را معرفی میکنیم تا وقتی که امکان سفر فراهم شد، با خیال راحت و با آگاهی کامل، مقصد سفرتان را انتخاب کنید. در این مقاله از بخش جاهای دیدنی ایران در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در تهران آشنا کنیم. در ادامه به معرفی برخی از جاهای دیدنی جذاب اطراف دربند تهران خواهیم پرداخت تا با بازدید از آنها بهترین خاطرات را برای خود به ثبت برسانید. این جای دیدنی که موزه ایران باستان نام دارد یکی از جاهای دیدنی تهران می باشد. موزه مخصوص قسمتی از حوضخانه تالار سلام است که اشیای نفیس بهجای مانده از شاهان قاجار را در خود جای داده است؛ بخشی از آنها در گذشته در اتاق موزه ناصرالدین شاه نگهداری میشدند که از دورههای گذشته به قاجارها رسیده بود یا هدیهای از سایر پادشاهان و هنرمندان همعصر آنها به حساب میآمد یا توسط خود این پادشاهان خریداری شده بود. موزهٔ ایران باستان، اولین موزه ایران، در ابتدای خیابان 30 تیر، در بخش غربیِ میدان مشق تهران در خیابان سی تیر جای دارد. گفته میشود کیومرث میرزا و شازده الله وردی از بزرگان سلسله قاجار در دربند زندگی میکردند و ناصرالدین شاه قاجار نیز اولین سفره خانه خود را در سال ۱۹۲۳ در این منطقه تأسیس کرد. کاخ سعدآباد، در واقع ییلاق پادشاهان قاجار بودهاست که با روی کار آمدن پهلوی اول، بناهای زیادی اطراف آن ساخته شد و در زمان پهلوی دوم، بهطور رسمی به عنوان محل زندگی پادشاه انتخاب شد. جمعیتی از ارامنه ایرانی عمدتاً در مناطق شرقی شهر تهران زندگی میکنند. اگر قصد دارید از اتوبوس استفاده کنید باید اتوبوسهایی را سوار شوید که از بزرگراه رسالت عبور میکنند یا اتوبوسهایی که به مقصد پایانه حقانی حرکت میکنند.

در ایستگاه حقانی از قطار پیاده شوید. برای دیدن کاخ گلستان میتوان در ایستگاه مترو ۱۵ خرداد یا امام خمینی از قطار پیاده شد. برای مثال اگر ساکن شهر کرمان هستید، پس از خرید بلیط هواپیما کرمان تهران و سفر به این شهر، حتما از این منطقهی خوش آبوهوا و خنک تهران دیدن کنید. در واقع وقتی به پارک آب و آتش میروید، برای لذتبردن از جاذبههای دیگر لازم نیست راه دوری بروید و میتوانید برای دیدن جاذبههای زیر هم وقت بگذارید. از جمله جذابیتهای پارک آب و آتش تندیسهای جالبی است که در جایجای پارک به چشم میخورند. از جمله جذابیتهای پارک آب و آتش تندیسهایی است که در جایجای پارک به چشم میخورند. پل طبیعت یکی از مشهورترین پلهای عابر پیاده در ایران، در نزدیکی پارک آب و آتش تهران قرار دارد. با وجود نزدیک بودن دربند به تهران ، امکان کوه نوردی در این هوای مطبوع و طبیعت زیبا و پیاده روی در مسیرهای سنگی دربند برای شما فراهم است. در موزه ایران باستان دو بخش اصلی موجود است که متناسب با تقسیم بندی ادوار فرهنگی و گاه نگاری مصوب باستان شناختی، تحت عنوان بخش پیش از تاریخ و بخش تاریخی معرفی گردیده است. ساخت و ساز بلندمرتبه در ولنجک طی دو دهه اخیر رواج زیادی پیدا کرد و مدیران شهری در دورههای گذشته از طریق آنچه که منتقدان از آن بهعنوان «هوا فروشی» یاد میکنند، این محله را به منبع درآمد مهمی برای شهرداری تهران تبدیل کرد. ساخت این موزه در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۰۸ خورشیدی به دستور رضا شاه ساخته شد. گفته میشود ارزش مالی آثار موجود در موزه هنرهای معاصر، به پنج تا ده میلیارد دلار میرسد.

از دیگر مجموعه های قدیمی این بخش دربند و گنج پر مربوط به استان گیلان و شیوه تو در نزدیکی مهاباد است که حدود هفتصد تا دویست هزار سال قدمت دارند. از دوره های پارینه سنگی میانی و جدید نیز آثار جالب توجهی در سالن موزه به چشم می خورد که بین دویست هزار تا حدود دوازده هزار سال قدمت دارند. در این روزهای بهاری که تهران خلوت تر از همیشه هست و میتوانید ساعت ها تمام خیابان های شهر را قدم زنان طی کنید،بد نیست سری هم به منزل مقدم بزنید. در این مواقع، حتماً سری به فلافلی مروی بزنید و طعم بینظیر فلافلهای لذیذ آن را تجربه کنید. محسن مقدم در سال ۱۳۱۵ ه.ش با سُلما کویومجیان ازدواج نمود. محسن مقدم علاوه بر فعالیتهای میدانی خود، فعالیتهای علمی گوناگونی را در دانشگاه تهران به عهده داشته است و به عنوان یکی از اولین استادان آکادمیک باستانشناسی ایران به شمار میآیند. برای اولین بار پیشنهاد ایجاد مکانی به نام موزه توسط مرحوم مرتضی قلی هدایت ملقب به صنیع الدوله عنوان شد. علت اصلی این شهرت، استفاده عده زیادی از پادشاهان ایرانی از این مجموعه به عنوان مرکز سلطنت است. میدانی که حوادث زیادی را در دل خود دیده است. درکه را میتوان جزو مکانهای محبوب کوهنوردی در تهران به شمار آورد. یکی از تفریحات مرسوم دربند تهران، کوهنوردی است. مسیر کوتاهتر، متروی ایستگاه ملت است که پس از خروج از ایستگاه میتوانید وارد خیابان ملت و از آنجا وارد خیابان اکباتان شوید.

اگر مسیر را ادامه دهید به بلوار کشاورز خواهید رسید. سبکهای معماری متفاوت، از سنتی ایرانی تا مدرن اروپایی را یکجا خواهید دید. تا اینکه رضا شاه پهلوی که در زمان فتحعلی شاه قاجار، وزیر جنگ کشور بود، دستور ساخت سردر باغ ملی را داد.سردر باغ ملی از سال ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۴ خورشیدی توسط جعفرخان کاشانی و همکاری آلمانیها، قبل از شروع جنگ جهانی دوم ساخته شد. باغ فردوس از شمال به بازار تجریش و ابتدای خیابان ولیعصر، از سمت جنوب به خیابان توتونچی، از قسمت شرق به منطقه دربند و از غرب نیز به خیابان طویل ولیعصر منتهی می شود. باغ فردوس را دیده و در سفرنامه خود اشاره کرده است که در وسط باغ که پر از چنارهای قطور و بلند است، قصر ناتمامی دیده میشود که درشرف خراب شدن است. مجموعه باغ ملی هم یکی از این آثار تاریخی ارزشمند است. ایران گهواره تاریخ و تمدن جهان است. در موزه ایران باستان اشیای تاریخی به ترتیبت قدمتشان قرار گرفته اند. این خانه موزه در آغاز، عمارتی بزرگ و مجلل و محل سکونت خاندان محمدتقی خان احتسابالملک از صاحبمنصبان مشهور دربار قاجاریان و رئیس اداره احتسابیه (شهرداری) تهران و وزیر مختار ایران در برن سوئیس،بوده که بعدها در اختیار فرزندش، محسن مقدم، استاد باستانشناسی دانشگاه تهران قرار میگیرد. در باغ فردوس، عمارت زیبا و باشکوه باغ بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کند، عمارتی سه طبقه و نیمه که مساحتی در حدود هزار مترمربع دارد. این موزه در زمینی به مساحت 18000 متر مربع و با حدود سیصد هزار شی باستانی مهمترین موزه کشور محسوب شده و در رابطه با فرهنگ وهنر ایران غنی ترین موزه جهان به حساب می آید. در بسیاری از شهرهای ایران، موزه هایی وجود دارند که قسمت مهمی از تاریخ، هنر و فرهنگ ایران را به نمایش گذاشتهاند. مغازههای بازار سنتی تجریش تهران محصولات خاص و متنوعی دارند.

اگر از بخش غربی تهران قصد سفر به پارک نیاوران را دارید، ابتدا باید به میدان تجریش برسید، سپس وارد خیابان باهنر شوید. این خیابان در ضلع غربی پارک آب و آتش قرار دارد. با وسایل حملونقل عمومی هم میتوانید خودتان را به پارک آب و آتش برسانید و از جاذبهها و تفریحات کرایه تاکسی فرودگاه امام خمینی آن لذت ببرید. برای اینکه خودتان را به سر در باغ ملی واقع در خیابان امام خمینی برسانید میتوانید از ایستگاه مترو امام خمینی استفاده کنید. در سال 1315، در شمال شرقی این باغ یک کتابخانه بنا شد و پروین اعتصامی به عنوان معاون کتابخانه در آن مشغول به کار گردید. بازار سنتی تجریش را نمونه ی کوچکتر بازار بزرگ تهران می دانند، با این تفاوت که بیشتر کسبه بازار تجریش خرده فروش هستند، اما کسبه بازار تهران عموما به عمده فروشی مشغول هستند. آنها مدتی را نیز زیر نظر آندره گدار در موزه ایرانباستان مشغول بودند. به آنها اجازه داده شد تنها در شوش به حفاری بپردازند. به همین دلیل اجازه ندارید در محوطه پارک اسکیت و دوچرخهسواری کنید. همچنین در محوطه آمفی تئاتر هم اجازه بازی والیبال ندارید. شما می وانید برای تماشای تئاتر مورد نظرتان به این پارک مراجعه نمایید. به روز ترین نمایشنامه های تاریخی، درام و کمدی در تئاتر شهر برگزار می شود.

یکی از جذابیت های بوستان آب و آتش، دریاچه های مصنوعی خزر است. مکان های تفریحی پارک آب و آتش کدامند؟ ستون های آب در درون زمین قرار گرفته و به طرزی طراحی شده اند که افراد به راحتی می توانند از روی آنها حرکت کرده و به مسیرشان ادامه دهند. اگر از پارک آب و آتش تهران بازدید کردهاید، خاطره بازدیدتان را با سایر مخاطبان ره بال آسمان در میان بگذارید. این محله که در گذشته یک منطقه جدا از تهران بود و به عنوان یک دهکده شناخته میشد، اکنون از جاذبه های پر طرفدار در میان مردم تهران است. در بهار به این علت که گل ها تازه شکوفه می دهند و در پاییز به علت هوای خوب و رنگ های مختلف برگ درختان پارک در زیباترین حالت خود قرار می گیرد. محوطه سرسبز پارک، از بازماندگان باغ­های شمیران بوده که دارای درختان کهنسال و بلند قامت، استخرهای فواره­دار و محوطه­ای دنج می­باشد. این آمفی تئاتر، محوطه بازی است که با هدف برگزاری مراسم های مذهبی و آیینی، جشن ها و تئاترهای خیابانی ساخته شده است. در این دوره ساخت اشیا آهنی گسترش یافت که از نمونه های بارز آن در سالن می توان به اشیا حسنلو اشاره کرد. تاریخ دقیقی از زمان ساخت این بازار در دست نیست .

آثار قابل انتساب به دوره ماد در سالن موزه از مکانهای باستانی نوشیجان، حسنلو، گودین و باباجان به دست آمده اند. چک کردن صفحه اینستاگرام فروشگاه هم میتواند به شما کمک کند تا از زمان دقیق حراجها آگاه شوید.اگر شما هم تاکنون از این مرکز خرید بازدید کردهاید، میتوانید در بخش نظرات، کاربران کجارو را از دیدگاه خود آگاه کنید. با توجه به فصل، ممکن است خوراکیها هم تغییر کند. ترکیب هنر و صنعت و طبیعت، ترکیب جذابی است که کمتر کسی میتواند در برابرش مقاومت کند. در این تالار به نمایش گذاشته شده است. ۱۳ بنا در مجموعه گلستان وجود دارد که عبارتند از: شمسالعماره، تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، تخت مرمر، حوضخانه، کاخ ابیض، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار عاج، تالار الماس، تالار برلیان و حوضخانه عمارت بادگیر. اگر به تهران سفر کردید و قصد دارید سیری به دل تاریخ و هنر داشته باشید، کاخ گلستان تهران را از یاد نبرید. هر چند که دل کندن از موزه ایران باستان سخت است اما باید به کاخ گلستان برویم. این سه بخش به گونه ای است که سه بخش در امتداد یکدیگر مفابل معبر ورودی قرار گرفته اند. این منطقه در مجاورت بازار بزرگ تهران بوده و ورودی اصلی بازار در آن قرار دارد و از پر رفتوآمدترین مکانهای شهر است که انواع مختلف کالاها را میتوانید در آن پیدا کنید. موزه مقدم، خانهای قدیمی به مساحت 2117 متر مربع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد