24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

اندازه گیری وزن در دوران قاعدگی


شروع قاعدگی یک تناقض بزرگ است. همراه با درد ناشی از گرفتگی عضلات و ناراحتی ناشی از نفخ، استرس قرار گرفتن روی ترازو در این هفته برای از بین بردن یک زن کافی است زیرا حتی اگر سالم غذا بخورید و به طور منظم به باشگاه بروید،  وزن شما روی ترازو افزایش می یابد. اما قبل از اینکه به طور کامل تسلیم شوید، به یاد داشته باشید: افزایش وزن در دوران قاعدگی کاملا طبیعی است و شما تنها کسی نیستید که وزن اضافه می کنید. با سایت خبری پارت نیوز همراه باشید.


افزایش وزن در دوران قاعدگی از چه زمانی شروع می شود و چقدر طول می کشد؟به دلیل غلبه هورمون پروژسترون قبل از قاعدگی، مایعات در بدن جمع می شود. چند روز قبل از قاعدگی، آب جمع می‌شود و باعث تورم در وسط بدن و افزایش وزن می‌شود، اما پس از پایان قاعدگی، وزن شما به حالت عادی باز می‌گردد. وزن شما در دوران قاعدگی چقدر است؟ در دوران قاعدگی وزن شما حدود 0.5 کیلوگرم به 1.5 کیلوگرم افزایش می یابد. برخی از زنان افزایش 2.5 کیلوگرمی را تجربه می کنند. اگر به طور ناگهانی مقدار زیادی آب در بدنتان جمع شد و مقدار ورنتان از مقدار تجویز شده بیشتر شد، حتما با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است مشکلی در غدد درون ریز یا کلیه شما وجود داشته باشد.

علل افزایش وزن ناگهانی در دوران قاعدگی

چهار دلیل شایع افزایش وزن در دوران قاعدگی تغییرات هورمونی که قبل و در طول قاعدگی رخ می دهد می تواند تاثیر زیادی بر تغییرات وزن داشته باشد. تخمک گذاری چند روز قبل از قاعدگی اتفاق می افتد. . هورمون‌ها در نوسان هستند و پروژسترون که در مرحله لوتئال (دوره‌ای که درست بعد از پریود شروع می‌شود و تا روز قبل از آن ادامه می‌یابد) ایجاد می‌شود، درست قبل از پریود همراه با استروژن کاهش می‌یابد. استروژن و پروژسترون به عنوان دو هورمون زنانه از عوامل اصلی خستگی و افزایش وزن در دوران قاعدگی هستند.

1- تغییرات هورمونی باعث تجمع مایعات در بدن می شود در روز اول قاعدگی حداکثر احتباس مایعات در بدن اتفاق می افتد. نوسانات هورمون های ترشح شده از غدد فوق کلیوی (آلدوسترون) باعث احتباس مایعات می شود. آلدوسترون به تنظیم مایعات بدن کمک می کند. سطح آلدوسترون در زمان تخمک گذاری افزایش می یابد و در طول قاعدگی کاهش می یابد که باعث افزایش احتباس مایعات می شود. نکته: نوشیدن آب در طول قاعدگی می تواند احتباس مایعات را کاهش دهد. هنگامی که مقدار آب در بدن افزایش می یابد، به هیدراته شدن بهتر کمک می کند و به همین ترتیب تخلیه را آسان تر می کند. سعی کنید برای جلوگیری از نفخ و احتباس مایعات، روزانه 2 لیتر آب بنوشید.

2. با گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می کنید. بر کسی پوشیده نیست که زنان در دوران قاعدگی بیش از هر زمان دیگری هوس تنقلات و شکلات می کنند. هنوز علت دقیق گرسنگی مشخص نیست. اما ما می دانیم که سطوح بالای پروژسترون دخیل است. مانند مراحل اولیه بارداری. پروژسترون یک هورمون مهم در بدن زنان است. قبل از قاعدگی، زنان می خواهند غذاهای غنی از چربی، نمک و قند بخورند. نوع غذای مورد نظر زنان به فرهنگ و غذای موجود بستگی دارد. پروژسترون می تواند اشتها را افزایش دهد. اما آنچه را که برای خوردن ، مد و زیبایی  انتخاب می کنیم بستگی به نحوه غذا خوردن ما دارد. آیا ما شکلات می خواهیم؟ آیا این یک نیاز روانی است؟ مطمئنا یک چیپس نمک نیست. نیازهای ذهنی؟ البته بدن همیشه به این موارد نیاز ندارد. اما با افزایش اشتها و خستگی، می توانیم به دنبال تنقلات باشیم. بسیاری از زنان می توانند رژیم غذایی خود را در دوران قاعدگی تغییر دهند. یک برنامه غذایی که شامل مقدار زیادی شکر تصفیه شده باشد می تواند باعث کاهش سریع قند خون شود. در نتیجه انرژی کاهش می یابد و فرد مجبور می شود دوباره غذا بخورد. این به معنای تغییر برنامه غذایی و افزایش وزن است. نکته: اشتهای خود را به روشی سالم ارضا کنید. میان وعده های غنی از پروتئین را امتحان کنید. میوه ها را باید همیشه در یخچال نگهداری کرد. و اگر می خواهید شکلات بخورید، از شکلات تلخ با حداقل 70 درصد کاکائو استفاده کنید.

3- می توانید برای مدتی ورزش را متوقف کنید، در دوران قاعدگی انگیزه ورزش بسیار کمتر است. با شروع قاعدگی، سطح هورمون ها به طور همزمان کاهش می یابد، بنابراین معمولاً زنان در این دوره انرژی خود را از دست می دهند و از رفتن به باشگاه خودداری می کنند. کم تحرکی و خوردن غذاهایی که دوست دارید می تواند به ناحیه میانی شما آسیب برساند. باید در مقابل میل به ورزش نکردن مقاومت کنید. ورزش می تواند علائم PMS را کاهش دهد و درد گرفتگی را کاهش دهد. علاوه بر این، در صورت افزایش وزن، در دوران قاعدگی یا زمان های دیگر، ورزش بهترین راه حل برای التیام این احساس و ادامه مسیر است. اگر می خواهید یک برنامه منظم زیر نظر یک متخصص انجام دهید، وب سایت ویتامین این کار را برای شما آسان کرده است. کارشناسان ورزشی با ثبت نام در برنامه ورزش ویتامین به شما کمک می کنند تا متناسب با وزن و بدن خود تمرین کنید. نکته: حتما هر روز یک فعالیت انجام دهید. اگر انگیزه ای برای انجام کارهای روزمره ندارید، ورزش های سبک انجام دهید.

4- هورمون ها به دلیل درست کار نکردن دستگاه گوارش باعث ایجاد یبوست و یبوست می شوند. نوسانات طبیعی هورمونی می تواند باعث دردهای قاعدگی و نفخ شود. آره، این وضعیت ظرف چند روز پس از قاعدگی خود به خود برطرف می شود.

آیا وزن می تواند بر قاعدگی تاثیر بگذارد؟

هورمون ها می توانند بر وزن و سطح چربی شما تأثیر بگذارند، بنابراین اگر وزن کم دارید، ممکن است پریود خود را رها کنید. نوسانات سریع وزن همچنین می تواند چرخه قاعدگی شما را مختل کند.

مناظره

* در این دوران به خانم ها توصیه می شود به دلیل کمبود آهن صبور باشند و زیر نظر پزشک مخصوص مکمل آهن مصرف کرده و مصرف کنند.

* اگر می خواهند در دوران قاعدگی بیشتر بخورند باید در پنج گروه غذایی سبزیجات کم کالری مصرف کنند تا میزان کالری ورودی به بدن زیاد نباشد اضافه وزن و چاقی نداشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد