24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

اسکنر چیست - کاربردها و انواع آن؟


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که می خواهید برخی از عکس ها و اسناد خود را به صورت الکترونیکی و دیجیتالی تبدیل کنید و برخی تغییرات را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. شما توسط اسکنر به یک سند دیجیتال تبدیل می شوید. در این بخش قصد داریم به بررسی انواع اسکنرها و کاربرد آنها و قیمت اسکنر بپردازیم.

اسکنر چیست؟

اسکنر مطمئنا یکی از مهم ترین لوازم جانبی و ماشین های اداری است که با یک اسکنر به راحتی می توانید تصاویر، متن و اسناد فیزیکی را دیجیتالی کنید، این دستگاه از نور برای دیجیتالی کردن تصاویر و متن فیزیکی استفاده می کند.

ویژگی ها و نکاتی که هنگام خرید اسکنر باید در نظر گرفت؟

سرعت اسکن / قیمت

توجه داشته باشید که دستگاهی که قصد خرید آن را دارید باید از نظر قیمت و سرعت مناسب باشد و انتخاب یک دستگاه ارزان لزوما به معنای دستگاه با کیفیت نیست در این زمینه تحریرویرا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

وضوح اسکن

یکی از مهمترین پارامترهایی که هنگام خرید دستگاه باید در نظر گرفت وضوح تصویر است، هر چه وضوح اسکن و خروجی دستگاه بالاتر باشد، تصویر مورد نظر شما جزییات بیشتری را نشان می دهد.

حداقل استاندارد 600 تا 1200 امتیاز

تعادل و استاندارد: 1200 x 2400 تا 2400 x 4800

سایز: 1200*2400 تا 2400*4800

اندازه اسکن

البته هر کاربری که به دنبال اسکنر است برای کار خود هدف خاصی دارد بنابراین ممکن است یک سایز برای کاربری که به دنبال اسکنر چاپگر می گردد، سایز دیگر برای دفاتر و سایز دیگر برای فردی که به دنبال آن است مناسب باشد. اسکن روزنامه، یک کتاب باید اندازه آن متفاوت باشد و بستگی به هدف استفاده از دستگاه دارد.

با این حال، اسکنر باید حداقل اندازه اسکن: 5/8 x 7/11، حداکثر 5/8 x 11/7 تا 5/8 x 14 اینچ داشته باشد، اما اندازه توصیه شده و استاندارد 5/8 x 7 است. /11 تا 5/8 x 14 اینچ.

پورت های اسکنر

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام تهیه دستگاه  آوافرهنگ باید به آن توجه کنید پورت های اتصال آن است، باید توجه داشته باشید که آیا کامپیوتر شما دارای پورت اتصال سازگار با دستگاه مورد نظر شما است یا خیر و هر اسکنر باید دارای USB1 باشد. .1 روی آن.حداقل. ، موازی و حداکثر USB2.0، IEEE 1394، SCSI اما ما دستگاهی با پورت USB1.1، USB 2.0 موازی، IEEE1394 ارائه می دهیم، قطعاً اگر هنگام تجهیز دستگاه این نکته را رعایت نکنید و پورت ارتباطی با آن سازگار نباشد. کامپیوتر شما، مشکل خواهید داشت.


تکنولوژی اسکنر سر

چندین نکته در مورد فناوری اسکن سر وجود دارد.

1. دستگاهی که می خواهید بخرید باید حداقل دارای تکنولوژی CIS یا CCD باشد. نوع دوم رایج تر است و کیفیت تصویر بهتر است.

2. اسکنرهای CIS کابل برق مجزا ندارند و فقط از کابل USB برای اتصال به کامپیوتر استفاده می کنند که باعث کاهش سرعت و کیفیت اسکن CIS در مقایسه با اسکنرهای با تکنولوژی CCD می شود.

انواع اسکنر (مزایا، معایب، موارد استفاده)

اسکنر تخت

یکی از پرکاربردترین و متداول ترین اسکنرهای موجود در دسترس کاربران خانگی و ادارات است که همانطور که از نامش پیداست روی سطحی صاف قرار می گیرد و اسناد شما را اسکن می کند. عملکرد این دستگاه بسیار ساده است. این اسکنر دارای آی تی است. جلد را می توان باز کرد و سندی را که می خواهید اسکن کنید در آن قرار می گیرد. سپس دستگاه با کمک فناوری CIS یا CCD شروع به اسکن کرده و آن را به یک فایل دیجیتال تبدیل می کند.

کاغذ خوراک یا اسکنر را حرکت دهید

این نوع اسکنر فقط برای اسکن اسناد متوالی بزرگ مناسب است. این اسکنر دارای ویژگی هایی است که قیمت آن را نسبت به اسکنر تخت افزایش می دهد. مدارک در این نوع اسکنر در شیشه قرار نمی گیرند بلکه در محلی به نام تعمیر و نگهداری قرار می گیرند.این دستگاه برای کسانی که فضای کاری کم و بار سنگین دارند بسیار مناسب است.

सकनारादस्ती

اسکنرهای دستی یا پرتابل یکی دیگر از انواع اسکنرها هستند که نیاز به انرژی زیادی ندارند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند. هنگامی که آن را به پورت USB 2.0 دستگاه دیگری متصل می کنید، دستگاه شروع به کار می کند و می توانید به راحتی اسناد را با کشیدن پلت فرم ها اسکن کنید. آنچه را که می خواهید خط به خط اسکن کنید. فقط مطمئن شوید که پلت فرم در حین اسکن سند لغزش یا انحراف نداشته باشد. این دستگاه در اسکن اسناد عملکرد قابل قبولی دارد اما در اسکن عکس ها عملکرد خوبی ندارد.

اسکنر عکس

اگر هدف شما از تهیه دستگاه مورد نظر فقط نگاه کردن به عکس ها است و کیفیت اسکن ارائه شده برای شما مهم است، این بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برخی از اسکنرها نیز قابلیت اسکن عکس ها را دارند اما کیفیت آنها و تعداد عکس هایی که می خواهید اسکن کنید می تواند متفاوت باشد، از طرفی این اسکنر نرم افزار حرفه ای دارد که بهترین کیفیت را برای شما به ارمغان می آورد.

برنامه ها و ویژگی های اسکنر

1. تبدیل اسناد فیزیکی به اسناد دیجیتال: با اسکنر می توانید به راحتی بسیاری از عکس های به یاد ماندنی و محبوب، اسناد واقعی و غیره را تبدیل کنید. به اسناد دیجیتال

2. کمبود جا و صرفه جویی در هزینه: شما می توانید به راحتی بسیاری از اسناد فیزیکی را به دیجیتال تبدیل کنید و اگر با مشکل کمبود جا مواجه هستید، این امر تا حدودی به شما کمک می کند. همچنین سازگار با محیط زیست است.

کیفیت و قابلیت های جدیدترین اسکنرها به دلیل سرعت و کیفیت ارائه شده بی نظیر است و استفاده از آنها آسان است. اسکنرها در مقایسه با دستگاه های فکس قابلیت خروجی داده شگفت انگیزی دارند و عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد