24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

بایدها و نبایدهای رشد کانال

 

زیاد شدن دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در کنار گوشی های هوشمند سبب شده که استفاده از سوشیال مدیا در همگی کشورهای جهان از جمله ایران بیشتر شود.

ایتا جزو پیام رسان های ایرانی است که در سال 2016 فعالیت خود را شروع کرد و تا امروز اعتماد میلیون ها نفر را به خود  جذب کرده است.

شبکه اجتماعی ایتا برای اعضای خود امکان ارسال پیام به صورت متن، صوت و ویدیو را در کنار امکان راه اندازی کانال و گروه فراهم کرده است. در این مطلب علاوه بر آشنایی بیشتر با تولید محتوا که سبب افزایش بازدید در ایتا می شود، به تبلیغات در ایتا نیز خواهیم پرداخت.

 

همه چیز درباره کانال ایتا

از جمله خصوصیات ایتا که هواخواهان فراوانی دارد ثبت کانال در این شبکه‌اجتماعی است. شبکه‌اجتماعی ایتا این خصوصیت را دارد که برای هر یک از اعضا صفحه ای بسازد تا محتوا مطالب و فایلهای خود را در آن منتشر کنند که به آن کانال گویند. شما امکان این را خواهید داشت که بی شمار مطلب و محتوا در این کانال ارسال کنید. برای اینکه دیگران کانالتان را پیدا کنند یک آدرس منحصر بفرد برایتان صادر می شود.

از مزیت های ایتا این است که بدون هیچ محدودیت در موضوع فعالیت و محتوا می توانید یک یا چند کانال ایجاد کنید.

شما می توانید با توجه به زمینه فعالیت، دانش، تجربه و علایق خود یک کانال راه اندازی کنید. این کانال می تواند یک وبلاگ باشد و یادداشتها و نظرات روزانه شما را در خود جای دهد. در این کانال می توانید به اطلاع رسانی در موضوعات مختلف مثلا لوازم آشپزی بپردازید.

یا اینکه کانال آموزشی باشد به طور مثال درباره تعمیر لوازم خانگی یا آموزش رنگ کاری محتواهایی آماده کنید و در کانال ارسال کنید. یا کانال مشاوره ایجاد کنید و مثلا مشاوره حقوقی یا موضوع دیگری به سایرین مشاوره بدهید.

همچنین تولید کنندگان خانگی این فرصت را دارند ثبت کانال فروشگاهی، محصولاتشان را بفروشند.

ایضا این امکان وجود دارد با ساخت کانال عمومی در این شبکه اجتماعی مانند کانال های کمدی، پس از این که آمار ممبرهایتان بیشتر شد تبلیغات دیگران را بگیرید و برای خود درآمدی ایجاد کنید.

کانال شما می تواند دو حالت عمومی یا خصوصی باشد. کانال عمومی عمومی است و برای همه اعضا و غیرعضوها قابل مشاهده است،  اما کانال خصوصی فقط برای اعضای کانال قابل مشاهده است.

شما قابلیت ارسال انواع محتوا در کانال در قالب متن، تصویر، صوت، ویدیو و سایر فرمت ها را دارید. همچنین می توانید علاوه بر  خودتان یک یا چند مدیر دیگر برای کانال تعیین کنید و کانال را گروهی اداره کنید.

 

تعداد مشترکان کانال را افزایش دهید

برای بالا بردن ممبرها در پلتفرم ایتا شیوه های متنوعی قابل انجام است. افزودن 200 نفر از شماره های ذخیره شده گوشی یکی از روشها می‌باشد. ممبر اجباری هم موجود است که می توان آن را به کانال افزود.

معمولا مقدار ریزش این گونه ممبر بالا و بازدید آن کم است به این دلیل که با علاقه خود عضو نشده است.

شما از راه تبلیغات قادر خواهید بود به آسانی مقدار ممبرهای کانال را زیادتر کرده و پیشرفت کانال را سرعت دهید.

برای زیاد کردن عضوهای اختیاری در پلتفرم ایتا شیوه های مختلفی موجود است که تبلیغات گسترده ایتا از جمله آنها می باشد.

درصد ترک کانال در این گونه تبلیغاتی کم می باشد برای اینکه بنر تبلیغاتی شما در کانال های مختلف نشان داده می شود و بازدید کنندگان با رضایت و اختیار خود دنبال کننده کانال می شوند.

 

تولید محتوا برای ایتا مهم یا غیر مهم؟

ذکر این نکته ضروری می باشد که طراحی محتوای اثر گذار برای کانال از بالا رفتن ممبرها و انجام تبلیغ بسیار اثربخش تر می باشد. عدم وجود محتوای جذاب در کانال موجب این می شود که عضوهای جذب شده کانال سریعا کانال را ترک کنند.

به عبارتی آنچه که موجب می شود ممبرها در کانال بمانند و پست های شما را دیده و با دیگران به اشتراک بگذارند محتوای شماست.

به اشتراک گذاری یا ارسال پست به دیگران ، آنها را به دنبال کنندگان و اعضای کانال شما تبدیل می کند. خوب است تدوین یک طرح برای آماده کردن محتوا و نشر پیوسته آن در کانال از اهمیت بالایی برخوردار است.

مخاطبان در اینصورت می دانند که برای مشاهده پست های مورد نظرشان چه مواقعی می توانند به کانال مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد