24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

آشنایی با سیستم مالیاتی و انواع مالیات در قبرس شمالی


آگاهی از سیستم مالیاتی قبرس شمالی و انواع مالیات ها برای افرادی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند مهم است. قبرس شمالی یکی از محبوب ترین گزینه ها برای افرادی است که به دنبال خروج از این کشور هستند. این به دلیل سطح پایین مالیات در این کشور است. مالیات های پایین این کشور بسیاری از ایرانیان را به سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی سوق داده است. مالیات در قبرس شمالی به چند دسته تقسیم می شود که در وب سایت Infinity انواع مالیات در قبرس شمالی را ارائه می دهیم.

مالیات کسب و کار

مالیات بر املاک

مالیات بر درآمد

هزینه تمیز کردن

مالیات بر درآمد سرمایه گذاری

مالیات بر درآمد شرکت های خاص

اطلاعات در مورد مالیات خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از مهمترین انواع مالیات در قبرس شمالی مالیات بر دارایی است. هنگامی که نوع دیگری از ملک را خریداری می کنید، مانند خرید آپارتمان در قبرس، باید چهار نوع مالیات بپردازید. از این چهار نوع مالیات، خریدار سه مالیات و فروشنده فقط یک مالیات می پردازد، یعنی: euromy.info


حق تمبر: این عوارض تقریباً 0.5 درصد ارزش ملک است که به اداره مالیات پرداخت می شود. و این هزینه باید تا 21 روز پس از عقد قرارداد پرداخت شود در غیر این صورت این افراد جریمه خواهند شد. و باید 1.5 درصد ارزش ملک را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

هزینه انتقال عنوان: این مالیات مربوط به ثبت ملک است که توسط اداره ثبت پرداخت می شود. و مبلغ این مالیات حدود 6 درصد ارزش ملک خریداری شده است. خبر خوب برای خریداران خانه اولی در این کشور. این مبلغ مالیات حدود 3 درصد ارزش ملک است.

مالیات بر ارزش افزوده: این مالیات هنگام تحویل آپارتمان قابل پرداخت است. به عبارت دیگر، این مالیات که حدود 5 درصد ارزش ملک است، در واقع مالیات بر ارزش افزوده است.

سود سرمایه: این مالیات باید توسط شرکت یا فردی که می خواهد ملک را خریداری کند پرداخت شود. نرخ مالیات حدود 5% برای شرکت ها و 3% برای افراد است و این مالیات تنها مالیات مربوط به فروشنده است. ملک، این مالیات باید پرداخت شود.

ما انواع مالیات ها را در قبرس شمالی ارائه می دهیم

نوع دیگری از مالیات در قبرس شمالی مالیات بر درآمد است. همه افرادی که در قبرس شمالی زندگی و کار می کنند باید مالیات بر درآمد را در این کشور بپردازند. بسته به میزان درآمد، این مالیات متفاوت است. مقدار آن از کم تا زیاد بین 10 تا 37 درصد متغیر است. سیستم مالیاتی در قبرس در حال تکامل است به طوری که افراد با درآمد بالا مالیات بیشتری می پردازند.

مالیات کسب و کار

به غیر از شرکت های تعاونی، سایر شرکت ها در قبرس شمالی مشمول مالیات هستند. این در حالی است که شرکت های داخلی باید حدود 10 درصد مالیات بر درآمد بپردازند. و شرکت های خارجی در صورت ثبت یا عدم ثبت باید همان مبلغ (10%) را پرداخت کنند. اما اتباع خارجی شاغل در بخش حمل و نقل در این شرکت ها هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنند. و مالیات را شامل نمی شوند.

مالیات بر ارث

در قبرس شمالی قوانین ارث به طور مساوی برای شهروندان قبرسی و سایر شهروندان خارجی اعمال می شود و سهم ارث برای پسران و دختران یکسان است و ارث بر اساس قوانین کشور تقسیم می شود و مالیات بر ارث وجود دارد. در قبرس شمالی نیست.

مالیات شرکت

یکی از مهم ترین مالیات ها در قبرس شمالی، مالیات شرکت ها است که 12.5 درصد است، یکی از پایین ترین نرخ های مالیات شرکت ها در اروپا. به همین دلیل است که بسیاری از مردم مایل به ثبت شرکت در قبرس شمالی هستند.

مالیات بر درآمد سرمایه گذاری

یکی از دلایل اصلی علاقه بسیاری از افراد و خارجی ها به سرمایه گذاری در قبرس شمالی این است که سرمایه گذاران غیر مقیم از پرداخت مالیات بر درآمد حاصل از سرمایه گذاری های شخصی مانند سهام شرکت یا سهام بانکی معاف هستند. و افراد غیر مقیم در قبرس شمالی مالیات پرداخت نمی کنند، صرف نظر از اینکه درآمد خود را در این کشور یا خارج از قبرس شمالی کسب می کنند.

حلقه

مالیات اجباری در قبرس شمالی که افراد باید در اداره مالیات در دفتر املاک و مستغلات برای ثبت قرارداد فروش ملک بپردازند، حق تمبر است. این مالیات باید ظرف 21 روز از تاریخ فروش پرداخت شود. حق الزحمه 0.5 درصد ارزش ملک مندرج در قرارداد می باشد و این هزینه باید در مرحله عقد قرارداد پرداخت شود.

افزایش مالیات (VAT)

مبلغ مالیات بر ارزش افزوده تقریباً 5 درصد ارزش ملک مندرج در قرارداد فروش است و مدت زمان لازم برای پرداخت این مالیات حداکثر 3 ماه قبل از دریافت کلید ملک می باشد.

مالیات بر سود

مالیات بر عایدی سرمایه، مشابه مالیات بر درآمد، باید توسط فروشنده ملک پرداخت شود و هزینه این مالیات بسته به اینکه ملک به صورت شخصی یا شرکتی فروخته شود، متفاوت است. و شرکت بازرگانی باید حدود 4.7 درصد از ارزش ملک را مالیات بپردازد.

هزینه های نظافت در قبرس شمالی

همانطور که از نام مالیات پیداست، مالیات مربوط به نظافت و حفظ نظافت شهرها است. که شامل پاکسازی سطح شهر، خیابان ها، جاده ها، حذف مردار و بسیاری از آفات و ... می باشد. میزان این مالیات صرف نظر از نوع اموال و درآمد برای همه افراد ثابت است اما حدود 10 لیر است و صرف نظر از اینکه شخصی ترانسفورماتور باشد یا صاحبخانه باید هزینه ای پرداخت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد