24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

چه کسانی باید در آزمون GRE شرکت کنند؟


اینکه میگن بدون کنکور می تونی در بهترین دانشگاه های آمریکا و کانادا شرکت کنی درسته؟ باید بگوییم بله! اصولاً امتحانی در کار نیست! اما برای ورود به برخی از رشته ها نیاز به آزمون است. به عنوان مثال، اکثر رشته های مهندسی و فنی نیاز به نمره از آزمونی به نام GRE دارند. حتی ممکن است یکی از الزامات دانشگاه مورد نظر شما باشد، آزمون GRE برای همه حوزه ها! حال سوال این است: این آزمون جی آر ای هوم ادیشن چیست؟


آزمون عمومی GRE نشان می دهد که شما در برنامه های تحصیلات تکمیلی امروزی، از جمله تجارت و حقوق، چه نوع تفکری را انجام خواهید داد. استدلال کلامی، استدلال کمی، تفکر انتقادی و مهارت های نوشتاری تحلیلی شما را می سنجد. مهارت هایی که در طول زمان ایجاد کرده اید و به رشته تحصیلی خاصی مربوط نمی شود. اما آنها برای آموزش مهم هستند.

در مرحله بعد، نحوه ارزیابی این مهارت ها، دوره های مورد نظر منابع GRE و آزمون GRE برای کدام حوزه ها را توضیح می دهیم.

راهنمای کامل آزمون GRE

آزمون GRE چیست؟ GRE یک آزمون آنلاین چند گزینه ای است که اغلب برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا و همچنین رشته هایی مانند مدیریت بازرگانی (MBA)، حقوق و غیره مورد نیاز است. تمام دنیا

این آزمون توسط بسیاری از مدارس آمریکایی و کانادایی در ارزیابی متقاضیان پذیرفته می شود، به عنوان مثال، یک دانشکده حقوق در ایالات متحده نیاز به نمره GRE برای پذیرش دارد. برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا و ایالات متحده می توانید با متخصصان پشتیبانی مهاجرت ارتباط برقرار کنید. مهم است که بدانید نمره GRE بالا تأثیر مستقیم و مثبتی بر درخواست پذیرش شما دارد.

GRE توسط موسسه تست ETS اداره می شود که برای ارائه معیارهای مشترک برای مقایسه آمادگی تحصیلی متقاضیان و عملکرد دانش آموزان ایجاد و اداره می شود. کمیته های پذیرش به نمرات GRE شما و همچنین سوابق تحصیلی و تجربه شما نگاه می کنند تا آمادگی شما را برای سختی های تحصیلات تکمیلی ارزیابی کنند.

هزینه آزمون GRE برای آزمون استاندارد GRE 220 دلار و برای آزمون دوره GRE 150 دلار است. هزینه تغییر مرکز آزمون یا برنامه ریزی مجدد 50 دلار است. اگر فکر می کنید پرداخت دلاری در ایران سخت است می توانید این قسمت را در اختیار پشتیبانی مهاجرت قرار دهید تا کارشناسان ما به راحتی ثبت نام و هزینه این تست ها را پرداخت کنند و بدون نگرانی آزمون شما را آماده کنند. برای مشاوره فقط با شماره 02148000957 تماس بگیرید!

انواع آزمون GRE

برای دانستن نوع مقالات GRE، مهم است که بدانید دو نوع GRE وجود دارد. آزمون عمومی GRE و آزمون موضوعی GRE. علاوه بر این، آزمون عمومی GRE یک آزمون کامپیوتری و آزمون آنلاین و آزمون موضوعی GRE به صورت کاغذی است.

آزمون عمومی GRE

شاید شنیده باشید که از آزمون GRE General برای بررسی کامل متقاضیان استفاده می شود. سوال اینجاست که این ترکیب به چه معناست؟ به زبان ساده، GRE مهارت های تفکر انتقادی (بخش واژگان و درک مطلب) و مهارت های زبان انگلیسی، مهارت های نوشتاری تحلیلی و مهارت های استدلال ریاضی و کمی شما را آزمایش می کند.

سه بخش ذکر شده در بالا با عناوین زیر در آزمون ظاهر می شود:

بخش اول سوال ارزیابی نگارش تحلیلی است.

سپس سوالات استدلال شفاهی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

این در بخش آخر استدلال کمی ظاهر می شود.

آزمون موضوعی GRE

حال اگر می خواهید با نشان دادن دانش خود در زمینه خاصی دانشگاه ها را متقاعد کنید که شما را قبول کنند، آزمون GRE Subject به شما کمک می کند! اگرچه به اندازه آزمون عمومی GRE استفاده نمی شود، اما آزمون موضوعی GRE توانایی یک داوطلب را در زمینه های علمی خاص آزمایش می کند.

آزمون‌های موضوعی GRE، آزمون‌های پیشرفته‌ای هستند که دانش و مهارت‌های شما را در یک حوزه موضوعی خاص آزمایش می‌کنند. آنها برای دانشجویانی در نظر گرفته شده اند که برای مدرک کارشناسی ارشد یا لیسانس در هر یک از رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ادبیات انگلیسی و روانشناسی اقدام می کنند.

نمرات آزمون موضوعی GRE توسط پذیرش یا پانل های بورس تحصیلی برای ریز نمرات دوره کارشناسی، توصیه نامه ها و سایر مدارک دانشگاهی برای تحصیلات تکمیلی استفاده می شود.

به یاد داشته باشید که این آزمون به صورت کاغذی همراه با آزمون عمومی GRE برگزار می شود. نه!

در گذشته، آزمون 2 ساعت و 50 دقیقه ای GRE به طور کلی به شما فرصت خوبی برای نشان دادن برتری در یک موضوع خاص می داد، اما در سال 2023 تغییراتی در آزمون موضوعی ایجاد شد که باعث خوشحالی متقاضیان شد. تغییر به شرح زیر است:

برنامه GRE اعلام کرد که آزمون های موضوعی GRE مبتنی بر کامپیوتر در ریاضیات، فیزیک و روانشناسی در سپتامبر 2023 در اکثر کشورها ارائه خواهد شد. همچنین مدت زمان آزمون فیزیک و روانشناسی به 2 ساعت کاهش می یابد

این تغییرات به منظور ایجاد راحتی، راحتی و انتخاب بیشتر برای دانشجویانی در سراسر جهان است که می خواهند برجسته باشند و به افسران پذیرش خود نشان دهند که برای تحصیل رقابتی اهمیت می دهند و آماده هستند.

علاوه بر این، یادداشت های آزمون شیمی پس از اطلاعات دولتی آوریل 2023 و اعتبار به مدت 5 سال از تاریخ آزمون.

آزمون GRE چه مهارت هایی را ارزیابی می کند؟

آزمون GRE مهارت های شما را در حسابداری، جبر، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها و همچنین نوشتن و واژگان در سطح کالج ارزیابی می کند. مهمتر از همه، توانایی شما در تجزیه و تحلیل و ارزیابی مطالب نوشته شده، تفکر انتقادی و حل مشکلات را می سنجد.

شما سه امتیاز در GRE دریافت خواهید کرد.

نگارش تحلیلی

تفکر کیفی و درک زبان (بخش لغات و درک مطلب)

تفکر کمی و ریاضیات

علاوه بر این، یکی از بخش های زیر را مشاهده خواهید کرد:

بدون نکته (ممکن است استدلال کلامی یا کمی باشد)

تحقیق (برای اهداف تحقیقاتی ETS استفاده می شود)

استدلال کمی و بخش های کلامی یا کیفی در مقیاس 130 تا 170 نمره گذاری می شود. میانگین نمره برای استدلال کیفی 152 و میانگین برای استدلال کمی 156 است. در قسمت تحلیلی نویسی میانگین نمره 4.0 است. در زیر جزئیات هر بخش را شرح خواهیم داد:

دلیل آزمون GRE

بخش استدلال کیفی توانایی شما را در موارد زیر اندازه گیری می کند:

تحلیل و نتیجه گیری محتوا

دیدگاه نویسنده و معنای تحت اللفظی محتوا را مشخص کنید

ایده های کلیدی را انتخاب کنید و ایده های کلیدی را از ایده های جزئی یا غیر مهم تشخیص دهید.

متن را خلاصه کنید و ساختار آن را یاد بگیرید

معنی تک تک کلمات، جملات و متون کامل و همچنین روابط بین کلمات و مفاهیم را درک کنید

این بخش یک آزمون زبان است که توانایی افراد در تجزیه و تحلیل گفتار را ارزیابی می کند. این بخش شامل سوالات تکمیل متن و مقایسه جمله و همچنین سوالات درک مطلب می باشد. به طور کلی برای سوالات ذکر شده 2 مجموعه 5 سوالی چند گزینه ای به شما داده می شود که باید در 30 دقیقه به آنها پاسخ دهید تا بین 130 تا 170 نمره کسب کنید.

می توانید مقاله ای ویژه در مورد آماده سازی خارجی ها برای آشنایی با آزمون PTE کانادا را مطالعه کنید.

دلایل کمی برای GRE

بخش اهداف کمی توانایی شما را در موارد زیر اندازه گیری می کند:

درک، تفسیر و تجزیه و تحلیل داده های کمی

حل تکالیف با استفاده از مدل های ریاضی

استفاده از مهارت های اساسی و مفاهیم کلیدی در ریاضیات، جبر، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها

مسائل جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها و حل مسئله در این بخش ساده و قابل مقایسه با سطح مسائل کتاب درسی دبیرستان ارائه شده است. تنها آزمون این است که شما باید اطلاعات را به انگلیسی ترجمه کنید. نمرات این بخش بین 130 تا 170 و شامل دو بخش سوال است که هر بخش شامل 25 سوال 35 دقیقه‌ای است.

نقد و بررسی مقاله آزمون GRE

بخش نوشتن تحلیلی مهارت های زیر را اندازه گیری می کند:

ایده های پیچیده را واضح و موثر بیان کنید

از ایده ها با دلایل و مثال های مرتبط حمایت کنید

تمرکز و بحث را حفظ کنید

تسلط بر عناصر استاندارد نوشتن انگلیسی

این بخش در مجموع دارای 6 امتیاز و شامل 2 بخش هر کدام 30 دقیقه می باشد. متقاضی باید در قسمت اول (تعداد) انشا بنویسد و حداکثر مهارت خود را در گرامر، واژگان و ... نشان دهد. در قسمت دوم (برهان) نیز مقاله ای برای متقاضیان جهت یافتن و رفع اشکال موجود در آن وجود دارد.

منابع آزمون GRE

ممکن است با افراد زیادی برخورد کرده باشید که می گویند نمره عالی GRE یک افسانه است و نمره GRE یک روش غربالگری است، اما ما به سادگی می گوییم که نمره قابل قبول در آزمون یک رویا نیست و توضیح خواهیم داد که چگونه می توان یک نمره خوب کسب کرد. نمره. GRE وجود دارد. ما همچنین میانگین نمرات GRE پذیرفته شده توسط برخی از دانشگاه های برتر در سراسر جهان را در اختیار شما قرار می دهیم.

از نظر آمادگی GRE، وب سایت ETS (خدمات تست آموزشی) طیف گسترده ای از منابع GRE را ارائه می دهد که بسیاری از آنها رایگان هستند، از جمله آزمون های تمرینی رایگان، ارزیابی مهارت های ریاضی با تعاریف و مثال ها، و فیلم های آموزشی.

ETS همچنین نمونه سوالات پولی را ارائه می دهد که شامل تعدادی تست تمرینی اضافی است. سوالات مربوط به بخش مانند استدلال کلامی نیز قابل خریداری است. علاوه بر این، ویژگی‌های تمرین نوشتن آنلاین از طریق این سرویس در دسترس است که به شما امکان می‌دهد دو مقاله بنویسید و نمرات و بازخورد دریافت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد