24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

24 ساعته

24 ساعته با رویدادهای ایران و جهان

در اینجا 7 مکمل بدنسازی برای مبتدیان آورده شده است


اگر تازه وارد بدنسازی هستید، باید مراقب رژیم غذایی، ورزش و مکمل های خود باشید. تغذیه مناسب؛ استفاده از بهترین مکمل بدنسازی برای افراد مبتدی برای رشد و ریکاوری عضلات بسیار مهم است.

احتمالاً بدنسازان و ورزشکاران زیادی را دیده اید که از مکمل های مختلف برای بهبود عملکرد ورزشی خود استفاده می کنند. همه مکمل ها ترکیبات و فرمولاسیون منحصر به فرد خود را دارند و برای اهداف خاصی مصرف می شوند.

بسیار مهم است که مکمل مناسب خود را بشناسید و از آن در مقدار و زمان مناسب استفاده کنید. در این مقاله بهترین مکمل های بدنسازی را برای مبتدیان معرفی می کنیم. برای خرید مکمل اصل همراه ما باشید.


7 مکمل بدنسازی برای مبتدیان

مکمل های ارائه شده در زیر محصولاتی هستند که برای افزایش ارزش، حفظ انرژی و سلامت بدن خود به آنها نیاز دارید.

1. آرژنین

آرژنین توسط بسیاری از بدنسازان به عنوان بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان شناخته می شود که می تواند سطح هورمون رشد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. آرژنین یک اسید آمینه است که به راحتی در بدن به اکسید نیتریک (NO) تبدیل می شود.

اکسید نیتریک نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای فیزیکی در بدن ایفا می کند، اما می توان گفت مهم ترین ویژگی آن افزایش جریان خون به عضلات و افزایش دید وریدها است.

2. کراتین

کراتین همچنین یک مکمل اسید آمینه مانند است که به سرعت انرژی مورد نیاز برای انقباضات عضلانی و ورزش هایی مانند وزنه برداری را تامین می کند. با مصرف مکمل کراتین، ماهیچه های شما آب بیشتری را حفظ می کنند و در نتیجه رشد بیشتری می کنند.

3. HMB

هیدروکسی بتا متیل بوتیرات یا HMB نیز به عنوان بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان شناخته می شود. این متابولیت لوسین مهمترین اسید آمینه شاخه دار (BCAA) است و شکل موثرتری از لوسین است.

مکمل های HMB با کمک به بدن در سوزاندن چربی، از تجزیه عضلانی جلوگیری کرده و باعث رشد عضلات می شوند. مطالعات نشان می دهد که این مکمل برای افراد مبتدی در ساخت توده عضلانی و قدرت موثرتر است.

4. پروتئین وی

یکی از مهم ترین مکمل هایی که بیشتر بدنسازان به آن نیاز دارند پروتئین وی است. این پروتئین سریع هضم باید قبل یا بعد از فعالیت های ورزشی مصرف شود و آمینو اسیدهای مورد نیاز برای ساخت پروتئین عضلانی را در بحرانی ترین دوره رشد فراهم کند.

پروتئین آب پنیر یا آب پنیر منبع خوبی از اسیدهای آمینه لوسین، ایزولوسین و والین است. لوسین که به عنوان مکانیسم کلیدی سنتز پروتئین شناخته می شود، فرآیندهای سنتز پروتئین ماهیچه ای را آغاز می کند و از اسیدهای آمینه دیگر به عنوان بلوک های سازنده استفاده می کند. برای خرید پودر انیمال وی یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.


5. گلوتامین

گلوتامین یکی از فراوان‌ترین آمینو اسیدها در بدن انسان است که علاوه بر بهبود ریکاوری و رشد عضلات، خستگی حین ورزش را نیز کاهش می‌دهد. با به تعویق انداختن خستگی، می توانید تمرینات بدنی خود را بیشتر تکرار کنید.

علاوه بر این، گلوتامین برای هضم طبیعی و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. مصرف مکمل گلوتامین از عضلات شما در برابر تمام شدن انرژی و دسترسی به گلوتامین ذخیره شده محافظت می کند.

6. مولتی ویتامین

چه یک بدنساز حرفه ای یا مبتدی باشید، یک مکمل مولتی ویتامین همیشه باید در لیست شما باشد. بدن شما برای عضله سازی به ویتامین ها و مواد معدنی زیادی نیاز دارد.

حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، احتمالاً شنیده اید که باید مولتی ویتامین مصرف کنید. اما چرا؟!

با توجه به شیوه های مدرن کشاورزی، محتوای ویتامین و مواد معدنی بسیاری از غذاها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. ورزش های شدید بدنی نیز ذخایر برخی از مواد معدنی را از بین می برد. بهتر است مکملی را انتخاب کنید که حاوی طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی باشد که برای بدن مهم است و نیازهای شما را به طور کامل برآورده می کند.

برای نتایج بهتر می‌توانید از ویتامین‌های B کمپلکس و آنتی‌اکسیدان‌های C و E استفاده کنید. این ویتامین ها با از بین بردن رادیکال های آزاد از عضلات و سایر قسمت های بدن شما در برابر آسیب سلولی محافظت می کنند. همچنین مصرف ویتامین های گروه B برای بهبود متابولیسم ضروری است.

7. روغن ماهی

انواع مکمل های روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 (EPA و DHA) خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد، علاوه بر جلوگیری از تجزیه، به ترمیم بدن و رشد کمک می کند. خوردن این مکمل ها باعث سوزاندن بافت چربی و تقویت بافت مفاصل نیز می شود.

در حالی که ممکن است مصرف زیاد ماهی های چرب مانند سالمون امگا 3 مورد نیاز شما را تامین کند. توجه داشته باشید که سطوح جیوه و PCB در ماهی باعث شده است که بسیاری از مردم مصرف این غذاها را کاهش دهند. گفته می شود، مصرف مکمل های روغن ماهی راه بسیار خوبی برای دریافت امگا 3 است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد